Uitslag op de billetjes

Bij onze oudste dochter hielp sudocreme altijd erg goed. Onze jongste dochter had juist meer last met sudocreme en deed de vsm cadula zalf ook niet heel veel. Voor haar ben ik uitgekomen op de billenzalf van weleda en die beviel voor haar weer heel goed. Ook een questie dus van proberen wat voor jou kindje goed werkt.

Weet niet of het hetzelfde is, maar wij hadden laatst ook zoiets bij zijn billen/piemeltje. Mee naar de HA gegaan en die zei dat het vaak een schimmeltje is daar (ja klinkt smerig maar komt door het broeierige van de luier). Hier werkt van die antischimmelcreme (nog mee doorgaan nadat het weg is anders komt het terug) en idd bij verschonen gebruik ik altijd een doekje (waterwipe) en droog het daarna af met een hydrofiele doek. Daarna soms nog wat talkpoeder ofzo, maar niet altijd nodig. Dat heeft hier gewerkt want is nu weg!
Maar weet niet of het hetzelfde is dus.. tandenpoep hebben wij hier nooit gehad nog (wel al 3 tanden).

Bedankt voor de reacties iedereen!! 
Ik heb de maizena geprobeerd en het helpt echt ja de plekken worden wel droog ervan en het blijft goed zitten. Heb ook miconazol van de HA gekregen voor een week. Voor erna toch de VSM creme ook maar proberen. 

Eczeem schimmel creme, ik had een tube canesten in mijn tas. Aan de geur van de poep kon je al voorspellen dat het weer rode billen dag was. Paar keer dun smeren en meestal binnen een dag anders 2 helemaal genezen. En sudocreme voor normale dagen

Duidelijk tandjespoep, herken ik heel erg van mijn dochter. Antischimmelcreme gaat echt niet helpen, daar strooit een huisarts nog al snel mee...Hier werkt maïzena heel goed, binnen een dag alle wondjes al dicht en met een paar dagen is de uitslag weg. Daarna billetjes goed beschermen met bepathen. 

Mijn tip was inderdaad ook maizena en dat helpt bij ons zoontje ook erg goed als hij luieruitslag tot bloedens toe heeft. Hij vraagt er zelfs al om als het hem zeer doet.

Terug
Bovenaan