Vaccinaties: brrr!!! deel 1

hoi mamma bal,

tuurlijk snapik datheteenheel ander verhaal is als je kind er juist zieker van wordt dan beter, maar je zal vast met mij eens zijn dat juist omdat er kids zijn die er slecht tegen kunnen en daardoor niet geent kunnen worden er bij de rest wel heel goed geent moet worden jouw kindje is hierdoor een stuk vatbaarder voor die ziektes, doe alleen weg kunnenblijven door goed te enten.
eigenlijk weer een reden om juist voor het enten te zijn ipv tegen lijkt mij.

maar is het ook zo dat als de   eerste er niet tegen kan de tweede dta ook niet kan? heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me juist dat je dan de tweede toch moet doen ivm wat ik net schreef? en ja als ze niet geent zijn begrijp ik dat het mischien ook van de andere kant beteris om niet naar een psz te gaan want ook die kids zijn vatbaarder.
dus ik ben het helemaal met je eens, als ze e rniet tegen kunnen okee, maar probeer het in ieder geval. maar toch ben ik juist door nu naar de andere kant(jouw kant) te kijken meer gesterkt in mijn mening.

groetjes brenda
 
Hai Brenda,

Mijn kinderen hun allergieën en huilgedrag leek zo verschrikkelijk veel op elkaar, dat ik het risico niet durfde te nemen. De reacties van mijn oudste waren nog terug te draaien via een homeopathische nosodekuur (ik geloofde er eerst niet in, maar nadat ze die kuur gehad had, draaide ze van de ene op de andere dag om als een blad aan een boom). De reacties op de entingen leken zich te richten op de hersenen en een aantal reacties vooral die in de hersenen zijn onomkeerbaar. (epilepsie, autisme, verlammingsverschijnselen etc).

Ik hou mijn kinderen als een havik in de gaten, ze mogen met andere kinderen spelen, maar ik bekijk die kinderen met iets andere ogen dan een andere moeder. Als ik vermoed dat ze een ziekte onder de leden hebben, die ik op dat moment even niet kan gebruiken (omdat ze al slecht in hun vel zitten of omdat onze baby nog te vatbaar  is)  stel ik het spelen even uit.

Niet iedereen kan hier begrip voor opbrengen. Ik zal je daarvan even een voorbeeld geven: ik was 37 weken zwanger en mijn zus brengt haar jongste zoontje bij mij om op te passen. Aan het eind van de dag meld ik haar dat hij 's ochtends al koorts had, maar dat hij nog redelijk alert bleef. Ze vermeldde toen pas dat hij de dag ervoor ook al niet zo lekker was en dat er op het KDV (waar haar zoons twee dagen naar toe gaan) waterpokken heerste....... Nou ging het om een ziekte waar niet tegen geënt wordt, maar ze hield helemaal geen rekening met mijn uitgerekende datum..... Als een van mijn kinderen hierdoor waterpokken had gekregen, was het een groot risico geweest voor mijn baby (waterpokken hebben incubatietijd en mijn dochters zouden het dan rond de geboorte volop kunnen hebben......) Voor haar was het belangrijk dat ze oppas voor haar zoontje had.... dat mijn kinderen hierdoor ook ziek zouden kunnen worden, was niet belangrijk.

Ik wilde nog wel even wat zeggen over de entingen, de kinkhoest vaccinatie was al jaren niet goed (veel bijwerkingen en weinig bescherming). De vaccinatie is nu gelukkig verbeterd, maar toch komt er standaard iedere twee à drie jaar toch een epidemie. Ik vind dat als je je kind ent, je er zeker van mag zijn dat je kind de ziekte dus niet krijgt. Deze garantie kunnen ze je echter helemaal niet geven. Ze geven de ouders die hun kind niet enten de schuld, maar als de enting goed is, mogen die kinderen de ziekte toch helemaal niet meer krijgen???????? Een aantal ziektes is gelukkig helemaal verdwenen, maar de verbeterde hygiène en verhoogde kwaliteit drinkwater en voedsel is hier ook een hele positieve factor in. Een aantal ziektes komt voornamelijk in de armere landen voor, waar de hygiëne en de weerstand (voeding) van de kinderen slecht is. Bovendien zijn van de meeste entingen de bijwerkingen wel onderzocht, maar dan als je alleen dat vaccin geeft. De cocktail prikken zijn volgens verschillende deskundigen niet goed getest.

Mijn luchtalarmpje gaat weer even af, moet weer even voeden. Wil alleen nog even zeggen dat ik niet anti vaccineren ben, ik ben alleen wel kritisch.

Groetjes Nynke
 
Hallo Brenda,

Ik vraag me af: heb jij het door mij geplaatste artikel eigenlijk wel gelezen, of reageer je alleen op de tekst van (met name) Nynke? Want als je het artikel leest denk ik eerlijk gezegd dat je niet zo zwart-wit kunt oordelen over ouders die besluiten hun kind(eren) niet meer te laten inenten. Het is werkelijk afschuwelijk  hoe het  met het zoontje van deze schrijfster is gegaan. Ik weet: het artikel is erg lang, maar toch ook wel een eye-opener misschien.

Ik ben de eerste die zal zeggen dat het 'een op de zoveel-zoveel-zoveel' is, maar mijn god, het zal je eigen kind maar zijn!! Ik kan volledig achter de gedachte van Nynke staan, ik moet alleen nog die drempel over om ook 'nee' te kunnen zeggen. Ik blijf het een vreselijk moeilijke keuze vinden die ik dan ook nog steeds niet definitief heb gemaakt.

Groet,

Anouk
 
Hallo Dames,

Ook ik kan daar een ervaring aan toe voegen. Mijn zoon van inmiddels 2,5 jaar heeft epilepsie. De dames en heren dokter durven niet te zeggen dat het door de inentingen komt. Daarvoor heb ik veel te lang met hem moeten leuren voordat ik serieus genomen werd. Maar hij heeft op iedere inenting heftig gereageert. Daarom had ik al besloten meningokokken en BMR niet tegelijk te geven. Het commentaar dat ik daarop gehad heb! Kinderen zouden niet of nauwelijks erop reageren. KUL! Het staat verdomme in hun eigen boekjes! Hij heeft ze dus gesceiden gekregen met 2,5 maanden ertussen, en hij heeft op allebei gereageert met koorts en hangerig zijn. Tevens had hij inmiddels kleine stuipjes... (al voor de meingokokken en BMR) Maar dat waren volgens de artsen kleine koortsstuipen. Allemaal onschuldig. Er heeft zelfs een assistent- neuroloog naar hem gekeken! En die zei ook dat het geen epilepsie was! (en hij hoort het te kunnen herkennen!) Ik werk in de zorg, en heb een client met dezelfde soort aanvallen. Wist daardoor al vlot wat het was, maar maak dat artsen maar eens duidelijk. Ik was gewoon een bezorgde moeder. Tot de dag dat zoonlief er 6 (!) achter elkaar kreeg. Ik heb de huisarts gebeld dat ik eraan kwam, en hij werd meteen bekeken. Gelukkig kreeg hij onder de neus van de arts er weer 1. De arts (niet onze eigen, maar een oudere arts) heeft geen moment getwijfelt. Hij raadde aan een afspraak te meken met de eigen HA (die hem nog nooit gezien had voor dit probleem, alleen de HA-post). Daar kon ik de volgende dag terecht. Hij heeft de kinderarts zelf gebeld, en ik kon diezelfde middag nog terecht! De kinderarts heeft gelijk onderzoek gedaan, en binnen een week wisten we dat hij epilepsie had. Maar waardoor het komt weten ze niet. Wel waren we op tijd erbij. Meestal word het ontdekt als een kind 3 is en al een ontwikkelingsachterstand heeft! De arts heeft me een compliment gegeven dat ik gewoon met hem ben blijven leuren. Daardoor werd het tijdig vastgesteld, kreeg hij vlot de goede medicijnen en is de achterstand (die al begon te ontstaan) weer rechtgetrokken! Maar ze durven niet te zeggen dat hij het heeft van de entingen. Wel werd gelijk verteld dat hij de K van de DKTP niet maar mag hebben! Het zit hem dus vooral op die kinkhoest. Maar dat stond ook al in het stukje. De nieuwe vaccinatie vloeistof die vanaf half dit jaar gebruikt word zou beter zijn, en veel minder bijwerkingen hebben. Ook de BMR zou behoorlijk schadelijk zijn. Terwijl de gevolgen als ze het krijgen niet opwegen tegen het risico met inenten. Uit onderzoek blijkt tevens dat een groot deel van de kinderen pas beschermt is NA de tweede BMR-inenting! En sommigen daarna ook niet. Na de pubertijd schijnt de bescherming weer af te nemen. En juist dan is het het gevaarlijkst. Wat ik nu verder doe met die inentingen? Ik/wij zijn er nog niet uit. Maar er is een organisatie Kritisch prikken. (geloof dat het zo heet) Die hebben ook veel info hierover.

Groetjes, Kat
 
hai,

Tjee, wat een moeilijk onderwerp. Ik heb mijn dochter gewoon laten inenten zonder nadenken maar na de eerste inenting met 2 maanden, schrok ik me rot. Het arme kind had een enorme schijf op haar beentje en kon alleen nog maar huilen en spugen. Gelukkig liet ze zich wel troosten en ik heb de rest van de dag met haar op schoot gezeten. Ze had nog nooit zo hard gehuild. Bij de 2e en 3e prik werd het alleen maar erger. Hele flesvoedingen kwamen eruit. Dit was overigens alleen de dag van de inenting.

Met 11 maanden viel het wel mee maar met 14 maanden kreeg ze de BMR en menigokokken en daar is ze bijna 14 dagen ziek van geweest en was ook vatbaar voor oorontsteking. Dit was in februari van dit jaar en daarmee startte een periode van verkoudheden en oorontstekingen tot begin juli haar neusamandelen zijn verwijderd. Misschien heeft het niets met elkaar te maken maar toch....

Ik moet wel zeggen dat ik geen spijt heb van die prikken want oorontsteking is heel vervelend maar ik moet er niet aan denken dat ze hersenvliesontsteking krijgt en daar aan zou overlijden omdat  IK de keuze heb gemaakt haar niet in te laten enten. Mijn dochter is er nu gelukkig voor een paar jaar van af maar inmiddels ben ik zwanger van de 2e dus begin ik weer van voor af aan. Misschien dat ik dit keer de beslissing neem om hem of haar een maand later te laten inenten. De vloeistof is   berekend per gewicht en ik heb wel eens vernomen dat als een baby iets zwaarder is ze er minder last van hebben.

Het blijft een moeilijke keuze maar ik laat mijn kinderen wel inenten. Het gaat tenslotte heel vaak gewoon goed.

Succes met deze moeilijke keuze.

Anne
 
Vooralsnog is het wetenschappelijk nog niet bewezen dat het ontstaan van autisme etc. in verband staat met vaccineren. Het is wel altijd verstandig om de vaccinatie even uit te stellen als je kind koorts heeft en ziek is. De artikelen met gevallen die nu vaak in de media komen zijn niet gebaseerd op goed uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek en berusten op aannames die niet  bewezen kunnen worden.
Daarnaast wordt gesuggereerd dat de meeste kinderziektes goed te behandelen zijn, echter de kinderziektes waartegen wordt ingeent kunnen ernstige complicaties geven met blijvende gevolgen voor je kind en eventueel omgeving (denk aan zwangere vrouwen en rode hond!).

Pro inenten dus!!!
 
Beste CC,

Het is inderdaad nog niet wetenschappelijk bewezen, maar de desbetreffende instanties doen er ook alles aan om het niet wetenschappelijk te laten bewijzen....

De reacties die mijn dochter heeft gehad na de enting, werden niet gemeld aan het RIVM omdat de RIVM reacties na 48 uur, niet als reacties op de entingen beschouwt. Alleen reacties binnen 48 uur worden dus meegenomen in de rapportages over inenten...... Dit is mij verteld bij het consultatiebureau toen ik mijn bevindingen met mijn dochter met hun doorsprak.

De reacties binnen 48 uur zijn meestal overschaduwd door koorts en ongemak, waardoor je je kind niet goed kan beoordelen. Je kind is dan in meer of mindere mate ziek en reageert dan zo wie zo anders dan anders. Dat je kind na die 48 uur anders blijft reageren, wordt dus niet meegenomen in de onderzoeken.

Dat mijn kind na 48 uur bleef spugen na iedere voeding..... Nee hoor mevrouw dat is puur toeval! Dat mijn kind bijna twee weken lang geen geluidjes meer maakte... Nee mevrouw dat is puur toeval. Dat ik haar niet meer in box of kinderstoel/wipper kon zetten zonder gekrijs..... nee mevrouw dat is gewoon een fase.....
Ja, puur toeval direct na de entingen...... en puur toeval dat na een nosodekuur van homeopaat (om gevolgen van entingen proberen te herstellen) het van de ene op andere dag beter ging, terwijl we al maanden aan het klooien waren..... Puur toeval....

Dat er een ander kindje de ochtend na de enting niet meer wakker wordt..... Puur toeval, gewoon wiegedood..... Wees nou eens kritisch en staar je niet blind op dat het volgens de heren geleerden niet wetenschappelijk is aangetoond!!!!!!!

Groet, Nynke
 
Hallo allen,

Nynke slaat voor mij nu werkelijk de spijker op z'n kop. DAT is wat ik bedoelde toen ik het artikel op dit forum  plaatste. De reguliere medici staan niet te popelen om dergelijke zaken openbaar te maken. Sterker nog, ik geloof in wat Nynke zegt: dat ze er alles aan zullen  doen om gedegen onderzoek tegen te houden. Onze homeopaat (die ons zoontje overigens wel voor langere tijd  beter kreeg na lange tijd van luchtwegproblemen als gevolg van zijn vroeggeboorte, iets dat de 'reguliere medici' niet voor elkaar kregen -maar dit terzijde-)  is volledig tegen inenten, maar laat aan ons de keuze. Ik heb die keuze nog niet gemaakt omdat ik toch bang ben voor de gevolgen wanneer zo'n ziekte wel de kop op zou steken. Ik vind het een zeer moeilijke keuze maar neig meer naar 'niet' dan naar 'wel' enten. Pfff... wat een rotonderwerp he.

Groet,

Anouk
 
Terug
Bovenaan