Vaccin en borstvoeding

<p>Hallo Allemaal,</p><p>Afgelopen maart ben ik bevallen van ons tweede kindje! Ik geeft nu 3 maanden borstvoeding en dat gaat helemaal goed! Nu mag ik mijn vaccinatie gaan halen, voor het welbekende virus, nu twijfel ik alleen omdat ik borstvoeding geef.</p><p>Ik hoor zoveel verschillende geluiden;</p><p>-  het is geen probleem want je maakt juist antistoffen aan voor de kleine;</p><p>-  wacht nog even want er is nog te weinig over bekend;</p><p>-  het komt wel in de borstvoeding</p><p>-  het komt niet in de borstvoeding</p><p>En het is niet dat ik het even met een buurvrouw besproken heb. Maar ik heb de GGD gebeld en die geven vaag antwoord. RIVM site vind ik ook vaag, dus mijn huisarts en kinderarts consultatiebureau gevraagd. Ze brengen mij zo aan het twijfelen om het te doen en dus te wachten.</p><p>Zijn er al mensen die zich hebben laten vaccineren en borstvoeding geven? Of zeggen jullie beter wachten? </p><p>Bedankt!</p>

[quote quote=10460679]Ik volg even, ik heb hier niet aan gedacht![/quote]
Ja stom he. Ik in eerste instantie ook niet, maar toen was ik bij de dokter voor iets anders en kwam het ter sprake. En die zegt dan ja.. je kan het doen, maar er is natuurlijk zo weinig overbekend dus ik kan je niet garanderen dat het goed of slecht is. 
Nou dan twijfel ik gelijk.. en misschien slaat het nergens op haha! Maar alles voor mijn kind :)

Lijkt mij dat als het vaccin (Moderna en Pfizer iig) veilig genoeg is om te krijgen tijdens een zwangerschap, het ook veilig genoeg is tijdens borstvoeding.

Absoluut niet slecht om even over na te denken! Is er wellicht iets bekend over andere vaccinaties, of die in de borstvoeding terecht komen? Ik heb het even opgezocht:

Er worden geen nadelige gevolgen verwacht voor het kind na corona-vaccinatie van de moeder tijdens de borstvoedingsperiode. Er is veel onderzoek gedaan naar andere niet-levende vaccins. Deze worden tijdens de borstvoedingsperiode als veilig beschouwd. Op basis hiervan, en op basis van de ervaring met het coronavaccin tot nu toe, worden geen ernstige nadelige gevolgen voor het kind verwacht. De ervaring is vooral opgedaan met het vaccin van Pfizer en van Moderna.

Ik krijg 1 van die vaccins. Ik denk dat ik het wel doe.

[quote quote=10460687]Absoluut niet slecht om even over na te denken! Is er wellicht iets bekend over andere vaccinaties, of die in de borstvoeding terecht komen? Ik heb het even opgezocht: Er worden geen nadelige gevolgen verwacht voor het kind na corona-vaccinatie van de moeder tijdens de borstvoedingsperiode. Er is veel onderzoek gedaan naar andere niet-levende vaccins. Deze worden tijdens de borstvoedingsperiode als veilig beschouwd. Op basis hiervan, en op basis van de ervaring met het coronavaccin tot nu toe, worden geen ernstige nadelige gevolgen voor het kind verwacht. De ervaring is vooral opgedaan met het vaccin van Pfizer en van Moderna. Ik krijg 1 van die vaccins. Ik denk dat ik het wel doe.[/quote]
Wat goed. Waar heb je dit gevonden? Volgens mij ik ook Pfizer of Moderna

[quote quote=10460686]Lijkt mij dat als het vaccin (Moderna en Pfizer iig) veilig genoeg is om te krijgen tijdens een zwangerschap, het ook veilig genoeg is tijdens borstvoeding.[/quote]
Ja zou ik ook denken, maar omdat daar de meningen ook van zijn verdeeld per verloskundige en huisarts, vraag ik het even hier hihi:)! Gewoon beetje onzeker er door geworden.

Terug
Bovenaan