Vaak plassen

Ik heb nu inderdaad ook last van vaker naar de wc gaan. Ik heb ook het idee dat er iets op mijn blaas drukt. Mijn NOD is rond 13 december. 
 
RVis, ik gun het je enorm. Je bent al een hele tijd bezig en dan ook nog een mk. Waarom had je besloten om naar de arts te gaan?
Blondine, ik kan je dus geen antwoord geven, want ik weet het zelf ook niet. Overigens lijkt het me bij jou wel heel vroeg. Of je hebt je eisprong eerder gehad dan je denkt. 
Ik ben benieuwd of meer vrouwen zo vroeg last hadden van vaak plassen, net zoals wij. Overigens weet ik ook wel dat het niet betekent dat het bij mij dan ook zo is. Maar ik vroeg me vooral af of het wel kan, anders schakel ik toch liever zo snel mogelijk de dokter in. 
 
Besloten om naar de arts te gaan omdat ik al een aantal jaren (4 jaar) met de pil was gestopt, eigenlijk maar een paar keer per jaar ongesteld werd. Soms echt maar 5x per jaar ofzo. Eerste jaar nadat ik stopte werd ik helemaal niet ongesteld, en daarna dus heel weinig. Vaak cyclussen van rond de 60 dagen. Ik had geluk omdat ik dus al zo lang geen anticonceptie meer slikte, dat ik meteen een doorverwijzing kreeg. Normaal moet je anders eerst een jaar of half jaar (weet t niet precies) proberen zeggen ze. 
 
Ow ja dat is wel lang inderdaad. Ik had gelukkig meteen een regelmatige cyclus. Heb ik eigenlijk altijd gehad. Voordat ik met de pil begon en tijdens het slikken van de pil ook. Toen ik stopte is het ook meer dan een jaar goed gegaan. De laatste maanden schommelt het heel erg. Afgelopen keer helaas een cyclus van 41 dagen. Dus ongeveer 2 weken te laat. Ik heb dan ook echt geen idee waar dat aan ligt. Misschien te veel stress op dat moment. 
Daarom vind ik die tijd rond de NOD ook zo vervelend. Eigenlijk weet ik dat ik beter niet van 28 dagen uit kan gaan, maar het zit gewoon in mijn systeem. Ohja, 4 weken geleden was ik ongeveer ongesteld, dus het zal er wel weer aan zitten te komen, zo een gedachten heb ik dan. 
Ik ga echt duimen dat je morgen een positieve test hebt. Ik wil minimaal tot aan het weekend proberen te wachten. Het liefst zelfs nog iets langer. 
 
Mttm, ik gebruik een app om dingen bij te houden, en die geeft ook aan wanneer je ovulatis is. Volgens de app moet ik rond 29 november de ovulatie gehad hebben. Wij houden niet helemaal rekening met de app maar het is wel een fijne ondersteuning en je kan er natuurlijk dingen in bijhouden.
Ik heb op internet gekeken en het is een symptoon van zwanger zijn, maar dat zijn zoveel dingen?. Ik moet zeggen dat het lichaam je goed voor de gek kan houden. Dus het is elke maand maar weer afwachten.
 
@Blondine je weet toch dat de app een berekening maakt aan de hand van de gegevens die jij invoert he? Als je meer zekerheid wil zou je ovulatietesten kunnen gebruiken of je temperatuur kunnen bijhouden. Ik doe het niet, want ik vind het te stressvol. Ik gebruik alleen een app om enigszins rekening met een menstruatie te houden, heb geen zin om opeens een rode slip te hebben.
Ik ben inmiddels al een tijdje bezig en ik heb zo ongeveer alle zwangerschapssymptomen gehad, maar ben nog niet zwanger geweest. Helaas zijn bijna alle zwangerschapssymptomen ook symptomen voor een menstruatie. 
Ik had ook gelezen dat veel plassen bij sommige dames een heel vroeg symptoom kan zijn, maar volgens mij kan het wel pas na de innesteling beginnen. Ik ben heel eerlijk. Ik durf nergens meer op te hopen, want heb geen zin om weer teleurgesteld te worden. Ik ben dus nu ook bang dat het een andere reden heeft dat ik zo vaak moet plassen.
 
Terug
Bovenaan