update zwangerschap....

Leuk om bij te houden en verschillen te zien inderdaad.
Hier mijn update, na vorige week 3 dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen vanwege te hoge bloeddruk (bij opname 150/105). Ben ik nu met medicatie en verplichte bedrust thuis. Gisteren controle bij gyn. met 35 weken precies.
bloeddruk: 130/88 (was de gyn al heel blij mee)
gewicht: 79 kg (10 kg sinds begin)
vruchtwater; voldoende
grootte baby; gewicht hebben ze niet verteld, maar ze ligt precies op schema.
ctg: goed.

Kortom ons meissie doet het prima, alleen ik voel me wat minder door de bloeddruk en medicijnen. En niet te vergeten de verplichte bedrust. Als je niets mag besef je pas dat je eigenlijk best veel doet normaal.

Ach ja nog maar een paar weekjes. En tot die tijd elke week naar het ziekenhuis.
Dus ik kan jullie elke keer een update geven.

Succes allemaal met de laatste loodjes...

Oké, gaat íe:

De laatste keer dat ik ben geweest was donderdag, toen 36 weken en 6 dagen. Ben deze week 2 keer geweest omdat aan het begin van de week niet alles goed was. Op maandag had ik een spoortje eiwit in mijn urine, te veel suiker, was in de nacht steeds misselijk en koortsig, verder veel rugpijn en harde buiken. Alles is toen nagekeken en de baby maakte het gelukkig goed, wel is de placenta aan het achteruit gaan....
Dus donderdag terugkomen:
Bloed- geen suiker en geen eiwit meer- dus helemaal goed!
HB was 7.5- hele zwangerschap nog niet zo goed geweest!!
Bloeddruk   120/75, dus heel erg goed voor mij!
De baby ligt een beetje ingedaald, en is sinds maandag even om zijn of haar as gedraaid. Het had de hele tijd de rug aan de rechterkant en "keek"naar links, nu precies andersom, en volgens mij is dat voor ons allebei een stuk beter, want baby en ik doen het inneens weer heel erg goed!
Geschatte groote bij 40 weken is net als de meesten hier zo rond de 7 pond, ben heel benieuwd! Verder ligt het kindje precies op "schema".

Hopen dat alles zo goed blijft gaan!! Veel sterkte allemaal!
Liefs Hilma.

afgelopen woensdag bij VK geweest. Was toen 33 wk en 2 dgn.
Bloeddruk 120/85
Was een kilo aangekomen de afgelopen 3 weken. totaal nu 8 kg angekomen
Baby ligt netjes met hoofdje naar beneden, maar nog niet ingedaald.
Buik was 33 cm. Geschat gewicht bij geboorte weet ik niet, hebben we het nog niet over gehad. Bij mijn zoontje riepen ze steeds dat het een groot kindje zou zijn (was uiteindelijk 3530 gr) Nu nog niets gehoord, dus zal wel gewoon gemiddeld uitkomen.
Hartje klonk prima, dus alles ok en over 2 weken terug.
Moet maandag vanwege mijn gewicht bloedprikken voor suiker (2e keer deze zwangerschap). Ben aan de zware kant en heb dus verhoogde kans op zwangerschapssuiker.

Groetjes Sabine

Ik ben 6 november voor het laatst naar de vk geweest, ik hoef de 26e pas terug te komen.
Ik was zelf helemaal niks aangekomen, zit nu in totaal op 2kg.
Mijn bloeddruk was 132/59, dus dat was netjes!
Ons meisje was al ingedaald, en lag volgens de vk vast met haar hoofdje.
Grootte van mijn buik was 31 cm.
Hoe zwaar ons kindje geschat werd hebben ze toen niet gezegd, maar bij de groeiecho afgelopen donderdag bleek ze net geen 2 kg te zijn, op dit moment dan!
En ik hoop bij de volgende afspraak om de 2 weken te kunnen!

LIefs

Ben weer bij de vk geweest. Bloedruk (bovendruk) wat hoog vandaag maar ik moest op een uk van 5 maand passen en dan is het een heel gevlieg  's morgens. Bloedruk was dus 160/60.
Ben niks in gewicht aangekomen. Over de slijmprop zei ze dat we moesten afwachten, gelukkig had ik dat zelf al bedacht.
Geboorte gewicht werd wederom geschat op 7.5 pond. Er was nog een knutsel (stagaire) die dacht zelfs dat het miss meer dan 7.5 pond zou zijn. We wachten maar af.

Groetjes elly

Dag mede zwangeren.

Gisteren ben ik weer bij de gyneacoog geweest voor een groeiecho. Want de baby schijnt wat aan de grote kant te zijn. Ik ben vandaag 37 weken zwanger en de baby weegt nu al 3600 gram! Als het blijft zitten tot week 40 dan kan het gewicht wel eens uitkomen tussen de 4500 en   5000 gram volgens de gyneacoloog. Ik mag gewoon thuis bevallen, want bij mij in de familie worden er veel grote baby's geboren , zonder heel veel problemen.
HB en bloedruk waren fantastich en ook mijn suiker is heel erg goed.
ben tot nu toe 13 kilo aangekomen.

groetjes en succes met de laatse loodjes

ff een update van mij:
Bloeddruk 110/85 (hoog voor mij)
ctg: goed, wel regelmatig harde buiken
groei: eigenlijk niet meer (helaas)
pijn: vandaag heel wat minder (JOEPI)
zenuwen: ja beetje
pols: 68
mag het komen: absoluut!!!!!!
woensdag spannende afspraak: inleiden of niet??

hallo,
ik ben afgelopen donderdag en vandaag naar de vk geweest.
Donderdag nog niet ingedaald, en even naar het zh voor een CTG
Alles zag er goed uit, regelmatig harde buiken die ik zelf niet voel.
Vandaag lag de kleine plotseling toch veel meer ingedaald!
Ik hou veel vocht vast en heb veel vruchtwater.
Ze waagt zich dan ook niet aan een schatting van het gewicht.
bloeddruk was 140/85
Verder is alles hier rustig. Hoe graag ik ook zou willen, volgens mij heeft de kleine nog geen plannen...
groetjes Soela

Terug
Bovenaan