twijfels wel of niet borstvoeding geven!

Wat je ook kiest, kies iets waar je je prettig bij voelt.
Laat je niet van de wijs brengen door de "borstvoedings guerilla" die er soms heerst. Of aanstaande oma's en schoonoma's die het vroeger wel deden.. De flesvoeding van tegenwoordig is ook heel goed en je kindje slaapt er ook langer op door omdat het zwaarder verteerbaar is.

Je hoeft nu niet te beslissen, pas een uur na je kindje is geboren!

Succes met je keuze

Als je twijfelt is het altijd de moeite waard om het op het moment aan te laten komen. Een fles en voeding is zo gehaald, en je merkt denk ik snel genoeg of het wat voor je is en dan kan je jezelf achteraf niet verwijten dat je het niet hebt geprobeerd, juist omdat je nu al twijfelt.

Ik ga het zoizo proberen maar heb ook al gelijk aangegeven dat als het niet lukt ik gewoon op flesvoeding over ga.

Succes!!!

Dank jullie wel meiden, ik neem het mee in mijn overwegingen.

Het komt ook wel door mijn man dat ik ben gaan twijfelen.Hij heeft namelijk gelezen wat de voordelen zijn van borstvoeding en vond het toen beter omdit te gaan doen.. hij vind het ergens egoistisch als ik het niet doe omdat ik mij er niet prettig bij voel. terwijl het voor het kindje berte zou zijn. Daarop heb ik de argumenten dat eiegenlijk alle kinderen in onze familie flesvoeding hebben gehad en geen van allen wat mankeren We zijn alle groot en gezond geworden!

Voor flesvoeding heb ik alles behalve de voeding in huis.

Bedankt!

Liefs Laurie

Liever een gelukkige moeder die flesvoeding geeft dan een ongelukkige moeder die tegen haar zin borstvoeding geeft! Je kindje heeft niets aan een mama die zich niet goed voelt bij wat ze doet :)

Liefs en succes!

hee meid,
was ook ff bij jou aan het koekeloeren en zag dit bericht...
Ik heb Neomi maar 6 week Borstvoeding gegeven...ik had genoeg melk in me borsten maar het vulde bij haar niet genoeg waarna ik bijna om het uur met haar aan de borst zat, dat was geen doen. Dus toen overgestapt naar de fles. geen spijt van hoor, voelde mezelf direct een stuk beter in me vel en Neomi ook want die had eindelijk eens een goed gevulde buik...je moet gewoon doen wat je zelf wilt...niemand iets laten aanpraten want dat kunnen ze soms doen! je kunt altijd proberen borst en anders kun je zo de fles geven!
denk er nog maar ff goed overna meid!
liefs xx

Ik wil hier nog wel even iets over zeggen en hoop dat ik niet wordt gezien als lid van ‘de borstvoedingsmaffia’. En laat ik ook voorop stellen dat ik de keuzevrijheid van eenieder het allerbelangrijkst vind. Maar ik vind het ook belangrijk dat je er dan over nagedacht hebt. Mensen die zeggen dat ze geen borstvoeding geven omdat ze er ‘niks mee hebben’ en het dus ook niet eens proberen kan ik persoonlijk moeilijk begrijpen.

Er wordt vaak gezegd dat kunstvoeding ook goed is en dat men daar ook groot mee wordt, maar er zijn onderzoeken die aangeven dat het geven van kunstvoeding toch bepaalde risico’s met zich meebrengt. Zie http://eurolac.blogspot.com/2011/06/er-is-nog-nooit-iemand-dood-aan-gegaan.html

Verder werd er eerder in deze discussie gezegd dat je kindje langer slaapt omdat kunstvoeding zwaarder verteerbaar is. Maar naar mijn mening is dat juist niet goed, voor een mensenlichaam is het beter dingen te eten, of drinken in dit geval, die licht verteerbaar zijn. Daardoor wordt je kindje wel wakker ’s nachts, maar dit hoort zo, het is ook niet goed omdat de bloedsuikerspiegel dan teveel kan dalen en daardoor wordt je kindje suffig en te zwak om zelf wakker te worden als het honger heeft.

Maar nogmaals jij bent degene die de keuze maakt. En voor het welzijn van de moeder valt natuurlijk ook veel te zeggen. ( Ik wil ook niemand persé ‘overhalen’ hoor. Maar ik vind het altijd belangrijk om alle voordelen en nadelen af te wegen. )

En als laatste hoop ik dat ik je niet nog meer aan het wikken en wegen breng : )

Eliza-Leonie, je brengt me niet meer aan het wikken en wegen en nee ik denk er niet alleen zo over zonder er over nagedacht te hebben... Ik heb vorige jaar een medisch traject gehad ivm klachten / ontsteking in mijn rborst en daardoor ook een angst om weer pijn en andere klachten te krijgen.. dat speelt bij mij vooral mee...

maar ik ben er nog niet uit en zit nog te wikken en te wegen met alle voor en nadelen en mijn eigengevoel met wat ik wil. Het advies wat ik van een aantal meiden heb gehad om te wachten met besluiten tot het moment daar voel ik ook veel voor.

X

Tegenwoordig is de flesvoeding zo aangepast op de baby dat dit ook niet slecht is.
Maar moedermelk is zo uniek daar evenaard geen ene flesvoeding bij.
Wist je bijvoorbeeld dat als een baby dingen in zijn mond gaat stoppen, wat hoort bij de ontwikkeling. dat je meodermelk in dat stadia meer antistoffen gaat geven om de baby te beschermen?
Dat zijn dingen waar flesvoeding niet op in kan spelen.
Maar borstvoeding is ook een questie van willen en kunnen. Het kost zeker de eerste 3 weken veel energie. Uitrusten van de bevalling en dan ook nog eens alle voedingen doen. Je kunt kolven maar ook dat is intensief. In het begin kunnen er wel wat problemen zoals behoorlijk pijnlijke tepels (hoeft niet) en andere dingen, en dan is het moeilijk om door te zetten.
Maar het is zo uniek als je het eenmaal eigen bent is het heerlijk als je je kindje dat kan geven!
Je kunt het altijd proberen, vind je het niks dan stop je ermee. Anders krijg je misschien spijt dat je het niet geprobeerd hebt. je komt er snel genoeg achter of je het iets vind en of het gaat. Wel minimaal 3 dagen volhouden want dan begint het pas te lopen.
Vind je het niks dan kan je kraamhulp aan het einde van de kraamweek nog tips geven qua afbouwen/ stoppen. Of het consultatiebureau.
Geniet van je kraamweek en over weeg het!!!

Terug
Bovenaan