Uitgerekend in december 2009

Hoihoi!
Lijkt me leuk om ook mee te kletsen! Wij verwachten een kerstkindje (25 dec)!! Het is onze derde en eigenlijk wilden we wachten tot na de vakantie.... maar het was direct raak (we gingen er vanuit dat het wel een half jaar kon duren!). Bij onze oudste (5 jr) heb ik een hormoonbehandeling gehad, bij de tweede (3 jr) was ik 7 weken zwanger toen ik erachter kwam en de derde was "een beetje gepland", zoals dat heet (had voor het eerst sinds jaren een regelmatige cyclus). We zijn supergelukkig en kunnen niet wachten om het de meiden te vertellen!!!! In de 9e week heb ik een afspraak  bij de vk en in die week krijg ik ook een echo. Kan haast niet wachten... Heb bij de oudste met 5, 7, 9 en 12 weken een echto gehad en bij de tweede met 7 en 12 weken. Ben nu net 5 weken en onzeker over alles wat ik voel. Ervaring zegt dus niet veel, hihi. Als ik niets voel is het niet goed  en als ik wel wat voel ben ik bang dat het niet goed zal gaan. Pffff, word gek van mezelf...... Hebben jullie dat ook????
Groetjes  Monique

Hoi allemaal,

Als eerste wil ik iedereen feliciteren met de zwangerschap. Wat is het een wonder he.

Ik mag me ook gaan aansluiten bij jullie. Ik heb vanmorgen getest en hij was positief. Er zit wel een heel verhaal aan vast bij mij,maar dat komt misschien nog wel.. Nu "proberen" te genieten. Ik ben 22 december uitgeteld en het wordt ons 2e kindje. Doordat ik al meerdere miskramen heb gehad, kan ik nog niet echt juichen van blijdschap. Hopelijk komt dat gauw wel. Ik heb 4 mei een echo en ben heel zenuwachtig.

Liefs Kimarbi

hoi meiden...ik zal eerst ff vertellen wie ik ben.ik ben dus karin 35 jaar kom uit alkmaar.ben in maart 2008 bevallen van een dochter nicky.Ik praat vaak mee op forum van 0-1 jaar.daarvoor ook bij zwanger zijn.Ik heb donderdag ook een test gedaan en ook ik ben zwanger van mijn 2e wondertje.volgens de berekeningen ben iik rond 26 december uitgerekend.voor alle zwangere ..gefeliciteerd en geniet ervan.groetjes,karin

hallo,

alle nieuwe zwangeren van harte gefeliciteerd ( waren er te veel om alle namen te onthouden) Ik hoop dat jullie een fijne zwangerschap tegemoed gaan.

hier: vandaag 9 weken en vandaag hele dag aan het spugen??? beetje laat om te beginnen he maar goed....

hebben jullie je nog niet zichtbare buik al een naam gegeven??? of hebben jullie dat bij een eerdere zwangerschap gedaan? Was er wel benieuwd naar.

groeten moeke

Hey moeke,

wat vervelend dat je de hele dag hebt gespuugd. Hier is het ook feest. Ik ben sinds vorige week misselijk en heb van de dokter weer emesafene pilletjes gehad. Die werken super! Alleen moet ik nog wel uitkijken dat ik smorgens rustig aan doe en niet teveel ga eten. Ik moest vanmorgen werken, dus dacht: zet een broodje hagelslag naast mijn bed zodat ik het smorgens gelijk op kan eten. Dat was dus te veel. Ik heb het erna gelijk eruit gegooid. Gelukkig verder niet meer gespuugd. Wel heeel gammel. Is echt geen pretje. Maar ja ik geloof dat we daar doorheen moeten.

Nog meer dames erg misselijk?

Hoi,

Hier nog eentje met misselijkheid! in week 7 begon het. Nog niet heel vaak hoeven spugen gelukkig, maar het is wel beetje lastig. Ik hield er gewoon rekening mee, eerder opstaan etc, maar dan sta je goed en wel klaar voor je werk en dan net de tandenborstel terug in de beker en hoppa, resultaat: te laat op m'n werk!! haha
Maar het is hier echt niet alleen 's ochtends, gister begin van de middag moeten spugen. en die misselijkheid lijkt haast de hele dag te duren, op zich niet zo erg, maar lijkt wel of ik daar nóg moe-er van wordt. en 2,5 kilo afgevallen....  maar die zullen er straks nog wel weer bij op vliegen
Broeken zitten ook bijna allemaal te strak al haha.

Ik weet niet meer wie het vroeg over wel of niet vroeg vertellen, maar bij ons weet bijna iedereen het al. Alleen mijn werk nog, maar dat vertel ik morgen. Heb zelf beetje het gevoel dat mensen het anders al raden en als er al zoveel mensen het weten en ze horen het via via is ook niets. We hebben best een moeilijk jaar achter de rug en willen dit positieve nieuws heel graag delen met de mensen om ons heen, de voor- en tegenspoed zeg maar. dus nu is de voorspoed aan de beurt!

Oh en ik las nog iets over onduidelijkheid met datum etc. Helemaal snap ik hem ook nog niet. Ze gaan volgens mij standaard uit van de eerste dag van je laatste menstruatie als begindatum met tellen. Waarom, geen idee, maar ik hou dat dan dus maar aan.
Afspraak met vk heb ik gelijk al gepland. Ik hoorde dat je niet met je huisarts hoefde te bellen, maar met de vk en dat heb ik toen maar gelijk gedaan. deze week werd niets ivm koninginnedag enzo, vandaar volgende week donderdag, maar dat is alleen nog maar intake, echo moet ik nog inplannen bij echobureau.
Heb twee weken geleden gebeld voor kraamzorg, hoorde dat je dat ook zsm moest doen, maar die zorgverzekeraar gaf aan dat dit pas met 5 maand hoefde??? Lijkt mij vrij laat. Ik vraag het volgende week wel aan de vk voor ze zekerheid.

Iedereen die er later bij is gekomen hier nog van harte gefeliciteerd !!!

Liefs Luxx
1e kindje - 8 weken en 4 dagen

Hoihoi!

@ Moeke77:   okee, er gewoon vanuit gaande van de officiele datum, dus de 1e dag van mijn vorige menstruatie (toch raar, aangezien er toen nog geen bevruchting was hihihi), ben ik vandaag 35 dagen.... dus 5 weken en zit ik alweer in de 6e week!!!
Ik heb vandaag Icare maar gebeld en zij hebben mij allerlei telefoonnummers gegeven, waaronder die van de verloskundigenpraktijk hier. (vind het maar vreemd dat de ass. van de huisarts mij daar niet naar heeft doorverwezen.... alsof ik een gebruiksaanwijzing bij mijn zwangerschap krijg! )
Bel ik daar om 2 uur heen... krijg ik een antwoordapp. met de mededeling dat je voor niet dringende vragen en afspraken maken op maandag en dinsdag kunt bellen tussen half 1 en 1 uur!!!.... allemachtig ik was zo verbaasd dat ik het bandje nog maar een keer heb beluisterd! 2 x een half uur om te bellen!
Maar goed, morgen bel ik wel ff.

En je vraag over of er iemand hun buik ook een naam heeft gegeven... ik noem mijn buik steeds "baby"...
Verder (nog) geen koosnaampje.

@ Estelle:   wij hebben het gisteravond alleen onze ouders verteld en over 2 á 3 weken vertellen we het onze zussen en mijn broertje.
Verder houden we het nog geheim voor de rest van de familie en vrienden etc tot de 3e maand.

En dan wil ik nog even vertellen hoe het gister is gegaan toen we het onze ouders hebben verteld!!
Mijn ouders bleven dus eten en die van mijn vriend kwamen later.
We hadden een boekje gekocht "en toen werd ik oma"(of zoiets...), voor opa was er maar één boek, dus lieten we die maar zitten.
Tijdens de koffie zei ik dat ik voor hun een cadeau had, omdat ze altijd zo lief voor ons waren, per stel moesten ze het wel samen uitpakken...
Mijn vader las het (zoals gewoonlijk, tis zo'n grapjas..zucht...) hardop...
Mijn moeder zei..: huh? Maar ik ben ja geen oma...'
En mijn schoonmoeder zei er gelijk achteraan..: meen je dát serieus?'
Die had het dus gelijk in de gaten toen ze de titel las.
Iedereen huilen, behalve pa, die zat weer grapjes te maken, zo van, shit, dan moet ik dus flink sparen.... Maar goed, ik weet dat hij het geweldig vind!
Hemeltje... hier heb ik altijd naar uit gekeken!
Ik weet dat mijn moeder geen moeder zal zijn om te tutten en bezig te zijn met de voorbereidingen (die is zó nuchter..), maar ik denk dat het de komende 8 maand een leuke tijd gaat worden!!

Liefs.

Terug
Bovenaan