Uitslag onderzoek Zifjon

Voor de meiden die het misschien nog weten zijn we een traject ingestapt met Zifjon ivm het vermoeden van een autistisch spectrum stoornis. Nou zijn er diverse gesprekken en onderzoeken geweest met het VTO-team en er is inderdaad een groot vermoeden op een ASS of een hectingsstoornis. Dit laatste valt me erg zwaar als dit zo zou zijn, ik heb in mijn inzicht alles gedaan om mijn mannetje goed te laten hechten incl. 7 maanden borstvoeding, maar dit had dan geen baat mogen hebben. We hebben nu 2 dagen in de week thuishulp en zijn heel druk bezig met alle instanties en mogelijkheden. Zoals een medisch kinderdagverblijf en even werd er over een pleeggezin gespoken om ons te ontlasten WAT !!!!! geen haar op mijn hoofd die er over na denkt mijn mannetje uit te besteden ivm onze draaglast. dan maar super super oververmoeid maar dat nooit.

Ik ben echt ff helemaal op en alles draait door me hoofd. Nu gaan we naar het Triversum en wordt hij verder getest om te kijken welke van de 2 stoornissen hij zou kunnen hebben. wachten wachten en nog een wachten. 1e afspraak heeft al wachtijd van 12 !!!! weken. Verder zijn we bezig om een spoed plaatsing te krijgen bij een peuterspeelzaal +. En moeten we extra hulp van familie inschakelen om zelf wat bij te tanken anders kunnen we straks met zijn allen naar de pshcychiater. Meiden het valt me zwaar, maar Zifjon blijft mijn kleine mannetje en wat er ook als diagnose uit mag komen we houden van hem. Hij is ons zonnestraaltje en hij heet niets voor niets Zifjon. Wat betekend "vurig verlangen"hij is enorm gewenst geweest in ons gezin met wat voor stoornis dan ook.

liefs van Mariska

Jemig....Wat ik zo dapper en goed vind is dat jullie er niet bij zijn gaan zitten...Goed dat je hem heb laten onderzoeken, begrijp dat de uitslag best hard is, maar wel goed dat er een conclusie is, een diagnose als het ware, dan kan je vandaar uit opnieuw leren omgaan met je mannetje, hoe lang die weg waarschijnlijk ook zal zijn.
Ik begrijp best dat een pleeggezin een (of 10) stappen te ver is, maar een medisch peterspeelzaal is al een goed alternatief toch?Dan maar tevreden zijn met 2 ochtendjes per week even wat meer rust in huis.
Heb je lieve familieleden in je familie die jullie kunnen helpen met oppassen?
Wens jullie veel sterkte en succes komende periode.
Groetjes Roos.

Lieve Mariska,
Wat komt er veel op jullie af zeg !
Ik ben het helemaal met Roos eens, wat goed dat jullie deze stap hebben gezet ! Ik begrijp dat er nu allerlei dingen gezegd worden die misschien nog wel veel meer vragen zullen oproepen.
Probeer nu even niet te ver vooruit te kijken en twijfel vooral niet aan jezelf !! Het feit dat je signaleert dat het niet goed loopt met Zifjon EN er hulp voor zoekt, zegt al genoeg.
Je bent een hele lieve mama die ontzettend haar best doet, maar ook maar een gewoon mens is, die heel veel aankan, maar niet alles in de hand heeft, helaas.
Ik hoop dat ik niet te makkelijk overkom.
Dat is zeker niet mijn bedoeling. Ook wij hebben hier een zorgenkindje, ik weet uit ervaring hoe ongelofelijk zwaar, verdrieitig en moeilijk het kan zijn. Het feit dat je toegeeft dat het soms gewoon heel zwaar is, wil echt niet zeggen dat je als mama faalt oid. Probeer in gedachten te houden dat niemand, en zeker Zifjon niet er bij gebaat is als jij de situatie niet langer aankan.
Ik heb het zelf ( helaas ) wel zo ver laten komen en zou je zo graag daar voor willen bewaren !
Lieve Mariska, ik denk aan je !!!
Ik zou graag meer voor je doen, maar dat gaat jammer genoeg niet.
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst !
Hele dikke kus, ook voor je kleine mannetje ( s )
Sophie

Ik heb heel veel respect voor je en vind je een super goede en lieve moeder doordat je alles voor je zoontje doet en overhebt!!

Sterkte met alles,
Liefs Marina

Ik heb heel veel respect voor je en vind je een super goede en lieve moeder doordat je alles voor je zoontje doet en overhebt!!

Sterkte met alles,
Liefs Marina

Hey Mariska,

Het is/wordt echt een heel traject zo he?!?
Hopelijk vinden jullie snel antwoorden en kan zifjon het juiste traject in..
Kan me voorstellen dat je niet over een pleeggezin wilt nadenken, ik zou dat ook nooit willen.. hoe je kindjes ook zijn en welke beperkingen ze ook hebben het blijven toch jou wondertjes en die horen thuis!
Misschien idd wel fijn om wat extra steun van je familie te krijgen, maar dat doen ze geloof ik al he?? Komen jullie en Zilvian ook een beetje tot rust,, Gaat dat al wat beter met je kleintjes samen?
Zal niet gemakkelijk zijn om een ritme te vinden nu.
Veel succes met alles en houd ons een beetje op de hoogte he?!
Ps; ook ik vind je een lieve moeder en ik denk dat alle liefde/hechting die je een kind geeft effect heeft op het kind, hoe minimaal soms ook!

Liefs MJ

Hey Mariska,

Kan me voorstellen dat je niet over een pleeggezin wilt nadenken, ik zou dat ook nooit willen.. hoe je kindjes ook zijn en welke beperkingen ze ook hebben het blijven toch jou wondertjes en die horen thuis!
Misschien idd wel fijn om wat extra steun van je familie te krijgen, maar dat doen ze geloof ik al he?? Komen jullie en Zilvian ook een beetje tot rust,, Gaat dat al wat beter met je kleintjes samen?
Ps; ook ik vind je een lieve moeder en ik denk dat alle liefde/hechting die je een kind geeft effect heeft op het kind, hoe minimaal soms ook!

Liefs MJ

Hey Mariska,

Liefs MJ

Terug
Bovenaan