Hoi dames,
Wat leuk dat jullie reageren. Jullie ook van HARTE GEFELICITEERD.
Ik zal mijn verhaal uitgebreider vertellen.
Wij zijn pas getrouwd en daarna meteen gestart met onze kinderwens. De eerste ronde was ik 1 dag over tijd en had ik een negatieve test. Dit kwam wel heel hard aan. De tweede ronde heb ik een extra dag gewacht en toen getest, deze pas positief!!! Ik kon het zelf niet geloven. Wel had kenmerken die konden wijzen op ong worden of zwanger. Het verschil was dat ik geen echte krampen had zoals altijd en ik heb zeer pijnlijke borsten. Ze zijn ook groter als normaal. Wel leuk gezicht.
Ik had ook al een week last van obstipatie en kon dus moeilijk naar de wc. Dit was naar aanleiding van onze vakantie, dacht ik. Nu hield het wel lang aan en even naar de dokter. Verder alles goed en vezelpoeder gekregen. Dit helpt goed. Maar de obstipatie kan dus bij de zwangerschap horen en omdat ik spastische darmen heb, valt het bij mij wel als een puzzeltje in elkaar. Ben de afgelopen dagen wel misselijk geweest. Vooral 's morgens, maar dan krijg ik wat te eten op bed van mijn man. Dat helpt wel. Dan veel kleine dingen eten, als ik honger krijg wordt ik misselijk. Ik moet veel naar de wc maar ik drink dan ook veel. Maar toch. Verder had ik gisteren avond zeer erge hoofdpijn en toch maar paracetamol gepakt. Mag je hebben van de huisarts, dus hoop dat het geen kwaad kan. Vandaag gaat het al weer wat beter. Vanmiddag een tukje gedaan op de bank, ben wel een beetje moe. Slaap 's nachts nog niet zo goed, omdat ik 2 keer naar de wc moet maar dat is nog te doen. Heb nog vakantie. Hoe gaat dit bij jullie, werken jullie?
Ik was dus 1 dag overtijd en heb maandag gestest. Het streepje op de test was iets lichter dan het controle streepje, maar elk streepje is goed. Ook als dit licht is, dus voor jou Nina. Maak je niet te druk.
Is natuurlijk wel makkelijk zeggen want wij hebben het nog tegen niemand gezegd omdat het nog zo vroeg is. Over 2 weken gaan we het aan mijn ouders vertellen met cadeautjes, kijken of ze de hint snappen. Dit om teleurstelling bij ons te voorkomen, mocht het misgaan. Daarna kijken we of we mijn schoonouders en broers van mijn man gaan inlichten. Snak er wel naar om er met iemand (behalve mijn man) over te praten. Hebben jullie dit ook of hebben jullie het nieuws al verteld tegen iemand.
Volgens de dokter konden we al meteen de vk bellen en ik heb dit ook al gedaan. Had eerst een kennismakingsafspraak staan op 26 augustus, maar toch een weekje uitgesteld. Kwam met het werk beter uit.
Ben ook benieuwd hoe het verder bij jullie verloopt,
Groetjes Yvonne