Uitzetlijst!?

Flessenwarmer en sterilisator zijn dingen .die ik nooit heb gebruikt! Flesjes mogen tegenwoordig gewoon met kraanwater in de magnetron en als je een vaatwasser hebt hoef je de flessen niet meer te steriliseren. Zonde van je geld dus!
Babynestje wel veel gebruikt in de box beneden, maar zou ik pas aanschaffen na de geboorte mocht je het willen. Ook een leuk kraamcadeau! 
Ik heb de kolf wel gebruikt in de kraamweek, maar had er eentje geleend en daarna pas zelf aangeschaft. Volgens mij kun je bij veel kraambureaus ook een kolf huren. 
Verder niet te druk maken, alles wat je mist heb je tegenwoordig binnen een dag in huis. 
Nog praktische tips voor de eerste dagen: curanol zalf voor aambeien, purelan zalf tegen tepelkloven en tepelhoedjes voor als het voeden niet direct vanzelf gaan. Deze dingen hebben mij de eerste dagen heel erg geholpen 

Dit vond ik echte musthaves:
- Voedingskussen. Gebruikte ik al tijdens de zwangerschap en nu nog steeds. 
- Nestje. Makkelijk om baby zo even in te leggen. Sleep het nestje geregel mee naar ouders/vrienden. 
- voetenzak voor in de maxi cosi
- Heeeeel veel hydrofiele doeken/washandjes etc. Ben fan van die van de Hema
- luier emmer zat bij het badsetje die we hebben gekocht. Volgens mij is die los voor €8 ofzo te koop. Vindt het wel makkelijk, maar zou nooit zo’n dure aanschaffen.

- sterilisator vind ik onzin, kook alles in een pan uit. Is ook zo klaar.
- flessenwarmer hebben wij wel, omdat we geen magnetron hebben. Maar flesjes warm maken duurt wel erg lang. Tegenwoordig kook ik water en dat doe ik in een thermosfles, waar ik de rest van de dag/nacht mee vooruit kan.
- genoeg rompertjes, en dan vooral overslag rompertjes. Die vindt mijn vriend erg prettig iig
- 2 aankleedkussens, 1 voor boven en 1 voor beneden. Ik heb een mandje gevuld met luiers, crème/badspul, billendoekjes en thermometer. Zo heb ik alles direct bij de hand voor als ik beneden luier ga verschonen. 
-kolf had ik al gekocht, maar uiteindelijk maar 1 week gebruikt. Dus dat was wel zonde, maar gelukkig kon ik die aardig goedkoop kopen ;)

Grappig om te lezen wat ieders favorieten zijn en wat ongebruikt in de kast ligt. 
Ik ben erg fan van mijn voedingskussen (ik geef in totaal nu 19 maanden borstvoeding, 2 kindjes, en kan nog steeds niet zonder, ik ben blijkbaar niet zo handig)
Ik gebruik geen babybadje, maar een tummy tub bij een pasgeboren baby (hoewel ze inmiddels 8 maanden is en er nog steeds in zit) 
Draagdoek heeft de 2e in gewoond, de 1e moest er niets van hebben. 
Magnetronsterilisator gebruik ik juist veel. 
Ik hou niet van boxpakjes met voetjes eraan, mijn kinderen hebben de verkeerde verhouding. Gewoon tweedelige setjes. 
Schoentjes koop ik pas wanneer ze beginnen met staan/lopen.

Ik wil deze keer een cosleeper..wat een gedoe soms om de baby in de wieg te leggen, ik moest dan echt even opstaan en vondt het soms super koud. Ook kon mijn arm net niet door de spijlen en eroverheen hield ik maar kort vol. Met de cosleeper ligt het kindje heerlijk en veilig naast je!
Verder voedingskussen ideaal! Ik legde de baby er vaak in te slapen met een xxl hydrofiel er strak onder, hierdoor ook soort van nestje. 

Handige reacties! Wij verwachten ook ons eerste kindje en tot nu toe keek ik o.a. ook naar deze pagina:
https://www.consumentenbond.nl/zwanger/baby-uitzetlijst
Misschien voor jou ook handig!

Boxpakjes en onesies vind ik echt onhandig, helaas ook veel gekregen die nu ongebruikt in opslag gaan, overslagrompers zijn wel Oke maar een gewone romper heb je ook zo aan en die drukknoopjes zitten soms wat vervelend
een babynestje vond ik idd heel erg fijn in de box als de baby sliep... na zoveel week ging hjj vast zijn dutjes doen boven in z’n bedje dus het nestje niet standaard meer nodig maar wel fijn om te hebben met regeldagen enzo ?
wat ik heel fijn vond was een wikkeldeken met klittenband! Daar heeft hij die eerste weken de hele tijd heerlijk in geslapen... maar dat hangt ook een beetje van het seizoen af wanneer je baby’tje komt

Die van de consumenten bond. Is door 100 vrouwen gemaakt en staat op wat ze echt hebben gebruikt. Wat ze wel handig vinden maar niet persee nodig en wat ze niet hebben gebruikt 

Terug
Bovenaan