Bedankt voor jullie lieve reacties..
Noor78:
De operatie die ik moet ondergaan valt onder esthetische chirurgie, want meestal wordt dit gedaan bij mensen die hun buik gewoon niet (meer) mooi vinden. Dus zonder medische redenen. Maar dan is er niks mis met hun peesplaat, maar trekken ze de boel overal gewoon strak.
Bij mij is het dus wel een medische indicatie en moet ik zelfs deze operatie ondergaan wil het geen gevolgen hebben voor mijn verdere gezondheid. De operatie is, wat ik er nu van weet, in grote lijnen hetzelfde. Echter heb ik de complicatie dat mijn peesplaat stuk is en gerepareert moet worden en ik dus, met die ritssluiting straks van borstbeen tot schaambeen en overdwars niet echt de schoonheidsprijs zal winnen. Maar ik geloof wel dat de chirurg, als hij toch bezig is, mij met een enigzins nette en aantoonbare buik weer de deur uit schuift ;-) (teminste dat hoop ik!).
Maar omdat het dus een correctie is van de buik(-wand), dus het verbeteren en mooier maken van de buik, valt het onder esthetische chirurgie.
Ik heb het geluk dat ik door huisarts ben doorverwezen naar gynaecoloog, en de gynaecoloog heeft me met de medische indicatie doorverwezen naar een plastisch chirurg. Zij moeten dus de verzekering door middel van een brief overtuigen dat dit medische noodzaak is. Maar dat heeft nogal wat voeten in de aarde.. Het is een enorm dure operatie van een paar duizend euro, en daar zit een verzekering niet zo op te wachten.
Hopelijk krijgen we ze overtuigd.. anders laat ik mijn chef ook schrijven omdat ik nu dus mijn werkzaamheden niet mag en kan uitvoeren. Komt vast goed..
Liefs,
Esmé