Vaccinaties: brrr!!! deel 1

Beste Nynke en Anouk,

Ik ga er vanuit dat iedereen het beste voor zijn/haar kind wil en erg schrikt als er negatieve berichtgeving is over bepaalde zaken en daar snel conclusies aan wil verbinden. Maar dan moeten het wel de juiste zijn.
En natuurlijk als kinderen een allergische reactie op iets vertonen ga je je kind daar niet nog een keer aan blootstellen.
Maar  jullie aanname dat de wetenschap niet voldoende kritisch is ten aanzien van vaccineren en bijwerkingen is echt flauwekul. Bovendien kijk dan ook eens kritisch naar de argumenten van de niet-wetenschappers. Zij baseren hun aannames op incidentele gevallen waarbij de relatie met de vaccinatie niet is vast te stellen, maar gewoonweg maar wordt aangenomen.
En sorry hoor, maar ook van homeopathie is nog nooit de werkzaamheid vastgesteld (ondanks dat men dat wel geprobeerd heeft-> is dus niet gelukt, want door al die verdunningen zit er echt niets werkzaams meer in je potje). Dit effect berust puur op het geloven in. M.a.w. een verkoudheid is met homeopathie binnen 7 dagen genezen en zonder homeopathie binnen een week!
En wat betreft het niet vaccineren -> sluit vooral je ogen niet voor de eventuele ernstige complicaties die kunnen optreden als je kind de betreffende ziekte wel krijgt doordat je niet hebt gevaccineerd!

Gr cc
 
Snel conclusies aan berichtgeving verbinden doe ik niet, ik heb mijn conclusies volledig gebaseerd op de reacties van mijn dochter en de reactie van de desbetreffende instanties bij melding van door mij geziene bijwerkingen. Volgens CB was het zinloos om melding te maken aangezien RIVM alleen waargenomen reacties binnen 48 uur na enting onderzoekt.
Dat homeopathie niet wetenschappelijk bewezen is, kan best zijn, maar heb zelf bij mijn kind een opvallende verbetering gezien na de nosodekuur. Eerst al weken bij alle voedingen minimaal de helft eruit spugen en na de nosodekuur helemaal niet meer... Verbetering van de ene op de andere dag.... Mijn kind was toen nog geen zes maanden oud, hoe moet zij weten wat dat "medicijn" moet doen????? We hebben ook nog andere 'ongemakken' met homeopathie opgelost, het ene "medicijn" werkte wel, het andere niet...
Wat ik hiermee wil zeggen, is dat dingen niet persé wetenschappelijk bewezen hoeven worden om voor jezelf te concluderen dat iets voor je kind wel of niet goed is. En dat wij niet klakkeloos moeten aannemen dat anderen wel weten wat goed is voor onze kinderen... Tuurlijk de meeste kinderen reageren goed op de inentingen, maar een heel aantal reageert niet goed op de entingen.
En het klopt gewoon niet dat het RIVM reacties na die 48 uur niet meeneemt in het onderzoek naar de bijwerkingen van de entingen. De overheid wil dat alle kinderen geënt worden, want dat is goed voor de totale bevolking. Maar in een aantal gevallen is het niet goed voor het individuele kind. Ik vind niet dat dat individuele kind opgeofferd moet worden voor de rest van de bevolking. Ieder leven is er één, en het zal jouw kind maar wezen, wat heel heftig op de entingen reageert.
Ik vind dat de desbetreffende instanties wel heel snel zeggen dat de problemen die die kinderen plotseling krijgen (na een inenting) op toeval berusten en dat ze dus niet te wijten zijn aan de inentingen......

Gr. Nynke
 
hallo,

'mijn dochtertjes worden wel ingeent maar ik ben en blijf   altijd allert op de bijwerkingen.
als ik dan zulke dingen lees lopen de rillingen mij over de rug want inderdaad het zou jou kind maar zijn. toch weet ik niet wat beter is wel of niet inenten !.

groetjes kim
 
O jee, nu begin ik ook bang te worden.
Mijn zoontje heeft 1 keer koorts gehad bij een inenting, maar daarvoor hadden ze me toen ook gewaarschuwd. Voor de rest ging het prima.
Hij is nu 19 maanden.

Ik weet ook niet wat hij allemaal nog gaat krijgen. En wat dat allemaal inhoudt? En nu met de tweede op komst, moet ik weer voor die prikjes. Nu ben ik echt bang geworden. Ik wil me hierin verdiepen.

Weet iemand een site of boekjes met informatie over alle inentingen?

Alvast bedankt!
Jo
 
Hi Jo,

Je hoeft niet gelijk bang te worden hoor! De meeste kindjes reageren niet of nauwelijks op de entingen en hebben inderdaad alleen een beetje koorts en wat ongemak.
Er zijn gewoon een aantal kinderen die wel heftig op de entingen reageren en dat kan variëren van een herstelbare schade tot onherstelbare schade (niet wetenschappelijk bewezen, maar dat stukje heb je geloof ik wel gelezen).

Vereniging kritisch prikken bekijkt het vaccineren van een andere kant dan het RIVM. Maar de info die ze geven, neem ik toch met een korrel zout. Zij zijn anti en RIVM is pro-vaccineren, de een licht dus meer de negatieve kanten uit en de ander meer de positieve kanten...... Ik heb alle kanten bekeken en daar mijn eigen logica op los gelaten. Mijn kind reageert dus heel heftig op de entingen en ik heb besloten om niet meer te enten. Met die keuze zal ik moeten leren leven. Ik ben constant op mijn hoede voor alle gevreesde ziektes...

Het is wel goed om je erin te verdiepen, maar gebruik wel je eigen verstand. Kijk niet alleen naar de ene kant van het verhaal, maar ook de andere kant....

Groetjes Nynke
 
Hoi,

Ik ga eens informeren bij de Vereniging kritisch prikken en bij de RIVM. Ik ben toch erg benieuwd geworden na jullie verhalen en wil nu eindelijk wel eens weten hoe het zit.

Omdat wij thuis ook allemaal zijn ingeent en ik nooit vreemde verhalen heb gehoord, maakte ik me er nooit druk over. Dus ik ben blij dat ik nu weet dat het ook anders kan gaan.

Succes met ieders beslissing.

Jo
 
Hallo Nynke,

Wat fijn dat jij alles zo heerlijk kan verwoorden. Ik kan er nooit zo goed tegen als mensen gaan roepen dat de werking van homeopatie 'tussen je oren zit' want ook wij hebben al diverse kwalen in het verleden op kunnen lossen met homeopatische geneesmiddelen. Van een heel hardnekkige wrat (waar geen formuleW tegenop kon maar Thuja-tinctuur wel) tot de luchtwegaandoening van ons zoontje die tot deze behandeling al een keer of 8 in het ziekenhuis beland was om te vernevelen en een predisonkuur (ventje was toen in de leeftijd van een half jaar tot anderhalf jaar). Ik ben mij ervan bewust dat lang niet alle homeopatische middelen werkzaam zijn. Zo doet een homeopatische neusspray bij verkoudheid bij mij helemaal niets, terwijl die van het Kruidvat bij wijze van spreken meteen zijn werk doet. Daarvan is de werking dus inderdaad te zwak. Maar andere (misschien 'zwaardere') medicijnen   doen hun werk echt wel, is onze ervaring.

Over de entingen ben ik nog niet uitgedacht met mezelf. Ik sta er binnenkort weer voor want onze  dochter is nu 10 dagen oud. Nog een paar weken en dan moet ik eraan geloven... Ik hoop dat ik hoe-dan-ook de juiste beslissing maak.

Groet,

Anouk
 
Hi,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!!!!!!!!!!
Hoop dat alles goed is gegaan en je een hele fijne kraamtijd hebt gehad! Je bent 6 weken kraamvrouw, dus doe het rustig aan hè!

Ik moet me wel goed verwoorden, want ik heb al behoorlijk wat op en aanmerkingen gehad van familie en kennissen....... Ik heb me zo goed mogelijk verdiept in alle literatuur en mijn eigen logica en moederinstinct hard laten werken....

Voor mezelf geloofde ik eerst nooit in homeopathie, maar toen ik zag wat het voor mijn dochter deed, moest ik het wel geloven! De neusspray heeft bij mij echter wel wat geholpen en de tussikind druppels tegen het hoesten, zijn toevallig de enige druppels die bij mij wel werken....
Ik stap nog steeds als eerste naar de huisarts, maar gebruik ook regelmatig de homeopathieproducten. Gelukkig is mijn huisarts daar ook niet negatief over.

Nou ik ga nu maar eens mijn bedje in, want mijn jongste zit in de lange groeispurt..... (die van rond de 3,5 maand....) veel onrustige nachten dus.... Geniet van je heerlijke dochter en ik wens je veel geluk en wijsheid toe!

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan