Update Lydia

Hoi hoi, daar ben ik weer even. Heb niet echt puf om alles te lezen of veel te reageren, maar wilde jullie toch even weten hoe het met Lydia gaat. En dat is niet echt geweldig. Ze is wel wat levendiger dan vorige week, maar nog steeds erg hangerig en pips. Dat valt ook anderen op. Het drankje tegen het spugen heeft redelijk geholpen, donderdag mee begonnen en ze heeft 1 x gigantisch gespuugd, maandagochtend heel vroeg (03.30 uur, leuk tijdstip om de was van een compleet bed en kind uit te staan spoelen...) Dat was dus pas na 4 dagen, en kan in mijn ogen dus echt niet meer een virusje zijn, ook omdat ze de dagen ervoor met smaak at. Bovendien was het echt uren na haar laatste maaltijd, terwijl ze diep lag te slapen. Ze heeft ook de hele dag honger en staat continue bananen of brood te bietsen. Ook heeft ze nog een paar keer een klein beetje gespuugd, maar dat viel wel mee. Wat neit meevalt zijn de gigantische poepluiers. Na 6 dagen kwam de ontlasting weer op gang (zaterdag) en ze heeft al een paar keer sochtends om een uur of 7 met kleren en luier om onder de douche gestaan, omdat het letterlijk tot haar oksels zat. Gisteren had ze tussen 7 en 11 uur 4 van die gigantische poepluiers, net rioollucht. maar wat het allerzieligst is is  haar huid! Ze vergaat van de jeuk en heeft sommige  plekken al helemaal kapotgekrabd. Ook zitten haar billen na  al dat poepen vol uitslag.  Nagenoeg haar hele lichaam zit onder . Ik heb echt zo'n medelijden met haar...Zodra de kleren uitgana krabt ze zich wezenloos, en ligt ze met haar schouders op het aankleedkussen te schuren. Ze protesteer ook als ze moet liggen in bed, want dat doet gewoon pijn.
Wat ze ook regelmatig heeft is dat ze spontaan omvalt en heel wankel op de benen staat. Terwijl ze al sinds augustus loopt en normaal gesproken echt stevig op de beentjes staat en een hele goede motoriek heeft. En verder zit ze regelmatig vol slijm en moet ze hoesten.
Morgenochtend moeten we weer naar de huisarts (nu onze eigen) om te kijken hoe het gaat en dan wil ik een doorverwijzing naar een KA. Want dit kan zo echt niet meer.
Een  buurvrouw dacht aan koemelkallergie vanwege de combi exceem/uitslag, diarree en spugen. Ik hoop het niet voor haar, maar hoop wel dat we het probleem kunnen oplossen voor haar (en voor Hans en mij, want ik ben behoorlijk afgebrand/uitgeblust
-> leuke combi).

Gelukkig hebben we ook een hoop lol met haar, ze laat alle knuffels en boekjes piaap doen (slapen), ziet zichzelf weerspiegeld in wastafels en magneten van speelgoedtreintjes en noemt zichzelf ook Lydia, doet een olifant na als ze iemand luidruchtig zijn neus hoort snuiten en in een Duitse winkel hoorde ze een stuk verderop iemand Tsjuus zeggen, begint zij te zwaaien en dag te roepen!  Dus haar bijdehand zijn heeft hier in ieder geval niet onder te lijden.
Groetjes, Rianne en Lydia

Jeetje wat rot! Het klinkt wel heel sneu voor Lydia en het gaat jullie vast ook niet in de koude kleren zitten. Hopelijk komen jullie er snel achter waar dit allemaal vandaan komt en knapt Lydia snel weer op. Wel leuk om te horen dat ze nog wel gevoel voor humor heeft ondanks alles, dat met die neus-snuiten en een olifant nadoen is echt meesterlijk!!
Veel beterschap Laura mv Thom

Dat vond ik ook, ik lag ook echt helemaal in een deuk achter de buggy. Gelukkig was het in een winkel dus denk niet dat de neussnuiter iets gemerkt heeft  Ik heb iig maar net gedaan of mijn neus bloedde...

Ach,arm kind...en arme jullie!
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen om haar maakt.
En morgen je vuist op tafel slaan hoor dat ze doorverwezen wordt,want dit kan zo niet langer!
Heel veel beterschap en hou je ons op de hoogte???
Groetjes Tanja.

He Rianne,

Goh wat vervelend allemaal. Zo sneu voor zo'n uk, je zou het over willen nemen  niet waar? (alhoewel, als het bij jou tot je oksels zou zitten lijkt me ook niet alles
Ik denk dat je er goed aan doet een doorverwijzing te vragen, het duurt nu allemaal wel te lang voor een 'gewoon' virusje. Klinkt idd misschien als een allergie, zeker ook in combinatie met de uitslag.  
Nou in ieder geval heel veel sterkte voor jullie en een dikke knuffel voor Lydia, ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt!

Liefs, Marcia mv Puck.  

Zegge, Marcia, lekkere ideeen heb jijZie mezelf idd al onder de douche tot aan mijn oksels onder de jeweetwel... Maar idd, ik zou het zo willen overnemen, mijn hart doet echt pijn! En omdat ik zelf ook helemaal aan het einde van mijn Latijn  ben is het moeilijk om geduldig te blijven, maar dat verdient ze wel, want ze moet zich echt ellendig voelen...

hey meis,

wat vervelend zeg voor dat kleine meissie voor je.....wij hebben in het eerste halfjaar zow met Yoëll gezeten en na tien maand zijn we er dus achtergekomen dat hij koemelkallergie had....ook last van ontlasting...maar hij had obstipatie, ook veel spugen, eczeem achtige huid...en ga zo maar door...

ka heeft het niet geconstateerd maar we zijn naar bioresonantie therapie geweest en dat heeft ons ontzettend goed geholpen....Yoëll krijgt langzamerhand gewone melkproducten nu....maar het meeste krijgt ie nog Alpro Soja producten.....en hier hebben ze ook pakken groeimelk van...dus miss het proberen waard.....

nou geef je meissie een dikke knuff

liefs denise

Jeetje zeg, wat zielig,
Ik kan me voorstellen dat je uitgeblust bent. Er is niks erger dan dat je machteloos moe toekijken dat je kindje zo'n pijn/jeuk heeft.
Ik hoop dat de huisarts je heel gauw een doorverwijzing voor de KA geeft. Die mòet toch weten wat er aan de hand is? Dit is ècht niet leuk meer nee.

Hee meis, kop op en geniet van de leuke momenten met Lydia.

Laat je ons weten hoe je HA-bezoek is geweest?

Groetjes en sterkte, happyM.

Terug
Bovenaan