Uitslag op de billetjes

Mijn dochter haar poepluiers zijn inmiddels weer normaal! Na een volle luier wil die irritatie nog wel is terug komen maar ik gebruik de maizena nogsteeds en waterwipes. 

Bij onze oudste werkte Bepanthen billenzalf heel goed, maar de jongste kreeg daar juist plekken van en daar gebruiken we nu zinkzalf voor, gewoon huismerk Kruidvat. Werkt voor hem prima, maar verschilt dus echt per kindje!

Billenzalf van Dr. Leenarts, Bioforce creme van A. Vogel, Billencreme van Weleda en Donttellmum babybillenzalf en regelmatig verschonen. Dus zodra ze heeft geplast of gepoept schone luier geven. Evt. schoon spoelen met olijfolie. Lekker zacht voor de billetjes. Verschonen met sterk geparfumeerde doekjes doet ook erg zeer.

Fijn dat het nu weer goed gaat! Desondanks zou ik graag nog ons wondermiddel hier delen, want ik had gewild dat ik dat eerder van iemand gehoord had: een haver-bad. Stop havervlokken in een washandje (niet los in het bad!!!), knoop het washandje dicht met een elastiekje of touwtje en leg het in het bad(je). Warm water erop laten stromen en in bad laten liggen terwijl het bad volloopt. Ik knijp ook af en toe het zakje een beetje uit, je ziet het water wit worden. Ik leg het zakje direct op de zere plek als water an sich pijn doet.
Bij mijn zoontje zag ik een plek van 2 bij 2 cm 'krimpen' tot kleiner dan 1 bij 1, wat zoveel betekent dat alle geïrriteerde huid rustig was geworden, en alleen nog maar de kapotte huid rood was, de volgende dag was dat ook dicht en een dag later niets meer aan de hand. 
Alle zalfjes en crèmes die we tot dan toe hadden gebruikt, werkten soms wel, vaak niet of laat, en waren duur. 
Ik ben echt niet iemand die alleen natuurlijke producten wil, maar ik wil iets wat goed werkt en m'n kleine blij houdt! Intussen is hij al iets groter (4), en wanneer hij een schaafwondje heeft, of stukke billen na teveel ongelukjes, dan vraagt hij nu zelf om een haver-bad. 

Terug
Bovenaan