UWV

Ja opzich wel makkelijk maar moet je nu ook de weekenden mee tellen?
En daarbij mijn contact persoon bij randstad snapt niks van zwangerschap verlog :) Dankzij randstad had ik de eerste 2 maanden geen geld :)

Groetjes,

Bianca

Het sommetje is simpel. Neem de dag dat je bevallen bent en tel daar 10 of 12 weken bij op (10 weken als je zes weken van te voren bent gestopt, 12 weken als je vier weken van te voren bent gestopt).

Ben je op een maandag bevallen dan start je de dinsdag 10 of 12 weken later. En ja de weekende tellen ook mee, gewoon van een hele week uitgaan.

Ik heb nooit een brief gehad van het UWV. Kreeg gewoon een brief van mij werk. Ik kreeg een week langer verlof doordat ik een week overtijd liep dus heb totaal 19 weken verlof.

Ben ik de enige die 18 weken verlof krijgt? In mijn geval krijg ik dus echt 19 weken in totaal. Ben 6 weken voor de uitgerekende datum gestopt met werken en zou daarna nog 12 weken krijgen, maar omdat ik een week te laat bevallen ben krijg ik dus echt een week extra.

Hoi An1

Ik sta er echt van te kijken 19 weken. Heeft jouw werkgever dan geen fout gemaakt??

Ik zou je vakantiedagen dan in de gaten houden!!!

Want zoals annem zegt heb je recht op 16 weken verlof ( zonder de tijd dat je overtijd gaat)

Je kunt anders ook deze info op www.uwv.nl nakijken..

Groetjes Prutske

An1, wat prutske zegt, en wat ik eerder al heb geschreven klopt. Wettelijk gezien heb je recht op 16 weken. Dat is zowel de tijd voor als na je bevalling, Daar kan je de tijd bij op tellen dat je overtijd bent en dan kan het wat langer zijn. Als je eerder bevallen bent dan blijf je recht houden op max 16 weken.

Ps. ik ben juriste en heb vanwege mijn werk met dit soort gevallen te maken gehad.

Terug
Bovenaan