[quote quote=10140580]Ik ben 7 januari uitgerekend, dat is dus eigenlijk begin januari maar in de januari 2019 groep heb ik totaal geen overzicht dus het lijkt me toch leuk om hier mee te kletsen ! Momenteel dus 35+4 dagen zwanger van een meisje. De babykamer is zo goed als klaar, eergisteren alle kleertjes gewassen zodat ik de vluchttas al een beetje klaar kon maken en echt de allerlaatste puntjes op de i aan het zetten voor zover het kan haha! Ik merk erg goed aan mezelf dat ik het steeds zwaarder begin te krijgen, zowel lichamelijk als mentaal. Ik geniet van ieder moment dat de kleine meid nog lekker in mijn buik zit, maar mijn lichaam begint aventoe wel “op” te raken… slecht slapen, veel plassen, veel harde buiken. Daarnaast word ik soms mega emotioneel, alles komt dan ineens zo dichtbij… ik kijk hier al zo lang naar uit en wetende dat ik over een paar weken mijn dochter kan knuffelen vind ik zo mega spannend! Dus een huilbui hier en daar uit het niks is ook aan de orde . Zenuwachtig voor de bevalling ben ik trouwens niet. Ik sta er best nuchter in, weet dat ik zeker veel pijn ga hebben maar er is er geen 1 blijven zitten! Ik wil graag in bad bevallen in het ziekenhuis. Hoor erg veel positieve ervaringen over een badbevalling, vandaar mijn keuze.[/quote]
Hi, wat leuk dat je mee wilt schrijven! Het overzicht in de andere topic is idd kwijt vandaar deze topic ook hihi ?.
We zijn dan best dichtbij kwa uitgerekende data! Super dat de kleertjes etc al klaar zijn, dan heb je toch wel wat rust in je hoofd. Ik heb de vorige keer nog tegen m’n man gezegd dat ik echt blij ben dat alles af is, toen ik in het begin van alles koopte klaagde hij een beetje dat het nog vroeg was?. Nou, ben blij dat ik toen al begonnen ben en nu lekker kan genieten van de laatste weekjes! De vluchttas is zo ingepakt, ik heb gewoon een paar die lijstjes gebruikt en vergeleken en die van mij is nu zo goed als klaar.
Lichamelijk valt het me de laatste 2 dagen wel echt tegen. Ik heb geen last van harde buiken maar echt van m’n liezen+ schaambot en de omgeving eromheen. Ik heb al sinds week 20 ook last van bekkeninstabiliteit dus het wordt wel zwaardee zoals je zegt. Slecht kunnen slapen en veel moeten plassen is ook zo herkenbaar! We moeten er gewoon positief in blijven staan en komen er echt wel doorheen hoor!
Beweegt de kleine ook meer bij jou? Bij mezelf merk ik dat duidelijk de laatste paar dagen. Ik sta er ook best nuchter in als het gaat om de bevalling, als andere mensen vragen of ik zenuwachtig ben en ik zeg nee, kijken ze me soms best raar aan haha. Net zoals jij zegt, geen 1 is er blijven zitten. Je kan vooraf toch niet weten hoe het zal zijn.. Ik kies zelf ook voor een badbevalling, fijn dat die optie er is he? Lijkt me ontspannender dan in bed moeten liggen. Ik heb al last van mn liezen etc dus zal ik de zwaarte daarvan ook minder voelen in water I guess. Heb jij de bevallingsplan al besproken met de vk/gyn?