update zwangerschap....

A

Anoniem

Guest
Aangezien de meesten nu vaker naar de vk of gyneacoloog moeten lijkt me het een goed idee om hier een nieuw toppic over te openen. Zet hier alles neer wat betreft de zwangeeschap. Bijvoorbeeld
- geschat geboorte gewicht
-  is de beep ingedaald
- hoe was je bloedruk
- hoeveel ben je aangekomen
- etc etc

Zal zelf maar beginnen.
Afgelopen woendag ben ik bij de vk geweest. (36.1 wk)
Was (potverdorie) 4 kilo aangekomen in 2 weken. Bloedruk iets gestegen naar 140/75 maar ik houd ook wat meer vocht vast nu. Dus goed in de gaten houden.
Ook durfde ze voorzichtig te schatten hoe zwaar de kleine zou zijn met 40 weken. Namelijk 7.5 pond. Hier hebben we een weddenschap van gemaakt. Als ze er heel erg naast zit krijg ik na de bevallig een bakje fillet american.
Verder was alles eigenlijk goed en de beep was al helemaal ingedaald.
Liefs

Ps ik moet nu 1 keer in de week naar de vk. Ik las dat dat nog al verschild per vk.
Wij moeten vanaf 36 wk elke week.

Hallo,

Hier mijn schema ,

Kleine goed ingedaald ligt erg diep !
Nu totaal 13 kilo aangekomen .. ben nu 36 weken .
Bloeddruk 120/60 zoals altijd keurig !
Geschatte gewicht baby nu 2800 gram !!
Maar daar luister ik niet meer zo naar ,
Bij mijn eerste hebben ze me verteld dat ik niet goed groeide en dat ik een kleintje zou krijgen nou mijn mannetje was ruim 7 pond en zeker niet klein !

Liefs ,

wel een leuk idee

nou dit zijn mijn gegevens.
het gewicht van de baby is nog niks van bekend.mischien dinsdag na de echo.
kind is nog niet ingedaald en ligt waarschijnlijk in een stuit.
bloeddruk was 105/60
ben totaal 7 kilo afgevallen tijdens deze zwangerschap.
moet nu om de 2 weken naar vk en ben 34 weken en 2 dagen
26 dec uitgeteld

xxx sandra

kleine update van deze kant:
Geschat gewicht nu: 2000 gram ieder
Bloeddruk: 110/60
Ingedaald: 1 wel andere stuit
ctg: goed
aangekomen: 9 kg
vruchtwater: goed
dopler: goed.

Groetjes Bertine

Leuk ideetje!
mijn update:
Vandaag 37 weken zwanger
Dinsdag bij de vk geweest, bloeddruk was 140/80, baby ligt wel in het bekken met het hoofdje maar nog niet vast. Het is de tweede dus dat is dan heel gewoon. Zal misschien pas tijdens de bevalling echt indalen.
Gewicht durfde ze niet te schatten. Kunnen ze met alleen voelen ook weinig over zeggen. Op de dag van bevallen schatte ze ons zoontje op een flinke 8-ponder.
Hij haalde echter net de 6 pond en was heel tenger.
Wij weten het geslacht niet, maar zij denkt dat het een meid is vanwege de hoge hartslag. Hoezo bakerpraatje??
Mijn gewicht?? Geen idee!! Gelukkig... wij hoeven hier niet op de weegschaal!
Verder alles met de kleine prima, de mama echter wordt het nogal zat....

Leuk idee zo'n topic!
Ik ben met 37 weken bij de vk geweest en mag met 39 terug komen. Bij ons doen ze (nog) niet aan wekelijks terugkomen.

Mijn baby is volledig ingedaald en ligt prima op groei en gewicht volgens de schema's.
Omdat ik zelf erg veel vocht vast hou lig ik absoluut niet meer op het groei/gewichtschema. Ik ben nu al ruim 25 kilo aangekomen!! Hopelijk duurt het niet te lang meer voor ze komt... Ik heb een extra controle in het ziekenhuis gehad, maar bloed, urine en ctg alles was OK!

Hoi,
hier ook een berichtje van mij dan.
bij mijn laatste controle bij de vk van 34 weken was alles weer goed.
de grootte van mijn buik lag precies op schema (al vind ik hem zelf erg groot!!)
bloeddruk was 95/50 dus weer te laag, maar dit is al mijn hele zwangerschap.
was al wel goed ingedaald maar lag nog niet vast tussen mijn bekken want ze kon hem zo weer omhoogwippen.
moet vanaf week 36 (dus volgende week naar de gynacoloog) omdat ik bij mijn eerste bevalling een keizersnede had.
ben benieuwd of ik dan misschien een echo krijg.
hoop van wel want de laatste keer dat ik een echo had was ik 20 weken.
gr lisette

Terug
Bovenaan