UWV

Hoi dames,
Hebben jullie van het UWV officieel bericht ontvangen wanneer je weer moet gaan werken? Ik heb reeds in mijn kraamtijd schriftelijk aan het UWV mijn bevallingsdatum gemeld, dat is nu al bijna zeven weken geleden. Ik kan natuurlijk zelf ook wel nagaan wanneer ik officieel weer moet gaan werken, maar ik vind het raar dat ik van het UWV geen bericht daarover ontvang. Bij de geboorte van mijn eerste dochter heb ik dit namelijk wel gehad. Maar goed, we wachten wel af misschien komt het nog.

Ik vraag het me ook af. Mijn kleine is morgen 9 weken oud en ik heb nog steeds niks gehoord van het uwv. Ik ga ze denk ik ff bellen. Ik laat het wel weten wat ze te melden hebben.

groetjes guppie en brigitte

ik heb net maar gelijk even het uwv gebelt. Ik moet dus officieel 26 oktober weer aan het werk. Het schijnt dus dat je tegen de eind datum een overzicht thuis gestuurd krijgt van het een en ander. Ik moet het nog maar zien hoor!!!
Dus als je nog vragen heb over je uitkering moet je even het uwv bellen 0900-9294

groetjes guppie

hoi..ik had al bijna gelijk bericht terug.twee weken na mijn bevalling ofzo.ach tijdens mijn zwangerschap was ik er al achter gekomen dat daar alles langs elkaar oploopt.soms kreeg ik een brief die ik moest terugsturen voor een bepaalde datum en dan was die datum al voorbij toen ik die brief kreeg
of ik kreeg ineens 4 brieven tegelijk...dus dan weet je het wel daar..
ik zou gewoon even bellen.succes x piewie

Hoi,

Ik heb ook maar eens het UWV gebeld om te vragen wanneer me zwangerschapverlof stopt.. Raaaaaddddd eens wat mevr. van het UWV te melden heeft * Ik kan het niet nakijken wanneer het stopt* U heeft recht op 16 weken en u merkt vanzelf wel wanneer de betaling stopt !!!!!!!!!   Ik was zo verbaasd dat ik vergeten te vragen ben of de weekende ook mee genomen wordt in de 16 weken zwangerschap verlof of moet je die er weer af halen? Ohja sinds ik met zwangerschap verlof ben heb ik nog geen 1 brief mogen ontvangen van het UWV..

Groetjes,

Bianca

nou nou dames, jullie hebben toch zelf ook wel enige verantwoordelijkheid!
die 16 weken sinds het begin van je verlof uitrekenen is echt niet zo heel moeilijk. Bovendien denk ik dat je werkgever er ook wel meer belang bij heeft dat je weer komt... wat kan het het UWV nou schelen? Zij betalen die 16 weken je loon aan je werkgever en daarna is hun taak voldaan. Waarom zouden zij nou nog een brief gaan sturen dat je weer aan het werk moet... dat moet die werkgever van je maar doen!

Barbara
(ik heb ook geen brief gekregen, had ik ook niet verwacht, en ik ben sinds maandag weer aan het werk)

Onze secretaresse belde vorige week wanneer ik weer zou beginnen. Nou dat was dus afgelopen maandag (had ik zelf uitgerekend). Zij zei dat ik een brief van het UWV moest ontvangen met de datum dat ik zou beginnen. De werkgever krijgt daar een afschrift van. Zij gaat er voor mij ff achteraan, zodra ik meer weet laat ik het wel ff weten, maar ik ben dus gewoon afgelopen weekend begonnen.

Het was voor mij makkelijk uitrekenen omdat Lukas in het weekend was geboren en maar twee dagen over tijd.

Annemieke

Ik had een uitkering toen ik mijn verlof aanvroeg. Je moet vrij snel je bevallingsformulier opsturen en ik had dezelfde week nog bericht dat ik vanaf 23 oktober weer moet werken.
Maar als je weet wanneer je verlof is ingegaan kan je toch zelf 16 weken later tellen zodat je weet wanneer je moet beginnen. Neem aan dat je dat toch ook met je baas hebt doorgesproken voor het geval hij vervanging moest regelen.
Ik begin maandag bij mijn nieuwe baas.
heb wel zin om te werken maar niet om mijn mannetje alleen te laten. Hij is wel bij mijn ouders maar toch zal hem zeker missen.
groetjes sacha

Terug
Bovenaan