Uitgerekende datum geheim houden

En wat gebeurt er dan als de bemoeials van je bedrijf je uitgerekende datum weten? Wat denk je dat ze gaan doen? Ik snap niet precies wat er nadelig aan is.
ben je bang dat ze rond die datum gaan bellen of appen of je al bevallen bent?
wat zeg je dan nu over je zwangerschap op werk? Je kunt het toch vaag houden tegen collega’s en zeggen: ik ben in september uitgerekend. Een datum noemen lijkt me niet nodig. Denk wel dat je teamleider de datum moet weten, maar je kunt vast bespreken met haar dat ze de exacte datum niet verder verteld. 

Tuurlijk ga ik ze wel vertellen wanneer ik met verlof ga, maar de precieze datum wil ik gewoon niet dat ze weten. Waarom niet, omdat er figuren rondlopen die niet zo vriendelijk zijn tegen mij.

ze zien heus wel dat ik zwanger ben, maar ik bedoel het is volgens mij ook niks geks als ik dat gewoon liever voor mezelf wil houden.

mensen die onaardig tegen mij zijn hoeven toch ook niks over mij te weten lijkt mij?

Het gaat erom dat mensen die onaardig tegen mij zijn, achter mij rug om over mij praten maar leuk doen in mijn gezicht, niks over mij hoeven te weten, betreft het geluk in mijn leven.

Sorry maar ik vind het raar dat je het niet wil vertellen. Ook de baas van het team waar je in werkt, ongeacht via uitzendbureau zou dit moeten weten. Ik snap niet zo goed wat je probleem is om het te vertellen.  Vervelend voor je dat er collega's zijn die niet aardig tegen je zijn maar wat kunnen ze tegen je gebruiken als ze de uitgerekende datum weten?

Daarbij ook, bijna niemand bevalt op de uitgerekende datum. Kan zo twee weken eerder of later zijn. Roddelen doen mensen toch wel als ze willen... Dus ja waarom niet vertellen? 

Ik merk idd dat jullie het niet begrijpen. Als jij zwanger bent, en in de mooiste periode van je leven zit neem ik aan ? Dan is het toch heel vervelend als mensen over je roddelen en over je praten. 

Waarom zou ik aan mensen willen vertellen, wanneer ik ga bevallen als hun alleen maar slecht over mij praten?

ik neem aan dat als jij bijvoorbeeld weet dat iemand vuil over je praat en diegene komt vragen naar je zwangerschap, wetende dat diegene slecht erover praat, dat met diegene delen? Dan gaat dat hen toch geen reet aan.

Het gaat mij er puur om, dat mensen die slecht over mij praten, toch niet hoeven te weten op welke datum of rond welke periode, de mooie dingen in mijn leven staan te gebeuren? En dat is volgens mij goed recht? 

Dan zeg je toch "eind juni" oid? Aangezien de kans dat je exact op datum x bevalt 5% is. 

Weet je trouwens waarom mensen vaak raar over anderen praten? Of "negatief" als die mensen elke keer iets "net anders doen". Weet niet of je vaker heel specifiek dingen anders wilt of niet wilt zeggen. Praat het verder niet goed ofzo. Maar dit is wel hoe het meestal gaat op een werkvloer. 

Terug
Bovenaan