uitgerekwnd 8 weken echo zegt 6... iemand zo iets meegemaakt?

Hallo allemaal,
Ik ben 4 de keer zwanger en nooit zo iets meegemaakt.. ik ben uitgerekend zoals 8 week zwanger , maar vandaag bij VK geweest en echo zei dat ik 6 week en 1 dag zwanger ben.
Ik heb op 1 en 3 jullie sex gehad en laats was ik 17 juni ongesteld geweest , dus qls ik vanaf 1 juli reken ( dat ik toen zwanger was geraakt) dan klopt het wel , maar vind ik toch heel vreemd.... iemand zo iets meegemaakt? ben zo onzeker.... moet over 2 weken weer naar VK...

Bij mij was er een verschil van 8 dagen. Terwijl ik hormonen gebruik en precies wist wanneer ik mijn eisprong had. Had met een late bevruchting en late innesteling te maken. Uiteindelijk was ik 8 dagen later uitgerekend. En dat klopte wel. De kleine was toen al goed met treuzelen denk ik hihihihi. Uiteindelijk 9 dagen na de nieuwe datum pas bevallen.

oh, wat fijn om te horen ! het was allemaal miskram of mis gaan wat ik op het internet las..:(
maar bij mij kan dat echt wel klopen eigenlijk dus ff hopen nog dat het nog alemaal goed komt, want in januarie had nog miskraam gehad..
bedankt voor je reactie. het geeft wel positieve invloed :)

Ik zou vragen of je volgende week terug mag komen. Vind 2 weken onzekerheid lang. Volgende week zou er ook groei en zelfs een hartje te zien moeten zijn. Ik kreeg vanwege 3 miskramen veel echo's.

Bij mij hetzelfde hoor. Zelf uitgerekend dat ik 8 weken zwanger was maar bij de vk ook 6 wk en 4 dagen. Als je sex hebt het zaad leeft ongeveer 48 uur en je eicel leeft 24 uur. Dus wanneer de bevruchting precies plaats vindt?? En dan heeft de eicel nog een lange weg te gaan naar de baarmoeder etc... Dus tja..heel precies uitrekenen kun je toch niet denk ik. Als het maar goed zit en zich verder goed ontwikkeld is het belangrijkste. Ik moet ook 2 weken later weer terug komen dat zal 20 aug zijn. En dan kijken we weer hoe ver ik uiteindelijk ben. Dit is ook mijn 4e zwangerschap. Niet te druk maken...

bedankt allemaal voor reacties, maar ik maak toch zorgen er over want mijn borsten doen minder pijn op dit moment en ze zijn niet (zo) groot meer als week geleden... maar verder heb ik gelukkig nergens last van , ik blijf hopen dat het goed komt .
Nicole 82 schrijf maar aub op 20 hoe het verder komt met jullie, ik wens je succes ik heb op 28 te afspraak, dus moet nog lang wachten ...:(

Mijn borsten doen ook minder zeer en zijn ook niet meer zo groot. Je lichaam gaat er ook aan wennen is zich aan het aanpassen. Op de 1e echo kon ik het hartje wel al zien kloppen. Dus dat stelde mij al wel gerust. Ik wacht het gewoon af. Het is wel raar als je zelf uitgerekend hebt 8 weken is en blijkt het toch minder ver te zijn. Het is even terug schakelen. Ik zal je laten weten hoe het woensdag gegaan is. Bij mijn 3e kindje hadden ze bij de 20 wk echo geconstateerd dat ze niet goed zou groeien en dat ze klein zou blijven. Bleek later dat ze het gewoon niet goed kon zien en was de echo verkeerd gemaakt. Daardoor wel vaker echo controle gekregen. Achteraf groeide ze prima en was ze een flinke baby. 10 dagen voor de uitgerekende datum ingeleid en 5 dagen eerder geboren met een gewicht van 4080 gram. Ook zij kunnen fouten maken.

Ik heb inmiddels mijn 2e echo gehad. Het termijn is nu bepaald op 9 wk en 4 dagen. Mijn uitgerekende datum is dus geen 18 mrt maar 22 maart. Het zag er allemaal mooi uit en het hartje klopte ook mooi. Over 4 wk weer nieuwe afspraak.

Terug
Bovenaan