Uitgerekend midden januari 2019

@Onskleinewonder
Ik hoor vaker dat het per vk/gyn verschilt of je wel of geen groeiecho’s krijgt. Bij onze VK doen ze het ook meer om te kijken of het kindje echt ingedaald is en om de ligging vast te stellen zodat er bij de geboorte geen suprises van een stuitligging enz onstaat. 
Ik ben wel van plan om borstvoeding te geven, of in ieder geval te proberen. Lijkt me toch het beste ookal kunnen de meningen hierin verschillen. Ik ben best wel veel aangekomen namelijk zo rond de 20 kilo. Ik snap je onzekerheid, had ik ook af en toe. Ik zag gisteren toevallig een oude foto van mijn moeder toen ze zwanger was van mijn broertje, ze was 35 kilo aangekomen toen! En nu is ze super mooi op gewicht dus daar maar ik mij geen zorgen om haha. Waar ik wél onzeker over ben is de striae. Ik heb het echt op mn benen buik en de zijkanten van mn buik, maargoed ik weet dat het minder word met de tijd.

Dat huilen herken ik ook ?, zal wel weer de hormonen zijn zeg ik haha. De tijd gaat best snel nu! Nog even zoals je zegt en dan komen we in een nieuw wereld met onze kleintjes waar we nog van alles moeten ontdekken..

Izzy; 
Ja daar was inderdaad bij mij de liggingsecho voor die ik met 35 weken gehad heb, ze lag vast en kan dus in iedergeval niet meer in een stuit gaan liggen, wat natuurlijk wel fijn is om te weten! 
Hier ook rond de 20 kilo aangekomen... mensen zeggen wel dat het “mooi” verdeeld is... mijn benen/armen zijn absoluut niet dik, het zijn meer mijn billen, borsten, heupen en buik die wat dikker geworden zijn. Ook houd ik wat vocht vast in mijn gezicht. Maar aan de andere kant denk ik, ik ben zwanger van een gezonde meid, ik probeer zo gezond mogelijk te eten met aventoe natuurlijk iets lekkers dus schijt aan dan ? Komt vast allemaal wel weer goed als ze er dadelijk is haha! 

@Onskleinewonder
Oh haha niet goed gelezen zie ik. Fijn om in ieder geval te weten dat ze goed ligt! Ons zoontje ligt al sinds week 30 met zijn hoofdje naar beneden, we zullen volgende week zaterdag nog een laatste echo krijgen om te kijken hoe en wat. Hopelijk is alles goed hij is namelijk net onder gemiddeld geschat kwa gewicht en grootte, maar groeide wel netjes volgens eigen lijn verder. 

Maak je niet zorgen over het gewicht! Ik hou ook vocht vast en dan voornamelijk ook in mijn gezicht voeten en vingers etc. Die kilo’s gaan er wel af na de bevalling en de maanden daarna :)

[quote quote=10140546]Is dit ook jou 1e zwangerschap?[/quote]
Sorry voor de late reactie. Dit is mijn eerste zwangerschap ja!

Hoi meiden! 
'Gewicht' het favoriete onderwerp van elke zwangere vrouw! Not
Ik ben nu met 34weken 13kilo aangekomen. Daar schrok ik heel erg van. Volgens de verloskundige mag ik nu NIKS meer aankomen, anders zorgt dat voor complicaties tijdens de bevalling. Op haar advies ga ik dus dinsdag naar een diëtiste. Achteraf vraag ik me af, wat voor complicaties dan? 
Ik hou net als jullie ontzettend veel vocht vast. Mn verlovingsring, horloge, maar ook schoenen pas ik niet meer. Om nog maar niet over mn gezicht te spreken...
Telkens als er een foto wordt gemaakt waar ik ook op sta schrik ik me rot. BEN IK DAT? Ben ik echt zó dik? Wat een plofkop. 
Toch hoor ik van iedereen, zelfs onbekende dat ik zo mooi zwanger ben. Dat ik heel mooi draag. Dat ben ik ook wel met ze eens. Op die dikke benen en mn hoofd na, haha. 
Het verhaal hierboven heeft me wel aan het denken gezet. Over de fout in de geslachtsbepaling. Wij kregen met de pretecho te horen dat we een zoon krijgen, maar met de 20weken echo zeiden ze een dochter. Super verwarrend. Daarna was het toch weer een jongen..Maar de keer daarop was het ook niet heel duidelijk te zien. Mn man en ik hebben ons er nu helemaal op ingesteld dat we een zoon krijgen. We praten al maanden over hem alsof hij er al is met naam en al. Zou toch wel heel vreemd zijn als het opeens een meisje blijkt te zijn. We gaan toch nog maar even een extra echo doen voor de zekerheid.. 

W[quote quote=10141576]Hoi meiden! ‘Gewicht’ het favoriete onderwerp van elke zwangere vrouw! Not Ik ben nu met 34weken 13kilo aangekomen. Daar schrok ik heel erg van. Volgens de verloskundige mag ik nu NIKS meer aankomen, anders zorgt dat voor complicaties tijdens de bevalling. Op haar advies ga ik dus dinsdag naar een diëtiste. Achteraf vraag ik me af, wat voor complicaties dan? Ik hou net als jullie ontzettend veel vocht vast. Mn verlovingsring, horloge, maar ook schoenen pas ik niet meer. Om nog maar niet over mn gezicht te spreken… Telkens als er een foto wordt gemaakt waar ik ook op sta schrik ik me rot. BEN IK DAT? Ben ik echt zó dik? Wat een plofkop. Toch hoor ik van iedereen, zelfs onbekende dat ik zo mooi zwanger ben. Dat ik heel mooi draag. Dat ben ik ook wel met ze eens. Op die dikke benen en mn hoofd na, haha. Het verhaal hierboven heeft me wel aan het denken gezet. Over de fout in de geslachtsbepaling. Wij kregen met de pretecho te horen dat we een zoon krijgen, maar met de 20weken echo zeiden ze een dochter. Super verwarrend. Daarna was het toch weer een jongen..Maar de keer daarop was het ook niet heel duidelijk te zien. Mn man en ik hebben ons er nu helemaal op ingesteld dat we een zoon krijgen. We praten al maanden over hem alsof hij er al is met naam en al. Zou toch wel heel vreemd zijn als het opeens een meisje blijkt te zijn. We gaan toch nog maar even een extra echo doen voor de zekerheid..[/quote]
Hi Emsie,
Inderdaad haha het is geen favoriete onderwerp! Toch hoort het er allemaal bij.. Wow maakte je VK zich al druk met 13 kilo? Ik ben 35+3 nu en bijna 20 kilo aangekomen. Bij mij wordt t gewicht ook nooit gevraagd eerlijk gezegd. Alleen bij de intake was dit zo, zal wel per VK verschillen. Wat voor complicaties dan? Het is niet alleen maar vet maar voornamelijk ook vocht etc neem ik aan en dat hoort er gewoon bij. Ik zou ‘t even nogmaals navragen dan. 

Het verkeerd inschatten van het geslacht komt nog idd best vaak voor! Ik heb al meer dan 10 echo’s  gehad waar het super goed te zien was, dus ik maak me geen zorgen. Maar als ik jou verhaal zo lees is het ook nog een beetje twijfelachtig. Wanneer wil je weer een pretecho laten maken? De baby past niet meer helemaal op 1 scherm dus zal je alles in delen zien denk ik.

Emsie;
Ik zou me echt totaal niet druk maken om je gewicht, ik ben zelf 36+1 zwanger en 20 kg aangekomen. Heb besloten om gewoon niet meer op de weegschaal te gaan staan want anders ga ik alleen maar stressen. Heb het de vorige keer wel bij de verloskundige aangekaart en gevraagd of dit gevaarlijk of erg is, ze vertelde me dat het veel voorkomt en ik ook vocht vasthoud, wat er na de bevalling meteen af zal zijn. Wel heeft ze gezegd dat ik niet als een malle moet gaan snoepen de laatste weken, dus met andere woorden dat ik wel wat op moet letten nu. 

Hoe gaat het verder met jullie allemaal? Hier dus inmiddels 36 weken zwanger en zo klaar om eindelijk onze dochter te ontmoeten. Ik geniet echt wel van mijn laatste weken zwanger zijn alleen het mag van mij ook wel opschieten nu haha. Ik heb afgelopen zondag avond aan de CTG gelegen omdat ik de kleine meid niet veel voelde die dag, gelukkig ging het goed met haar en heeft ze het nog prima naar haar zin in mijn buik. Mijn bovendruk was wel wat aan de hoge kant, maar niet zorgwekkend. Ik ben nu eigenlijk zo goed als klaar met alles, en verveel me daardoor echt heel erg. Heb alles gewassen, vluchttas zo goed als klaar, badkamer en keuken nog een keer onder handen genomen... nu alleen de cosleeper nog klaarzetten en opmaken. Wanneer zouden jullie dit doen? 

@izzy & @onskleinewonder :
Haha, ja ik heb best een strenge VK zo te horen. Ik weet dat het grootste gedeelte vocht is. Dus maak me idd niet zo druk. Al moet ik zeggen dat nu de feest dagen er aankomen ik het wel lastig vind om niet toe te geven aan al dat lekkers.
Vanavond heb ik een afspraak bij de diëtiste. Ben benieuwd wat zij zegt. Volgens de bekkenbodem fysiotherapeut moet ik nu juist liever zijn voor mezelf(minder moeten en minder druk bezig zijn, meer rusten). En onder lief zijn voor mezelf versta ik niet lijnen. :) 
Morgenmiddag ga ik de pretecho doen. Je zal idd niet alles in zn geheel zien, maar als zn piemeltje maar goed te zien is haha. 
Hebben jullie nog wat tips voor goede series op netflix om ons rustig te houden? 

Terug
Bovenaan