Uitslag op de billetjes

<p>Hallo,</p><p>Mijn dochtertje heeft sinds een paar dagen erge uitslag op haar billen, zo erg dat haar huid een stukje kapot is en bloed! Haar poepluiers ruiken ook erg zuur maar dit is normaal doordat ze nu potjes eet zei de huisarts.. ik heb al een zalf gekregen maar het lijkt niet te helpen en de zalf blijft niet zitten op de kapotte plekken. ?</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee of tips??</p><p>Bedankt! </p>

Ze kwijlt ook inderdaad en steeds op haar handjes (of bijtring) kauwen, dus ik dacht zelf ook aan tandjes maar de HA niet. ?

Bedankt!! Ik hoop dat de vsm creme zal helpen

Het beste middel ertegen is even in de blote billetjes laten liggen /kruipen/lopen.
 Dus dat de billetjes goed droog worden. 
Misschien 2 keer per dag eventjes met wat handdoekjes  erom heen.
En naar elke luier even alles droog deppen met een hydrofiele doek dan wat sudo of zink zalf  erop. 
Dit werkt het beste bij mijn zoontje 

Klinkt voor mij ook echt als tandenpoep. Ik werk zelf in de kinderopvang dus regelmatig mee te maken. Ons zoontje is nog niet in de tanden fase. Wat ook nog wil helpen is maizena op de billen doen. Droogt het uit en het is heel zacht. Hopelijk gaat het snel over. 

Helaas heel herkenbaar bij mijn zoontje ook tot bloedens toe alleen hier helpt sudo crème of zinkzalf wel ik weet alleen niet wat de oorzaak is. Hij heeft er ook last van als er geen tandje komt 

Terug
Bovenaan