Uitzetlijst!?

Ik schreef een blog over besparen op je uitzetlijst, dus wat je echt wel nodig hebt en niet:https://halloliefkleintje.nl/2018/10/24/10-x-besparen-op-je-babyuitzetlijst/

Hoi!
Mijn musthaves zijn de volgende:
- Baby Björn wippertje, kunnen ze vanaf de geboorte in en vinden ze heerlijk.
- XL hydrofielen. Ik heb voor mijn 2e geen eens van die kleine meer, de XL zijn zoveel fijner! Die van de Action zijn prima. Ook heeft Ali een heleboel leuke voor toch relatief weinig. Zeker met de sale.
- Slabben. Die gebruik ik ipv spuugdoekje vanaf het begin. Niet dat ik ze al om doe, maar eerst spuugdoekje kopen terwijl je na 4 maanden aan het vaste voedsel begint vind ik zonde van het geld.
- Een 2e waskussen voor beneden. Deze ligt in de lade onder de box. Ik hoef niet steeds naar boven te lopen om te verschonen.
- Boxmatras voor onder het boxkleed. Ze vallen veel in slaap, ook in de box. Met een bizarre liggen ze comfortabeler en zachter. Je ligt toch zelf ook niet op een plank?!
- Zijligkussen. Leg je kind om en om in het zijligkussen om een afgeplat achterhoofd te voorkomen. Zo blijft het hoofdje van je kindje mooi rond en voorkomt een voorkeurshouding.
- Voedingskussen. Gebruikte ik al tijdens de zwangerschap om mee te slapen en nu nog. Heerlijk! Ook zeker met borstvoeding is het heerlijk.
Indien je flesvoeding geeft: 
- Difrax flessenwarmer! Zo fijn dat je eigenlijk overal de fles van je kindje kan opwarmen, als je alleen maar even een stopcontact kan gebruiken. Geen winkelier die daar moeilijk over doet hoor! Zelfs op het strand. Als je je fles afgeeft om het in de magnetron op te warmen is het vaak te heet. Je hoeft geen thermostflessen met water mee te zeulen en het water is op perfecte temperatuur, want hij slaat op 37 graden af.
Items die je niet of nauwelijks gebruikt:
- Babynestje. Ik heb deze bij de 1e niet gehad en niet gemist. Is echt een mode item. Ik heb hem nu geleend van mn vriendinnetje, maar onze zoon ligt er niet meer in. Je kan je kindje niet in de gaten houden, wanneer het in de box ligt en jij op de bank zit, want er zit een dikke hoge rand omheen. Het zal best geborgenheid geven, maar het is niet veilig, dus waarom zou je het dan gebruiken?! Ik zie mn kind liever liggen.
- Luieremmer. Tenzij je 3 hoog achter woont en je met je vuilniszakken moet zeulen. Wij hadden een diaperchamp. Dat ding stinkt, hoe dan ook, echt smerig.
Verder kan ik nu even niets meer bedenken. 
Succes!
Liefs, Maaike

Er zijn altijd best wat items op de lijst die een beetje overbodig zijn. Wat betreft de echte musthaves zou ik zeggen:- Meer kleding dan op de uitzetlijst staat. 
- Hydrofiele doeken (zowel XXL als de kleinere). Je kunt ze voor zo veel dingen gebruiken
- 2 aankleedkussens (eentje voor beneden en eentje voor boven)
- een wipstoel was hier een groot succes tot haar 1e verjaardag
- 2 boxkleden (zo kan je er altijd 1 gebruiken terwijl de ander in de was zit)
- slaapzakje van Puckababy

En verder natuurlijk alle standaard dingen zoals een kinderwagen, maxicosi (wij vonden het systeem met isofix perfect), box, kidsmillUp stoel met newborn inzet etc.

Succes!

[quote quote=10168786]
Er zijn altijd best wat items op de lijst die een beetje overbodig zijn.
Wat betreft de echte musthaves zou ik zeggen:
– Meer kleding dan op de uitzetlijst staat. – Hydrofiele doeken (zowel XXL als de kleinere). Je kunt ze voor zo veel dingen gebruiken– 2 aankleedkussens (eentje voor beneden en eentje voor boven)– een wipstoel was hier een groot succes tot haar 1e verjaardag– 2 boxkleden (zo kan je er altijd 1 gebruiken terwijl de ander in de was zit)– slaapzakje van Puckababy En verder natuurlijk alle standaard dingen zoals een kinderwagen, maxicosi (wij vonden het systeem met isofix perfect), box, kidsmillUp stoel met newborn inzet etc. Succes!
[/quote]
Fijne tips! bokskleed extra en aankleedkussen extra genoteerd! vrij logisch als je dat leest :)

Rompers die je niet over het hoofdje hoeft te doen gebruiken wij hier alleen maar. Onze man vind het niks als het (vaak best strak) over zijn koppie moet.
Een puckababy is hier ook een must have, hij slaapt (er alleen snachts in) er zoveel rustiger in en ligt niet met de handen te "maaien" 
Xxl hydrofiele doeken om hem na het douchen mee af te drogen.
Wij gebruiken veel truitjes met een overslag of boxpakjrs. Meneer heeft een hekel aan sokken en dan is een boxpakje met sokken eraan vast ideaal dan 30x per dag de sokken oprapen en aan doen.
Veel spuigdoekjes en hydrofiele doeken- van Kruidvat en lidl bevallen ons heel fijn. (Slabbrrs van lidl zijn lekker dun)
Luier emmer, flessen warmer en flanellen doeken hier nooit gebruikt.

Terug
Bovenaan