Zo Lydia ligt in bed na een ochtendje polikliniek en apotheek...Even uitrusten om vanmiddag naar het KDV te gaan.
Ze begon al lekker daar, zowel voor als tijdens het bezoek een giga-poepluier, dus kon mooi na afloop het eerste potje vullen voor het lab
Hij heeft haar uitgebreid bekeken, en ik mocht rustig mijn verhaal doen. Omdat haar vader het ook een heel klein beetje heeft bij koud weer, is zijn diagnose voorlopig Eczceem, met daarbij de opbeurende boodschap dat het ooit wel wat minder kan worden, maar dat ze het altijd wel zal houden. Heb 4 verschillende gigantische tubes zalf met herhaalrecepten meegekregen dus dat wordt smeren...Kan ik alle andere potjes, tubes en flessen met Zwitsal, Natusan, WEleda en weet ik wat allemaal de kliko in mikken... In bad met een beetje Balneum olie, en meer niet.
HIj denkt niet dat ze een allergie heeft: eczeem kan voorkomen icm een allergie, maar het grote publiek is daar meer van overtuigd dan de artsenwereld zelf. Voor de zekerheid gaat hij wel bloed en ontlasting onderzoeken op allergie en parasieten, maar hij verwacht daar verder niets van.
Na bij de kinderarts alle papierwinkel afgehandeld te hebben en het eerste potje poep gevuld te hebben, gingen we dus bloed prikken. Ze deden liever mij dan haar zeiden ze, tot ze hoorden dat ik als kind menig laborant blauwe scheenbenen heb bezorgd.
Ze waren met zijn tweeen, maar konden in de armen geen goede ader vinden dus in de vinger geprikt en toen druppel voor druppel! Ze vind het niet leuk, ondanks de hondenkaart die ze kreeg...
Over 2 weken wordt ik gebeld voor de uitslagen en over 4 weken wil hij haar weer terug zien. Dus we zullen maar aan het smeren gaan en het verder maar eens afwachten...
Groetjes, Rianne en Lydia