UWV

Klopt ik heb het op de site nagekeken.. als je overtijd bent kwa bevallen dan heb je alsnog recht op 10 weken na de bevalling.. Eigenlijk moet ik altijd meteen op de site van het uwv kijken want toen ik belde van de week was het gewoon 16 weken al ben je overtijd of niet..

Groetjes,

Bianca

Hier nog een leuke van het UWV. Al een week na de geboorte van Tijn kreeg ik bericht over tot wanneer mijn bevallingsverlof zou lopen, dus dat is mooi. 3 Dagen later kreeg ik een brief met de mededeling dat mijn zwangerschapsverlof op 18 augustus was ingegegaan en dat ik schriftelijk moest meedelen als ik bevallen was?!
Uh ja duh daar heb ik toch ook al een brief over gehad???
Maar raar dat de één er wel bericht over krijgt en de ander niet!

Groetjes danielle

Ik krijg echt 19 weken hoor en mijn vakantiedagen zijn gewoon hetzelfde. Ik kreeg 2 weken extra van mijn werk ofzo volgens de CAO was dat en mijn collega's hadden dat ook gehad dus het klopt bij mij wel. Snap niet dat het bij anderen dan niet zo is.

Ik heb het nog even nagekeken, maar heb van mijn werk extra bevallingsverlof gekregen ofzo iets. Weet ook niet precies hoe het nu zit, maar het klopt wel allemaal.

An1: Dit is inderdaad de enige uitzondering. In je CAO kan geregeld zijn dat je extra verlof hebt. Dit komt niet vaak voor, dus geniet er maar van. Jij hebt gewoon 18 weken, heerlijk

Even een vraagje:
Mij is namelijk nooit verteld dat je je bevallingsdatum aan het UWV moet doorgeven, doet je werkgever dat dan automatisch voor je?
Ben op 18-08 bevallen, moet het anders zelf nog schriftelijk aan hun gaan doorgeven.

Groetjes, Marieke

Ik was   het ook vergeten te doen. Heb gister nog eens de brief gelezen welke ik van UWV heb   gekregen en daar stond in dat zodra ik bevallen was dit schriftelijk door moest geven dus gisteravond maar even een briefje gestuurd alsnog.

Terug
Bovenaan