Uitgerekend in september 2021

Gefeliciteerd Lara en Kelly! ?

Dat onwerkelijke herken ik wel ja. En lastig om te achterhalen hoe ver je al bent, inderdaad, Kelly. Maar daar kom je hopelijk gauw achter via de verloskundige. Spannend!!

En ik heb (nog) geen last van rugpijn, Lara. Maar ik heb dat weleens tijdens mijn menstruatie, dus kan me goed voorstellen dat het een welbekende zwangerschapskwaal is. Hopelijk valt het mee met de pijn!

Fijn om er hier over te kunnen kletsen, mijn vriend en ik willen het eventjes afwachten tot we het iemand vertellen. Maar ik ben steeds bang dat ik het er opeens uit flap tijdens een gesprek. ?
 
Ook gelijk voor jullie!
Ja. Zelf denk ik wel richting de 7weken :O  Omdat ik ook al wel aantal kwaaltjes heb zoals hele dag door licht misselijk gevoel, weinig eetlust. Wel trek in eten, maar bij gedachte over eten ook gelijk geen zin meer. En wel sneller moe. Mijn vriend en ik willen ook nog even wachten met het te vertellen. Maar vind het ook wel lastig, vooral op het werk dat ze geen argwaan gaan krijgen als ik dan meer misselijk ben enzo... ? Dan val je misschien sneller door de mand?
 
Gezellig al een leuke groep! Gefeliciteerd iedereen!

IkbenLisa, dat herken ik! Ik heb hiervoor 2x een vroege miskraam gehad (jaren geleden) en dit keer voelt het anders. Mijn testen waren donkerder, en mijn buik rommelt iedere dag. Spannend, de verloskundige bellen is ook zo’n leuk moment!

Lara Worseling, ja ik had al last van mijn rug voor ik positief testte, en ik testte 2 dagen voor mijn NOD positief. Dus ik had al snel het idee daardoor dat het misschien raak zou kunnen zijn. Jouw echo komt er al bijna aan! Leuk!

Gezellig dat we elkaar ook hier zien Krokuzz!

Mijn vriend heeft het, op de dag dat ik het hem vertelde, tegen zijn beste vriend verteld waarmee hij samenwerkt. Hij moest het kwijt haha. Verder houden we het voor ons, ten minste tot onze eerste echo op 7 weken. Als die goed is, vertellen we het tegen onze familie. Ik denk dat we de 11 weken echo afwachten voor de verdere bekendmaking. Hoe gaan jullie daarmee om?
 
Fijn dat het voor jou dit keer ook anders voelt, CoVo!

Mijn vriend vindt het erg spannend, denk ik. Voor hem voelt het nog niet helemaal ‘echt’. Ik voel het natuurlijk, maar voor hem is het heel abstract. Dus hij vindt het spannender om te gaan vertellen. Ik denk dus dat we wachten tot na de eerste echo. Als die goed is, dan vertellen we het onze familie (ouders en broers) en onze beste vrienden. We zijn heel open over onze kinderwens, dus iedereen in onze directe omgeving weet dat we er mee bezig zijn. Dat maakt het iets moeilijker om nog een paar weken geheim te houden, denk ik! Maar de lockdown maakt het ietsje makkelijker. ?

 
Hoi allemaal,
Grappig zo’n groep! Gefeliciteerd allemaal! Ik heb zelf zondag een positieve test gedaan en ben volgens mijn berekening ook 26 september uitgerekend. Ik heb nog geen datum voor de echo alleen mijn intake bij de verloskundige staat pas 24 feb gepland. Ze doen de echo hier pas met 9/10 weken en zeiden dat een eerdere pretecho niet kan ivm Corona. Dat duurt echt lang!! Voor mij is het mijn derde kind dus ik weet goed wat me te wachten staat, maar ben daardoor ook wat meer sceptisch van ‘zal het wel weer goed gaan?’. Wij willen ook wachten tot de echo voor we het vertellen omdat we het dan de kinderen gelijk ook kunnen vertellen. Maar dat is wel moeilijk omdat je het zo graag wil delen!
Groetjes!
 
Ah, wat leuk! Gefeliciteerd KusEms! En inderdaad, ik weet nog niet eens wanneer ik mag voor een echo of intake en ik vind het nu al lang duren. ? Heel spannend, hopelijk vliegen de weken een beetje voorbij!
 
Gefeliciteerd KusEms!

Wat leuk dat we allemaal zo dicht bij elkaar zitten qua voorlopig uitgerekende datum! Leuk om dit met elkaar te volgen vanaf het begin.

Volgens mij hebben wij de vroege 7 weken echo vanwege de eerdere keren dat het mis ging, ze gaf aan dat we daardoor hiervoor een indicatie kregen. Ik was er best blij mee, ik kan niet wachten om te zien dat het goed gaat!

Hoe gaan jullie partners ermee om? IkbenLisa, jij zei net al dat het voor je vriend wat abstracter is, dat is natuurlijk ook zo. Wij voelen vanalles, en sommige dingen zijn misschien lastig over te brengen. Ik merk dat mijn vriend direct vanaf de eerste dag al zo enthousiast was dat hij deze week zelfs al de plekken in de kamer heeft afgetaped waar de meubeltjes moeten komen te staan ? Vind ik heel lief, maar ook zo eng. Als het dan mis gaat vind ik het zo verdrietig dat hij er al zo mee bezig was.. maar juist door hem kan ik dat wel meer laten gaan en meer genieten
 
Geen fijne reden, maar wel fijn dat jullie daardoor wat sneller aan de beurt zijn voor een echo, CoVo!

En wat lief dat je vriend al zo enthousiast is. Maar ik begrijp je gevoel ook. Het blijft spannend en ongrijpbaar. Hopelijk kunnen jullie er samen van genieten!

Ik merk aan bepaalde opmerkingen dat mijn vriend heel blij is, maar hij durft het nog niet zo goed te laten zien. Zeker aangezien het de vorige keer helaas in een heel vroege miskraam eindigde. Daarnaast heeft hij op de dag dat ik mijn innesteling voelde/merkte zijn oma verloren. Een confronterend moment van leven en dood in zo’n korte tijd.
Maar hij begint met de dag steeds meer te fantaseren over hoe we het familie en vrienden gaan vertellen, ik kan niet wachten. :)
 
Terug
Bovenaan