Twijfels PSZ

Hoi meiden,
zo...beste wat reacties ontketend hier...
Het is niet zo zeer de kwestie of de psz zelf goed is of niet. Ik ben al een keer wezen kijken en kreeg een goede indruk. Zag er netjes, ruim en licht uit, leidsters (voor zover je dat in 5 min. kan zeggen) waren aardig. Ik denk dat ik het wel doe, omdat ik het idee heb dat het voor onze meid goed is. Maar dat neemt niet weg dat ik het moeilijk vind. Jullie uiteenlopende reacties hebben niet geholpen, haha. Maar uiteindelijk is het natuurlijk ook een keuze die wij moeten maken. Het is wel fijn om iedereen z'n ervaringen te lezen. Ik denk dat ik er nog even rustig over denk, alle reacties hier nog eens op mijn gemakkie ga lezen en het nog maar even bespreek met mijn man.
En dan toch binnenkort de knoop doorhakken...

Groetjes, Bianca

Ik snap Roos heel goed het komt ook een beetje onaardig over maar dat zal Reisa niet zo bedoeld hebben en we hebben allemaal onze eigen mening ik kies ervoor om voorlopig te wachten Milton was ook pas 3 voor shanice haar ontwikkeling hoef ik het echt niet te doen want de mensen denken nou al dat ze 3 is ze is ontiegelijk wijs net als haar broer.
Mensen vinden mij egoistisch maar daar heb ik ....aan want ik vind het gewoon lekker om te keutelen met mijn laatste puberpeuter Zij is de laatste bij mij komen helaas er geen meer het is goed maar het is een periode die ik op mijn manier afsluit.
Sommige kinderen zullen baat bij hebben maar dat het nou iets is dat je zegt hebben ze hard nodig hmm zal per kind verschillen en het is lekker als je ernaar toe gaat en je kind is vrolijk en heeft het naar zijn zin zeker maar er zijn ook kindjes die gaan tekeer dat is vervelend om zo weg te moeten gaan ik heb het regelmatig gezien ook nog bij milton in de klas . Milton bonjourt mij de klas uit van mamma ga nou maar gelukkig en dan als ik samen met shanice thuis ben glundert ze even mamma voor mij alleen dat hebben ze ook nodig even alleen de volle aandacht van mamma of pappa

Hoi Emmy,
tuurlijk moeten jullie zelf een keus maken en dat is zoals je ziet voor iedereen anders,,,haha
Maar Proberen kan altijd!! En een je hebt in ieder geval een goede eerste indruk!
Ik zal er ook moeite mee gaan hebben denk ik, de jongste al naar school!! Dat voelt als dubbel moeilijk is ook echt een afsluiting van onze babytijd..
Maar als ik dan net de kids weer ophaal en ze zitten vol leuke verhalen en komen aan met zelfgemaakte maskers dan wordt ik altijd wel heeel blij, ze hebben me echt wat te vertellen!
Succes met jullie keus!

Groetjes MJ

Miss Mama, wat jammer dat je je zo aangevallen voelt. Ik heb alleen mijn mening gegeven. En sta daar nog steeds helemaal achter. Natuurlijk moet je doen waar je jezelf goed bij voelt. Ik probeer je niet overtuigen en zeg ook niet dat je het niet goed doet.
Ik vond jouw eerste bericht alleen zo negatief over de psz en ik denk dat het weldegelijk iets heel goeds kan zijn voor kinderen.

Tuurlijk Reisa, ik vind: een doscussie moet kunnen, maar als je mijn 1e berichtje over de psz nog eens over leest lees je dat ik mijn eerste 2 kids gewoon naar de psz heb gebrecht.Dat ik alleen niet erg enthousiast was over de organisatie ervan...Ook heb ik beschreven dat het een goede basis is voor de basisschool...Ben totaal niet negatief over de psz in het algemeen.Ben het alleen niet eens met je dat je kind een automatische achterstand heeft bij aanvang van de basisschool zonder de ervaring van de psz.....
Ik voel me niet zo vastgeroest in de stappen naar het nederlandse onderwijs...Dus kies ik voor de psz en hebben mijn kinderen al helemaal geen achterstand daardoor...

Terug
Bovenaan