Uitgerekend midden januari 2019

w[quote quote=10140741]Dag aanstaande moeders! Ik ben 21 januari uitgerekend. Nu dus 33,5week. Vandaag heb ik mijn laatste werkdag gehad en mijn verlof kan nu heerlijk beginnen. Wat een opluchting! Ik heb hier zo naar uitgekeken. Merken jullie ook dat je hoofd niet meer naar werken staat? Ik ben alleen nog maar bezig met die kleine. Vannacht droomde ik zelfs dat de bevalling was begonnen. Sinds 2 maanden heb ik erg veel last van bekkeninstabiliteit. Ik las dat jullie hier ook mee kampen. Het maakt alles een stuk zwaarder. Zo ook werken. Ik kan daarom zo uitkijken naar de komende weken, waarin ik in alle rust me kan voorbereiden op de komst van onze zoon. Dit is ons eerste kindje. Rond de tijd dat die kleine geboren is ben ik 25 en mijn verloofde 26 j. Vanavond komt de kraamhulp langs voor een kennismakingsgesprek. Ik heb gehoord dat ze erg fijn is en nog van de oude stempel (dus ook nog voor je kookt. Wat een luxe!) Morgen ga ik het bevalplan opstellen. En dit weekend lekker alle kleertjes wassen en de vluchtkoffer pakken. Het enige wat we nog nodig hebben is een co-sleeper. We hebben goede verhalen gehoord over petit amelie. Hebben jullie alles al staan? Bij ons staat sinds 2 weken nu ook de box in de woonkamer. Wat een gezellig gezicht! Rond mn 16e week heb ik een naaimachine aangeschaft en ben ik zelf kleertjes en dekens gaan maken. Ik heb al aardig wat afgenaaid in de afgelopen tijd. Nooit geweten dat ik zo handig ben, maar ik vind het een heerlijke tijdsbesteding. Zo kun je het naar eigen wens samenstellen en eindeloos variëren. Om terug te komen op het bevallen; ook ik ben niet zenuwachtig. Ik kijk er zelfs naar uit. Is dat gek? Zelf heb ik ook gekozen om in bad te bevallen. Dat lijkt me zo fijn. Nu nog maar de vraag of er een kamer beschikbaar is op dat moment. Het is tegenwoordig enorm populair heb ik gehoord. Waar komen jullie allemaal vandaan? Wij wonen in Den Haag.[/quote]
Hi,
Super leuk dat je meeschrijft! Er zit 10 dagen tussen onze uitgerekende data maar het kan natuurlijk ook altijd eerder of later hé ?. Heerlijk dat het je laatste werkdag was vandaag! Nu kun je thuis goed je rust pakken en de laatste dingen voorbereiden, wel lekker fijn hoor!

Ik werk al sinds augustus niet meer, had heel erg last van blaaspijn en terugkomende blaasontstekingen en de laatste ging pas na 3 antibioticakuren weg in 3 weken! Had ook erg veel pijn dus ik zit nu in de ziektewet. Wat wel jammer is dat ik een jaarcontract had wat afloopt in januari en die hebben ze niet verlengd.. Wel goed dat je nu verlof hebt hoor, met bekkeninstabiliteit lijkt me dat niet fijn. Ik heb de intake met de kraamzorg al een paar weekjes terug gehad. Lekker fijn dat de kraamhulp ouderwets is, maar je weet dus al wie er in de kraamweek gaat komen? Dat is voor mij nog een verassing.

Ik ga zelf ook vandaag of morgen aan de slag met de bevalplan, heb net de laatste dingetjes ingepakt voor de koffer. Inclussief eten en drinken, zo weet ik dat alles echt klaarstaat haha! Bij ons staat echt alles al klaar, de ingang naar de babykamer is via onze slaapkamer dus ben ik van plan om ons zoontje al vanaf de 1e dag thuis in zijn eigen kamer te laten slapen.

Leuk dat je zelf dingen bent gaan naaien! Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar mijn moeder is voor ons aan de slag geweest en we hebben nu super leuke spulletjes gekregen van haar. Dus jij wilt ook in bad bevallen? Haha ja zo te lezen is het best populair. Bij ons gebeurd het bevallen in een geboortehuis, het is precies naast het ziekenhuis dus als er iets aan de hand is ben je er zo. Wij hebben ook een rondleiding gehad en er zijn diverse kamertjes, het is ook heel leuk ingericht (beetje zoals thuis)! Het bevalbad staat ook in het geboortehuis. Wij wonen in Harderwijk. 

Oh wat spannend! En jullie verwachten ook een zoontje zie ik. Wat leuk! Zijn jullie ook al uit over de naam?
Heerlijk dat je al helemaal klaar bent. Dat geeft ook veel rust he? 
Ja, ik heb een particuliere kraamhulp geregeld. Ik was er vroeg bij met 8 weken, haha. Zelf ken ik haar niet, maar mijn verloskundige zei dat zij fijn is, dus zodoende. We gaan het meemaken vanavond :) 
Wat vervelend dat je contract afloopt in januari. Dat is lullig van je werkgever zeg! Maar goed, aan de andere kant heb je wel langer de tijd met je zoontje en hoef je nog niet aan opvang te denken. 
Een geboortehotel lijkt me erg prettig. Bij ons is het minder luxe geregeld. In den haag heb je 3 ziekenhuizen, waarvan 2 met bad. 1 met maar 1 kamer, de andere heeft er 3. Het is dus nog maar de vraag of ze plek hebben. Wel heeft dat 3e ziekenhuis opblaasbare baden, maar daar hanteren ze weer het beleid dat als het druk is, je gewoon naar huis gestuurd wordt. Ook als dat midden in de nacht is en je een zware bevalling achter de rug hebt. 
Kon je maar een kamer reserveren, haha.
Hoe breng jij je dagen nu door? Lijkt me best lastig als je al helemaal klaar bent en alleen maar kan wachten. Of is dat juist heel fijn? Ik ben van mezelf altijd wel een bezig bijtje. Maar 6 weken achter de naaimachine gaat mij ook te ver, haha. 

[quote quote=10140889]Oh wat spannend! En jullie verwachten ook een zoontje zie ik. Wat leuk! Zijn jullie ook al uit over de naam? Heerlijk dat je al helemaal klaar bent. Dat geeft ook veel rust he? Ja, ik heb een particuliere kraamhulp geregeld. Ik was er vroeg bij met 8 weken, haha. Zelf ken ik haar niet, maar mijn verloskundige zei dat zij fijn is, dus zodoende. We gaan het meemaken vanavond Wat vervelend dat je contract afloopt in januari. Dat is lullig van je werkgever zeg! Maar goed, aan de andere kant heb je wel langer de tijd met je zoontje en hoef je nog niet aan opvang te denken. Een geboortehotel lijkt me erg prettig. Bij ons is het minder luxe geregeld. In den haag heb je 3 ziekenhuizen, waarvan 2 met bad. 1 met maar 1 kamer, de andere heeft er 3. Het is dus nog maar de vraag of ze plek hebben. Wel heeft dat 3e ziekenhuis opblaasbare baden, maar daar hanteren ze weer het beleid dat als het druk is, je gewoon naar huis gestuurd wordt. Ook als dat midden in de nacht is en je een zware bevalling achter de rug hebt. Kon je maar een kamer reserveren, haha. Hoe breng jij je dagen nu door? Lijkt me best lastig als je al helemaal klaar bent en alleen maar kan wachten. Of is dat juist heel fijn? Ik ben van mezelf altijd wel een bezig bijtje. Maar 6 weken achter de naaimachine gaat mij ook te ver, haha.[/quote]
Yes we verwachten ook een zoontje, we hebben al een naam! En jullie? Ja idd ben blij dat alles klaar is ik ben namelijk wel iemand die alles op tijd wilt afhebben, en vooral omdat een bevalling nooit te voorspellen is haha. Dat zou me nog meer onrust geven in mijn hoofd als ik nu nog dingen zou moeten doen. Jij was er vroeg bij met de kraamzorg zeg! Als je verloskundige haar kent dan zit je wel goed denk ik!
Ja idd niet zozeer de werkgever zelf, maar de manager bij ‘t hoofdkantoor. Zij had zelfs een probleem gemaakt waarom ik niet was komen werken toen ik in Dubai 1 week opgenomen werd door een hele heftige longontsteking, dat verklaart al een hoop zo. Maargoed nu heb ik lekker tijd voor de kleine straks. 

Jammer dat er niet veel mogelijkheid is kwa baden etc, nouja ik denk dat er toch minstens wel 1tje vrij is! Ja haha zou wel goed geregeld zijn als we er eentje konden reserveren! Ik was volop bezig met de kamer tot nu toe maar sinds vandaag heb ik zowat alles af, behalve t bevalplan dan. Geen idee wat ik voortaan ga doen haha. Ja denk dat je na 6 weken naaien ook niet blij meer wordt ?. Heb jij nog veel wat geregeld moet worden?

Hoihoi!
Ik ben 21 januari uitgerekend. In verwachting van ons eerste kindje en dit is een jongen!
Morgen mijn laatste werkdag, ik ben er enorm aan toe. Mijn hoofd loopt over met dingen die ik nog moet doen buiten baby dingen om (vooral administratief en opruim werk) maar krijg niks meer gedaan. Er komt niks uit mijn vingers of mijn hoofd werkt niet mee. 
Wat zijn jullie goed voorbereid. Hier een iets slechtere voorbereiding. De kamer is nog deels roze (vanaf 20 tot 30 weken wisten we niet beter dan dat het een dochter zou worden, vandaar alle vertraging, wat een omschakeling was dat) alle spullen en kleren zijn er nog niet & het eens worden over een jongensnaam is een heel stuk lastiger als een meisjes naam komen we nu achter. 
Er is een kans dat ik eerder ingeleid moet gaan worden hoorden we gisteren, dit vanwege de eventuele grote groei van het kindje. 

Al met al vind ik het steeds een stuk spannender worden nu?

Hoihoi!
Ik ben 21 januari uitgerekend. In verwachting van ons eerste kindje en dit is een jongen!
Morgen mijn laatste werkdag, ik ben er enorm aan toe. Mijn hoofd loopt over met dingen die ik nog moet doen buiten baby dingen om (vooral administratief en opruim werk) maar krijg niks meer gedaan. Er komt niks uit mijn vingers of mijn hoofd werkt niet mee. 
Wat zijn jullie goed voorbereid. Hier een iets slechtere voorbereiding. De kamer is nog deels roze (vanaf 20 tot 30 weken wisten we niet beter dan dat het een dochter zou worden, vandaar alle vertraging, wat een omschakeling was dat) alle spullen en kleren zijn er nog niet & het eens worden over een jongensnaam is een heel stuk lastiger als een meisjes naam komen we nu achter. 
Er is een kans dat ik eerder ingeleid moet gaan worden hoorden we gisteren, dit vanwege de eventuele grote groei van het kindje. 

Al met al vind ik het steeds een stuk spannender worden nu?

Izzy; 
Ik krijg nu geen groeiecho meer, heb deze gehad met 31 weken en onze kleine meid werd toen geschat op circa 1600 gram, en met 40 weken word ze geschat op circa 3200 gram, wat perfect zou zijn! 
We schelen inderdaad bijna niks qua leeftijd, toevallig! Fijn dat jullie er ook helemaal klaar voor zijn om het kleine wondertje te ontmoeten. Vind het nu al zo bijzonder, laat staan als we ze dadelijk echt vast houden! 
Emsy; 
Dat je uitkijkt naar de bevalling is eigenlijk niet zo gek, kijk er stiekem ook wel naar uit haha! Denk dat het het meest bijzondere is wat een vrouw mee kan maken. 
Wij hebben wel voor cosleeping gekozen. Zelf hebben we de CoZee Tutti aangeschaft. Omdat mijn plan is om borstvoeding te gaan geven, lijkt het me wel praktisch zodat ik er niet telkens uit hoef om haar te voeden. Daarbij lijkt het me heerlijk om haar zo dicht bij me te hebben! 
Ik kom uit Eindhoven, bij ons in het ziekenhuis hebben ze de beschikking tot 3 suites met beval bad. Mocht dit nu echt vol zitten heb ik altijd nog de keuze om naar Veldhoven (plaatsje erlangs) te rijden. Hier hebben ze ook circa 3 suites met bevalbad, dus ik duim nu al als een malle dat er in iedergeval 1 kamer vrij is wanneer ik begin haha! 

https://www.oudersvannu.nl/forums/gebruiker/sa_0826a5ff335a2a19a5db643f797e79540a9e831

Het ging niet helemaal goed hierboven, kan het niet meer aanpassen helaas. 
Gebruiker 507;
Wow, dat lijkt me inderdaad echt een omschakeling als je er zon lange tijd vanuit gaat dat het een meisje is ?. Logisch dat je dan nu nog niet alles klaar hebt. Ik ben ook wel iemand die het allemaal zo vlug mogelijk klaar wil hebben, maar ik moet wel zeggen dat ik me nu aventoe ook wel stierlijk verveel, dus ik denk dat het allebei misschien wel zijn voor en nadelen heeft haha. 

Zijn jullie ook van plan borstvoeding te geven? En mag ik vragen wat jullie tot nu toe aangekomen zijn in gewicht? 
Ik merk dat ik daar echt erg onzeker over ben. Ik wil niet onzeker zijn want ik ben prachtig zwanger volgens andere mensen, maar toch knaagt het aventoe aan mij. 
De laatste 2 dagen ben ik ook mega emotioneel. Ik kan echt om niks beginnen te huilen, en dan tranen met tuiten! Denk dat het toch gezonde spanning is, misschien beetje uitgeput etc. 
Nog even dames en dan hebben we allemaal ons prachtige kindje in de armen ?

[quote quote=10140949]Hoihoi! Ik ben 21 januari uitgerekend. In verwachting van ons eerste kindje en dit is een jongen! Morgen mijn laatste werkdag, ik ben er enorm aan toe. Mijn hoofd loopt over met dingen die ik nog moet doen buiten baby dingen om (vooral administratief en opruim werk) maar krijg niks meer gedaan. Er komt niks uit mijn vingers of mijn hoofd werkt niet mee. Wat zijn jullie goed voorbereid. Hier een iets slechtere voorbereiding. De kamer is nog deels roze (vanaf 20 tot 30 weken wisten we niet beter dan dat het een dochter zou worden, vandaar alle vertraging, wat een omschakeling was dat) alle spullen en kleren zijn er nog niet & het eens worden over een jongensnaam is een heel stuk lastiger als een meisjes naam komen we nu achter. Er is een kans dat ik eerder ingeleid moet gaan worden hoorden we gisteren, dit vanwege de eventuele grote groei van het kindje. Al met al vind ik het steeds een stuk spannender worden nu[/quote]
Hoi,
Welkom bij de topic, leuk dat je ook mee wilt schrijven! Super fijn dat het je laatste werkdag is, werkte je fulltime? Nu kan je de rust echt wel goed gebruiken neem ik aan! Het is ook heel fijn om even niet meer aan werk te moeten denk ik zodat je je nog kan voorbereiden. Ik hoop dat je nu alles in rust kan doen!

Ik begrijp uit je verhaal dat er bij de 20 weken echo werd gezegd dat het een meisje zou worden, en bij een echo met 30 weken toch een jongentje? Wow.. Dat lijkt me wel even echt een omschakeling zeg! Had je voor de 20 weken echo nog een geslachtsbepalende echo gehad? Het komt steeds nog vaak voor dar ze er zo erg naast kunnen zitten hé.

Maak je maar geen zorgen over de kamer etc, dat verven en inrichten van de kamer is zo binnen een weekend gedaan. En nu heb je ook alle tijd om spullen en kleertjes uit te zoeken (december is trouwens een leuke maand met korting om alles te scoren vind ik altijd dus dat komt wel goed haha). De naam is idd iets lastiger. Is het een idee dat jij en je partner namen opschrijven die jullie leuk vinden en dan vergelijken met elkaar? Misschien zit er dan toch wel wat tussen wat jullie beide leuk vinden. Spannend dat je eerder ingeleid kan worden. Succes met de voorbereidingen en doe rustig aan! 

Terug
Bovenaan