Uitgerekende datum geheim houden

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>ik heb een vraag, misschien een beetje raar, maar ik ben nou 25 weken zwanger, en over 9 weken ga ik met verlof. Ik werk via een uitzendbureau, en ik moet nog mijn zw verklaring opsturen, zodat ze dat kunnen verwerken voor mijn zw uitkering.. maar ik wil eigenlijk mijn uitgerekende datum geheim houden voor mijn werkgever. Is dat raar?  Het uitzendbureau komt het natuurlijk sowieso te weten, maar het bedrijf waarvoor ik werk heb ik liever dat ze het niet weten.</p><p>wat moet ik doen?</p>

Nou eigenlijk is het uitzendbureau jou werkgever. Waar je nu werkt hoeven niet te weten wanneer je bent uitgerekend. 
Mag ik vragen wat de reden is dat je niet wilt dat ze het weten? 

Voor zover ik weet is dit verplicht om door te geven, aangezien je werkgever dit weer aan het UWV moet doorgeven ivm je verlof. Anders accepteerd het UWV de verklaring niet.

Vind het een beetje raar. Zij moeten toch weten vanaf wanneer ze vervanging moeten regelen? Ze moeten dan nog iemand zoeken. En ze weten het toch wel, aangezien je of 6,5,4 weken van te voren met verlof gaat. Dus ze kunnen het ook gokken. 

Het is verplicht om te melden aan je werkgever. Ik begrijp ook niet waarom je dit niet zou willen vertellen omdat hun je verlof moeten regelen bij de uwv enzo. 

Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen. Ik werk via een uitzendbureau, en ik word “uitgeleend” aan een bedrijf. Ik heb geen problemen ermee  dat het uitzendbureau het weet, maar het bedrijf waar ik aan uitgeleend word hoeft dit toch niet te weten? Ik neem aan dat het uitzendbureau dan toch voor hen opzoek gaat naar een vervanger inplaats van het bedrijf zelf? Ik wil niet dat ze het weten omdat er een stelletje bemoeials op de werkvloer lopen waar ik geen trek in heb, want ik durf te wedden dat als mijn teamleider van het bedrijf het weet, iedereen het te weten komt.

Nee je hoeft het die niet te vertellen. Maar je zult toch zeker wel moeten melden wanneer je verlof ingaat. Aangezien ineens niet meer komen opdagen niet bijzonder aardig is. En dus kunnen ze ongeveer gokken. Dus of je er wat aan hebt....

[quote quote=10199556]Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen. Ik werk via een uitzendbureau, en ik word “uitgeleend” aan een bedrijf. Ik heb geen problemen ermee dat het uitzendbureau het weet, maar het bedrijf waar ik aan uitgeleend word hoeft dit toch niet te weten? Ik neem aan dat het uitzendbureau dan toch voor hen opzoek gaat naar een vervanger inplaats van het bedrijf zelf? Ik wil niet dat ze het weten omdat er een stelletje bemoeials op de werkvloer lopen waar ik geen trek in heb, want ik durf te wedden dat als mijn teamleider van het bedrijf het weet, iedereen het te weten komt.[/quote]
Ik denk dat je uitzendbureau het dan zelf doorgeeft ivm ingang van je verlof. Dus of je eraan ontkomt geen idee. Bespreek het met je uitzendbureau 

Terug
Bovenaan