Uitgerekend midden januari 2019

<p>Hoi mama’s to be,</p><p>Ik weet dat er al een topic bestaat voor januari. Het leek me ook leuk om een nieuw topic aan te maken voor vrouwen die zo’n beetje middenin januari zijn uitgeteld. Ik ben zelf uitgerekend rond 11 januari, het is mijn 1e zwangerschap en wij krijgen een jongentje. Het kamertje is al compleet, de vluchttas staat bijna klaar en nu wachten we vol spanning op de bevalling ?. Het lijkt me ook leuk om hier later ervaringen te delen. </p>

[quote quote=10140509]wassen[/quote]
wat leuk! Heb ik ook gedaan zo’n 2 weekjes terug. Is wel een hele gedoe spreek ik uit ervaring?, maar wel heel leuk om te doen natuurlijk. Is dit ook jou 1e zwangerschap?

Ik ben 7 januari uitgerekend, dat is dus eigenlijk begin januari maar in de januari 2019 groep heb ik totaal geen overzicht dus het lijkt me toch leuk om hier mee te kletsen ?! Momenteel dus 35+4 dagen zwanger van een meisje. De babykamer is zo goed als klaar, eergisteren alle kleertjes gewassen zodat ik de vluchttas al een beetje klaar kon maken en echt de allerlaatste puntjes op de i aan het zetten voor zover het kan haha! Ik merk erg goed aan mezelf dat ik het steeds zwaarder begin te krijgen, zowel lichamelijk als mentaal. Ik geniet van ieder moment dat de kleine meid nog lekker in mijn buik zit, maar mijn lichaam begint aventoe wel “op” te raken... slecht slapen, veel plassen, veel harde buiken. Daarnaast word ik soms mega emotioneel, alles komt dan ineens zo dichtbij... ik kijk hier al zo lang naar uit en wetende dat ik over een paar weken mijn dochter kan knuffelen vind ik zo mega spannend! Dus een huilbui hier en daar uit het niks is ook aan de orde ?. 
Zenuwachtig voor de bevalling ben ik trouwens niet. Ik sta er best nuchter in, weet dat ik zeker veel pijn ga hebben maar er is er geen 1 blijven zitten! Ik wil graag in bad bevallen in het ziekenhuis. Hoor erg veel positieve ervaringen over een badbevalling, vandaar mijn keuze. 

[quote quote=10140580]Ik ben 7 januari uitgerekend, dat is dus eigenlijk begin januari maar in de januari 2019 groep heb ik totaal geen overzicht dus het lijkt me toch leuk om hier mee te kletsen ! Momenteel dus 35+4 dagen zwanger van een meisje. De babykamer is zo goed als klaar, eergisteren alle kleertjes gewassen zodat ik de vluchttas al een beetje klaar kon maken en echt de allerlaatste puntjes op de i aan het zetten voor zover het kan haha! Ik merk erg goed aan mezelf dat ik het steeds zwaarder begin te krijgen, zowel lichamelijk als mentaal. Ik geniet van ieder moment dat de kleine meid nog lekker in mijn buik zit, maar mijn lichaam begint aventoe wel “op” te raken… slecht slapen, veel plassen, veel harde buiken. Daarnaast word ik soms mega emotioneel, alles komt dan ineens zo dichtbij… ik kijk hier al zo lang naar uit en wetende dat ik over een paar weken mijn dochter kan knuffelen vind ik zo mega spannend! Dus een huilbui hier en daar uit het niks is ook aan de orde . Zenuwachtig voor de bevalling ben ik trouwens niet. Ik sta er best nuchter in, weet dat ik zeker veel pijn ga hebben maar er is er geen 1 blijven zitten! Ik wil graag in bad bevallen in het ziekenhuis. Hoor erg veel positieve ervaringen over een badbevalling, vandaar mijn keuze.[/quote]
Hi, wat leuk dat je mee wilt schrijven! Het overzicht in de andere topic is idd kwijt vandaar deze topic ook hihi ?.
We zijn dan best dichtbij kwa uitgerekende data! Super dat de kleertjes etc al klaar zijn, dan heb je toch wel wat rust in je hoofd. Ik heb de vorige keer nog tegen m’n man gezegd dat ik echt blij ben dat alles af is, toen ik in het begin van alles koopte klaagde hij een beetje dat het nog vroeg was?. Nou, ben blij dat ik toen al begonnen ben en nu lekker kan genieten van de laatste weekjes!  De vluchttas is zo ingepakt, ik heb gewoon een paar die lijstjes gebruikt en vergeleken en die van mij is nu zo goed als klaar. 

Lichamelijk valt het me de laatste 2 dagen wel echt tegen. Ik heb geen last van harde buiken maar echt van m’n liezen+ schaambot en de omgeving eromheen. Ik heb al sinds week 20 ook last van bekkeninstabiliteit dus het wordt wel zwaardee zoals je zegt. Slecht kunnen slapen en veel moeten plassen is ook zo herkenbaar! We moeten er gewoon positief in blijven staan en komen er echt wel doorheen hoor!
Beweegt de kleine ook meer bij jou? Bij mezelf merk ik dat duidelijk de laatste paar dagen. Ik sta er ook best nuchter in als het gaat om de bevalling, als andere mensen vragen of ik zenuwachtig ben en ik zeg nee, kijken ze me soms best raar aan haha. Net zoals jij zegt, geen 1 is er blijven zitten. Je kan vooraf toch niet weten hoe het zal zijn.. Ik kies zelf ook voor een badbevalling, fijn dat die optie er is he? Lijkt me ontspannender dan in bed moeten liggen. Ik heb al last van mn liezen etc dus zal ik de zwaarte daarvan ook minder voelen in water I guess. Heb jij de bevallingsplan al besproken met de vk/gyn?

Ik ben inderdaad ook echt blij dat ik lekker optijd begonnen ben met alles kopen, moet er echt niet aan denken om nu de winkels nog door te moeten struinen met mijn buik en mijn pinguïn loopje ?! Ik herken jou klachten van pijn daar onder en tussen je liezen heel goed, ik had dit rond 33/34 weken zwangerschap en de verloskundige vertelde me dat ze aan het indalen was! Nu inmiddels met 35 weken een echo gehad en de kleine meid ligt inderdaad vast in mijn bekken en de pijn is ook over... hopen dat dat ben jou dan ook het geval is maar het zouden natuurlijk ook je bekken kunnen zijn. 
Mensen kijken mij ook echt raar aan als ik zeg dat ik niet bang/zenuwachtig ben, dan zeggen ze dat je beter op het ergste voorbereid kan zijn, wat een onzin ?. 
Ik ben inderdaad super blij dat de optie bad bevalling er is, inderdaad het gewichtloos zijn in combinatie met het warme water lijkt me heerlijk! Ik heb ook gelezen dat het voor de baby erg rustgevend is en dat een baby bij een bad bevalling nauwelijks/niet huilt. 
Ik heb mijn bevallingsplan nog niet besproken met mijn verloskundige, ik heb er wel een kopie van in mijn tas en bij mijn afspraak van 37 weken schuif ik die onder hun neus ?. 
Dit is trouwens mijn eerste kindje, mijn vriend en ik zijn 6 jaar samen. Aanstaande maandag word hij officieel mijn partner! Ik ben 21 lentes jong (1 januari jarig) mijn vriend is 25 geworden. Jong, maar helemaal klaar voor dit grote avontuur en ons gezinnetje ?

[quote quote=10140665]Ik ben inderdaad ook echt blij dat ik lekker optijd begonnen ben met alles kopen, moet er echt niet aan denken om nu de winkels nog door te moeten struinen met mijn buik en mijn pinguïn loopje ! Ik herken jou klachten van pijn daar onder en tussen je liezen heel goed, ik had dit rond 33/34 weken zwangerschap en de verloskundige vertelde me dat ze aan het indalen was! Nu inmiddels met 35 weken een echo gehad en de kleine meid ligt inderdaad vast in mijn bekken en de pijn is ook over… hopen dat dat ben jou dan ook het geval is maar het zouden natuurlijk ook je bekken kunnen zijn. Mensen kijken mij ook echt raar aan als ik zeg dat ik niet bang/zenuwachtig ben, dan zeggen ze dat je beter op het ergste voorbereid kan zijn, wat een onzin . Ik ben inderdaad super blij dat de optie bad bevalling er is, inderdaad het gewichtloos zijn in combinatie met het warme water lijkt me heerlijk! Ik heb ook gelezen dat het voor de baby erg rustgevend is en dat een baby bij een bad bevalling nauwelijks/niet huilt. Ik heb mijn bevallingsplan nog niet besproken met mijn verloskundige, ik heb er wel een kopie van in mijn tas en bij mijn afspraak van 37 weken schuif ik die onder hun neus . Dit is trouwens mijn eerste kindje, mijn vriend en ik zijn 6 jaar samen. Aanstaande maandag word hij officieel mijn partner! Ik ben 21 lentes jong (1 januari jarig) mijn vriend is 25 geworden. Jong, maar helemaal klaar voor dit grote avontuur en ons gezinnetje [/quote]
Haha ja ben ook blij dat alles af is hoor! Lopen gaat al moelijk, net zoals je zegt ik loop ook echt als een pinguin?.

Ik hoop dat het bij mij ook indalen is, ik ben morgen precies 35 weken zwanger dus zou het best kunnen.. Ik heb volgende week vrijdag een groeiecho bij de VK, zal het daar nog eens navragen. Bij mij is er nog ook niet gesproken over de bevallingsplan, op hun site staat al wel een pdf bestand dus ik heb die maar uitgeprint en ga er vandaag of morgen naar kijken. Krijg jij nog groeiecho’s of heb je dat al gehad?

Ik heb ook allemaal positieve verhalen gelezen over badbevallingen dus vandaar dat ik er voor kies. Wel hopen dat er niks medisch tussen komt en dat we gewoon in bad kunnen bevallen ?.

Oh wat leuk zeg aanstaande maandag! Gefeliciteerd alvast. Ik wordt 27 december 21 en mijn man wordt in juli 25 we zijn wel in de buurt kwa leeftijd hihi. Wij zijn zo’n 2,5 jaar samen, en dit jaar in feb getrouwd. Wij zijn er ook helemaal klaar voor!

Dag aanstaande moeders! 
Ik ben 21 januari uitgerekend. Nu dus 33,5week. Vandaag heb ik mijn laatste werkdag gehad en mijn verlof kan nu heerlijk beginnen. Wat een opluchting! 
Ik heb hier zo naar uitgekeken. Merken jullie ook dat je hoofd niet meer naar werken staat? Ik ben alleen nog maar bezig met die kleine. Vannacht droomde ik zelfs dat de bevalling was begonnen. 
Sinds 2 maanden heb ik erg veel last van bekkeninstabiliteit. Ik las dat jullie hier ook mee kampen. Het maakt alles een stuk zwaarder. Zo ook werken. Ik kan daarom zo uitkijken naar de komende weken, waarin ik in alle rust me kan voorbereiden op de komst van onze zoon.
Dit is ons eerste kindje. Rond de tijd dat die kleine geboren is ben ik 25 en mijn verloofde 26 j. 
Vanavond komt de kraamhulp langs voor een kennismakingsgesprek. Ik heb gehoord dat ze erg fijn is en nog van de oude stempel (dus ook nog voor je kookt. Wat een luxe!)
Morgen ga ik het bevalplan opstellen. En dit weekend lekker alle kleertjes wassen en de vluchtkoffer pakken. 
Het enige wat we nog nodig hebben is een co-sleeper. We hebben goede verhalen gehoord over petit amelie. Hebben jullie alles al staan?
Bij ons staat sinds 2 weken nu ook de box in de woonkamer. Wat een gezellig gezicht! Rond mn 16e week heb ik een naaimachine aangeschaft en ben ik zelf kleertjes en dekens gaan maken. Ik heb al aardig wat afgenaaid in de afgelopen tijd. Nooit geweten dat ik zo handig ben, maar ik vind het een heerlijke tijdsbesteding. Zo kun je het naar eigen wens samenstellen en eindeloos variëren. 
Om terug te komen op het bevallen; ook ik ben niet zenuwachtig. Ik kijk er zelfs naar uit. Is dat gek? Zelf heb ik ook gekozen om in bad te bevallen. Dat lijkt me zo fijn. Nu nog maar de vraag of er een kamer beschikbaar is op dat moment. Het is tegenwoordig enorm populair heb ik gehoord. 
Waar komen jullie allemaal vandaan? Wij wonen in Den Haag.  

Terug
Bovenaan