Vaak plassen

<p>Vanaf hoeveel weken is het normaal dat je vaker moet plassen als je zwanger bent?</p><p>Ik zit nog voor mijn NOD, maar ik moet al redelijk vaak plassen. Ik weet dus ook niet of ik zwanger ben. Het lijkt alleen ook niet op een blaasontsteking, want het doet geen pijn en er komt bijna altijd wel iets uit.</p><p>Wie wil tips of ervaringen met mij delen?</p>
 
Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook al de week voor mijn nod dat ik vaak moest plassen! Dus dat kan zeker! Uiteindelijk helaas met 6,5 week een miskraam gehad, maar ik had echt al vroeg dat ik vaak moest plassen! Wanneer is je nod?
 
Ik heb de laatste maanden helaas een erg onregelmatige cyclus. Als ik even van een cyclus van 28 dagen uit zou gaan, zou ik op woensdag 5 december mijn NOD hebben. 
 
Ik had deze maand besloten er veel minder mee bezig te zijn, want het leverde veel teveel stress op. Dit is ook heel goed gelukt. Ik heb tot afgelopen weekend een relaxte maand gehad.
Ik heb dus geen idee wanneer mijn eisprong was. Heb wel wat slijm gehad, maar weet niet precies wanneer en bij mij zegt dat eigenlijk ook niets.
Als je al langer bezig bent, weet je inmiddels wel dat sommige symptomen voor jou niet gelden.
 
Ja.. dat is waar. Ik kan me ook niet altijd vinden in de symptomen van anderen. Hoe lang ben jij al bezig? Goed van je dat het gelukt is er minder mee bezig te zijn.. Is moeilijk soms he? Mij lukt het vaak prima tot de laatste week voor nod. Dan lijkt de tijd ineens stil te staan. 
 
We hebben op 1 januari besloten dat ‘onveilig’ gingen vrijen. Ik was toen wel al sinds mei van 2017 gestopt met de pil. Ik moet zeggen dat ik niet alle maanden als volledige kansen zie. De eerste maanden had ik bijvoorbeeld geen idee waar ik op moest letten en dat het eigenlijk alleen maar rondde eisprong kan gebeuren. De 2 voorgaande maanden had ik het een beetje opgegeven, alleen rond de NOD krijg je dan dat spannende gevoel.
Ik heb meestal ook de spanning rond de NOD. Zeker toen ik nog bij elk symptoom dacht dat het raak was. Deze keer had ik dat minder. Zelfs toen ik vaker moest plassen, dacht ik er niet aan. Ik dacht aan een blaasontsteking of een gevoelige blaas door niet te gaan plassen na de seks.
Het was dat mijn vriend van het weekend zei: ‘Ben je zwanger of zo? Je gaat zo vaak naar het toilet.’ Toen begon de spanning dus. 
Ben jij ook al een tijdje bezig?
 
Je zit dus ook al even in de ronde! Hopelijk mag t voor ons beide nu nog net in 2018 lukken! Zou mooi zijn. Wij zijn nu ook zo'n 1,5 jaar bezig.. Mei 2017 voor het eerst bij de arts geweest.. toen is er pcos geconstateerd. Wilde toen met de behandelingen wachten tot na onze vakantie en het tot die tijd nog natuurlijk proberen. En sinds Augustus 2017 onder behandeling met clomid. En afgelopen Juli heb ik een miskraam gehad.. en nu vandaag weer mijn nod. Nog geen menstruatie te bekennen gelukkig. Morgen ga ik testen. ?
 
Terug
Bovenaan