Vagina?

Hoi hoi,

Tja mijn vraag, hoe noemen jullie een vagina?

Ik vind vagina zo deftig, doos te ordinair, maar wat dan?
Mijn moeder noemde het vroeger tumtum, maar om je plasser nou naar een snoepje te vernoemen vind ik ook een beetje vreemd.
Wij blijven iedere keer steken op muts, maar ja dat doe je ook op je hoofd haha.

Waarom hebben ze voor mannen wel een algemeen geaccepteerd woord (piemel) maar loopt onze sekse wat dat betreft weer achter?

Ben benieuwd hoe jullie dat noemen, wie weet zien we een betere naam dan muts haha.

Liefs Reneke

HAHAHA.... ik vind het echt wel een grappig onderwerp.

Wij zeggen wel eens gewoon "van onderen"
Ik heb op gynaecologie gewerkt dus voor mij is het normaal op vagina te zeggen, want daar hoor je dat dus 1000x per dag.

Ik ben wel benieuwd wat anderen allemaal zeggen.

Groetjes

Ik liep ook tegen dit probleem aan, omdat ik altijd een liedje zing terwijl ik Norah afdroog. (In het begin deed ik dat om haar af te leiden omdat ze het niet zo leuk vond en nu is het een gewoonte geworden.) En bij dat liedje benoem ik het lichaamsdeel dat ik aan het afdrogen ben. Dus ik begon vrolijk met 'mag ik dan jouw haartjes, jouw haartjes, jouw haartjes' en 'mag ik dan jouw buikje, jouw buikje, jouw buikje' en toen kwam ik ineens bij haar vagina uit. Tja! In die halve seconde bedenktijd heb ik er maar 'voorkont' van gemaakt en dat is het gebleven. Het klinkt nog steeds een beetje gek, 'mag ik dan jouw voorkont, jouw voorkont, jouw voorkont', maar het is niet anders. Ben ook heel benieuwd naar de oplossingen van anderen!

Tja, wij noemen het maar je kruis. En daar heeft een meisje dan een gaatje waar je door plast en zo gaan we dat maar uitbreiden en ik denk dat we dat dan gewoon vagina noemen. Maar nu is dochter bijna 3 en als ik zeg dat ze haar kruis moet afdrogen snapt ze heel goed wat ik bedoel.

Terug
Bovenaan