Uitgerekende datum geheim houden

Dan vertel je de datum niet. Je kan t vaag houden met bijv eind augustus ben ik uitgerekend of je zegt een andere datum als ze erom vragen. 
Eerlijk gezegd denk ik dat je je druk maakt om iets onbelangrijks, maar dat is mijn mening. Roddelen of vervelend over je praten zullen ze toch wel doen. 

Lijkt er op dat je voor jezelf al duidelijk hebt dat je het echt niet wilt vertellen ? Als ze er dan specifiek naar vragen kan je het altijd vaag houden “ja die datum houden die babies zich toch nooit aan dus ergens in Augustus” bijvoorbeeld.

Pff, wat doe jij moeilijk  wat maak je het jezelf moeilijk? Dan zeg je gewoon tegen je collega’s dat het ze niets aan gaat. Ze vinden je blijkbaar toch al niet leuk. Misschien willen ze gewoon graag weten wanneer ze van je af zijn. Vraag me af waarom toch...  En zo te horen ben jij ook liever van ze af. 
En natuurlijk zal je werkgever wel moeten weten wanneer je met verlof gaat, beetje raar als je er opeens niet meer bent. 

Wat vervelend dat je collega zo over je praten. Maar waarom werk je daar nog als ze zo over je praten en gemeen doen. Ik bedoel duizende andere banen toch? En wat de rest zegt, als ze het lerse willen weten houd je het gewoon vaag. Of je verschuift de datum 2 weken. 
Succes!

Misschien is met het uitzendbureau kijken naar een andere werkplek,? Het klinkt als ik alles lees namelijk niet zo gezond en zeker nu je zo kwetsbaar bent niet. 

Ik snap je dilemma. Ik snap alleen niet waarom je het gevoel hebt dat je tegen je collega's moet vertellen wanneer je zou moeten bevallen ;) Voor je baas is het wel gemakkelijk, en hij komt er (denk ik) toch wel achter door het uitzendbureau. Er moet vervanging voor je komen in je verlof. Maar uit je verhaal neem ik aan dat je daar wel goede contacten mee hebt en dat het alleen aan je collega's ligt? 
In het geval van je collega's zou ik het zo vaag mogelijk houden, je tijd uitzitten en als ze vragen stellen geen antwoord geven of in het uiterste geval zeggen dat je dat niet wilt delen. Als je goede contacten hebt met je baas op die werkplek, is het in ieder geval wel netjes om te delen wanneer je verlof ingaat. Dan ben je nog niet verplicht om je werkelijke uitgerekende datum te specificeren, als hij maar weet wanneer jij weg bent. Succes met alles!

Terug
Bovenaan