Uitgerekend september 2022 Zuid-Holland

Hi Sanne,
Wat leuk! Is het een leuk idee om een whatsapp groepje aan te maken?

Ik ben Samantha, 31 jaar en bijna 8 weken zwanger van onze eerste. Super spannend allemaal en heel erg veel zin in. Wel geschrokken van hoeveel er op je af komt dus fijn om toch wat te kunnen sparren met vrouwen die er ook hetzelfde in staan en meemaken.


En terug komend op je twijfelpunt. Waar ligt je twijfel? De afspraken, de echo's of dat iemand iets onderzoekt.
Bespreek anders je gedachten met degene die je gaat onderzoeken. Het kan ook heel waardevol zijn voor haar?

En hey wat is nou leuker om iets vaker te mogen kijken naar je kindje?
 
Je moet doen waar je je goed bij voelt! Voelt het niet fijn dat iemand anders de echo uitvoert of bang dat we toch iets misgaat niet doen.
Anders leuk om je baby toch een keer extra te zien?

Voor de rest was mijn eerste echo goed ? wat de echoscopist zag klopt met hoever ik verwachte te zijn wat vandaag dan 8+4 inhoud en dus 24sep uitgerekend. Heb 3 maart de 10wk echo.

Als mensen behoefte hebben aan een whatsapp groepje met mensen die ongeveer even ver zijn. Ik zit al in een groepje met een paar andere die ook in september zijn uitgerekend. Heb toen een mailtje gestuurd naar september-2022@hotmail.com dan kan je erbij als je wilt.
 
Goedemorgen dames,

Ik ben wel heel benieuwd wanneer jullie je zwangerschap hebben verteld of gaat vertellen aan je omgeving ?

En hoe hebben jullie het aangepakt ?

Liefss Sanne
 
Na de 1e echo heb ik het m’n leidinggevende/baas al wel verteld. Aangezien ik er open in wil zijn en ze er rekening mee moeten gaan houden dat ik het begin van het nieuwe theater seizoen niet kan touren.
Vanavond gaan we het aan m’n schoonouders vertellen doormiddel van een koffertje met daarop: ik ga lekker bij opa en oma logeren. Erin hebben we sokjes, slabbertje en een mutsje gedaan.
Dit vooral omdat m’n schoonmoeder heeft gezegd niet perse oma hoeft te worden, wilden we een leukigheidje ervan maken.
Voor mijn ouders en m’n broer met z’n vrienden hebben we simpel kaartjes laten maken met 1+1=3 en dan foto van ons en de echo foto. Die gaan we in de loop der tijd geven als we tijd hebben om langs te gaan voor koffie of een spelletje.
Dan als laatste heb ik nog een trui zelf ontworpen/deels gejat en die wordt bedrukt met daarop 2 grote game controllers en 1 kleine en dan player 3 loading please wait. Die ik ga aan doen naar het spellenweekend met vrienden. Dan snappen ze gelijk waarom ik niet drink.
M’n collega’s en andere familie/vrienden/online zal pas na de 12wk echo worden als we zeker weten dat alles goed is.

Dus ja hier is het een beetje schommelend tussen de 1e echo en tot na de 2e echo (10wk) net wat uit komt. Maar dan echt alleen close familie en vrienden. De rest dus gewoon pas na de 12wk
 
Wat heb je het leuk aangepakt Carola. Is het idee van kleinkind krijgen bij je schoonmoeder inmiddels al een beetje geland?

Ik ben vandaag 11+1 en ga het aankomende zondag aan mijn ouders vertellen. Ik heb een boekje gekocht over voor het eerst opa en oma worden, een lijstje met gedichtje erin.
De loop van de week erna ook aan mijn schoonouders met een vergelijkbare manier. Dan ga ik het toch ook echt op mn werk vertellen( ben beetje bang voor de reactie van me baas...)
En inderdaad de rest van de omgeving wacht ik denk ik nog even tot na de 13 weken echo.

Maar ik ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren, bij ons gaan ze het nog niet verwachten denk ik?
 
Ja ze vinden het heel leuk en zagen het totaal niet aankomen. Die dachten echt Ohw die zijn druk met werken en zullen eerst voor een koophuis gaan. Als ze 35 is of zo zullen er wel kinderen komen.
Nou mijn eierstokken rammelde al en ik wil niet perse op late leeftijd pas beginnen ?. Stel we willen een 2e dan vind ik het nu ook echt niet erg om daar dan een paar jaar mee te wachten.
M’n broer en z’n vriendin vinden het ook heel leuk. Mijn moeder gaan we heet waarschijnlijk donderdag na de 2e echo vertellen. Vooral omdat m’n vriend en ik beide erg druk zijn. En dan hopelijk volgende week zondag ook m’n vader en z’n vriendin.
Als ik mij goed genoeg voel dit weekend m’n vriendengroep waarmee ik regelmatig spellen speel ?.
 
Ik had afgelopen weekend deze trui aan gedaan en gewacht tot ze het zagen. Het heeft 2h geduurd maar ze vinden het super leuk.
Morgen de 2e echo (10wk) en dan gaan we erna door naar m’n moeder om het haar te vertellen en zondag als het goed is m’n vader.
 
Terug
Bovenaan