Uitgerekend in mei 2018

Hoi zwangere dames,

Wat bijzonder om ieders verhalen en ervaringen hier te lezen! Ik ben zelf niet zwanger, maar heb wel een vraagje...

Ik ben een eerstejaars Verloskunde-student aan de Verloskunde Academie in Amsterdam. Voor een doorlopende stage ben ik op zoek naar een zwangere die ik mag volgen gedurende de hele periode van de zwangerschap tot en met het kraambed. Het liefst in de omgeving van Bussum, Utrecht, Amsterdam of ergens anders in midden Nederland.

Aan deze stage zijn een aantal eisen verbonden:
- ik ben op zoek naar een zwangere die in de week van 25 september tussen de 8 en 16 weken zwanger is.
- ik ben op zoek naar een zwangere die onder controle staat bij een eerstelijns verloskundige (niet bij de gynaecoloog)

Wat vraag ik verder van de zwangere? Tijdens deze stage is het de bedoeling dat ik:
- 4 keer mee ga naar het spreekuur bij de verloskundige
- 2 interviews afneem tijdens de zwangerschap
- 1 keer op bezoek kom tijdens de kraamweek
- 1 interview afneem in de kraamweek

Aanwezig zijn bij echo’s, zwangerschapscursussen, groepsvoorlichting of de bevalling is niet verplicht. Hoewel dit mij natuurlijk hartstikke leuk lijkt om mee te maken, is dat volledig aan jou als zwangere of je mij hierbij laat zijn.Uiteraard is alles tijdens deze stage vrijwillig en ben je altijd vrij om aan te geven wanneer je iets liever niet wilt delen of de samenwerking stop wilt zetten. Ook heb ik als aanstaand verloskundige een beroepsgeheim en kan je erop vertrouwen dat alles wat met mij gedeeld wordt tussen ons blijft.

Lijkt het je wat om je ervaringen met mij te delen, en bovendien bij te dragen aan het opleiden van een verloskundige? Stuur dan een mailtje naar elineblomberg@gmail.com. Als het je leuk lijkt maar je hebt nog vragen, stel ze dan gerust!

Liefs, Eline

Hoi!
Afgelopen donderdag een positieve test in handen gehad. Omdat we het zeker wilden weten heb ik er nog 2 gedaan. In totaal 3 verschillende dus dat ik dan zwanger ben mag ik dan nu toch wel geloven?
Wat een onbeschrijfelijk gevoel is dit. Nergens last van, op vorige week een paar emotionele buien na die ik nu dus kan verklaren, en wachten tot de verloskundige me a.s dinsdag terug belt om een afspraak te maken.
Aangezien het nog zo pril is en we het verder eigenlijk aan niemand nog willen vertellen, vind ik het wel fijn om met jullie ervaringen uit te delen.
Hoe hebben jullie je eerste weken ervaren en wanneer hebben jullie het aan je omgeving verteld?

Liefs, Paulien

Gefeliciteerd Paulien!
ik ben inmiddels 7 weken. Eerste weken eigenlijk niet zoveel van gemerkt. Inmiddels al 2 weken hartstikke misselijk de hele dag. Dit is wel heel lastig, voornamelijk op het werk. Tot nu toe weten alleen mijn ouders het. Wij willen het pas bekend maken na de eerste echo, die heb ik met 9 weken.
Hier hebben we dit weekend dorpsfeest, hadden vanmiddag een zeskamp met survival. Dit viel me toch wel echt heel zwaar. Vond dit wel lastig aangezien ik gewoonlijk fanantiek ben met dit soort activiteiten. Dus heb me team wel een beetje teleurgesteld :( maargoed, achteraf zullen ze het wel snappen..

Ik denk dat ze het sowieso dan wel zullen begrijpen. Gek dat je gewoon niet weet wat je lichaam gaat doen. Ik hoop dat de misselijkheid nog wel wegzakt. 

Ik weet het nog maar zo kort, maar zou het het liefst van de daken willen schreeuwen en aan de andere kant merk ik niets en zou ik zo graag willen dat een onafhankelijk persoon zou zeggen: 'Ja, je bent echt zwanger.' 

@ Paulien ik herken wel wat je zegt. Het is heel onwerkelijk. Vooral omdat het ook onze eerste keer is. Voor jullie ook? Heb nu ook verder nog niks gekocht ofzo, wil eerst het verlossende woord bij de echo en het zelf ook zien. Kijk er wel naar uit!!
Weet je ook al wanneer je ongeveer uitgerekend bent? Wij denken zelf 3 mei.

Ik kom ook aansluiten!! Vandaag een positieve test in mn hand.. 28 mei zou de uitgerekende datum zijn volgens de app
Alle zwangeren onder ons; gefeliciteerd!!

@ Christaaa Gefeliciteerd en welkom! Is het je 1e  zwangerschap?

@ Guppie voor ons ook de 1e, dat maakt het inderdaad extra spannend. Merk ook dat ik het spannend vind wat je lichaam allemaal gaat doen haha. Ik heb op meerdere sites uitgerekend maar kom bij allen uit op 24 mei.
Ik zou persoonlijk ook nog niets kopen, maar als ik heel eerlijk ben ben ik wel elke dag van alles aan het bekijken ;). Jammer dat je niet op het moment dat je erachter komt bevestiging kan halen bij iets of iemand. Zou een stuk fijner zijn dan nu 9-12 weken te moeten wachten.
Fijn om hier een groep te hebben dat je het er toch met iemand anders over kan hebben dan alleen thuis, ik moet toch ook mijn ei kwijt ;)

Hoi allemaal, 
Ik sluit me ook graag aan! 25 mei uitgerekend! Scheelt 1 dagje met Paulien zie ik :) Voor mij niet de eerste keer maar toch weer heel erg spannend! Ik heb een pb naar Ellen Deckers gestuurd voor de geheime groep. Jullie ook? 
En iedereen gefeliciteerd natuurlijk!

Terug
Bovenaan