vaginale bevalling na eerdere totaal ruptuur???

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraagje, (kan het de gyn wel stellen maar dat is een man die heeft het nooit gevoeld)

Bij Nova had ik een totaal ruptuur, de bevalling duurde 18 uur, ik had alleen maar rugweeën en haar hoofdje lag iets scheef.
Bij het persen ben ik 2 x geknipt (eerste x ging fout) en heb haar echt binnen een paar x persen gelanceerd.....gevolg een totaal ruptuur op een haarscheur van mijn darm (had anders stoma gehad nu) en een wolk van een dochter van 51 cm en 8 pond bij 39 weken zwangerschap....

Na anderhalf uur op de ok te hebben gelegen en tig hechtingen verder...ben ik heel mooi genezen en heb hier nooit een sec last van gehad, lang leve de gyn die mij heeft gehecht!!!!

Maar nu, ik ben weer zwanger en als ze maar verwachten dat het kindje aan de grote kant is, of scheef ligt met het hoofdje dan wordt dit een geplande keizersnede...
Daar zit ik niet zo op te wachten, het is hoe je het went of keert een zware buikoperatie waar je van moet herstellen en ik heb hier dan toch een kleine van 2 rondlopen.
Maar de angst voor een vaginale bevalling zit er eigenlijk ook wel in.
Het mag absoluut niet weer zover uitscheuren dan zijn de gevolgen niet te overzien...
Maar ja je weet niet wat er van tevoren gebeurd...

heeft iemand hier ervaring mee? en hadden jullie ook last aan het eind van de zwangerschap van het littekenweefsel???

zo het verhaal is langer geworden dan bedoeld maar hoop op ervaringen....

Liefs Randy mv Ninthe* 18-11-2006, Nova 21-5-2008 en nu 12wk+2dgn zwanger

Ik ga absoluut voor de keizersnede.... of ik nu 6 weken niet mag tillen omdat ik een litteken in mijn buik heb of ik kan 6 weken niet normaal rondhobbelen omdat ik zoveel hechtingen onderin heb... nee hoor, bij de eerste werd het een spoedkeizersnede en nu een geplande.... heerlijke wat een rust..... een vriendin van me uit dezelfde periode als de eerste plast nu nog steeds haar broekje vol als ze opstaat of in de lach schiet; ook zover uitgescheurd.....

Nee, echt, die keizersnede is mij echt 1000% meegevallen toendertijd.....zeker met jouw risico over het nogmaals scheuren; nee, ik zou dan ook teveel met die angst in m'n hoofd zitten tijdens de bevalling....

Als ik je verhaal zo lees zou ik ook voor de keizersnee gaan hoor. De kans is aanwezig dat het een spoedkeizersnee wordt en dan ben je over het algemeen langer aan het herstellen. Dan snijden ze je met spoed open en met een normale gebeurd het met wijs beleid.

Nee...voor mij zou het een keizersnee zijn....

2x een keizersnede dus....ik weet het nog niet, daarbij moet ik afwachten natuurlijk hoe het allemaal verloopt ze gaan niet zomaar een keizersnede doen.

We zullen het zien over 27 weken hahaha...

Maar nog voor de duidelijkheid, totaal ruptuur of niet ik heb er echt geen last van gehad, dat hoeft dus niet, hechtingen waren netjes, genazen goed, geen icontenentie, geen pijn bij sex van alles niks...het mag alleen niet nog een keer omdat ze bang zijn dat het dan wel tot in mijn darm doorscheurd en ik verder moet met een stoma...

Liefs Randy

Als ik je verhaal zo lees zou ik ook geen risico's nemen en gaan voor de keizersnede. Je weet van tevoren niet hoe het loopt maar ja, voor je er erg in hebt scheur je straks echt helemaal uit en dan zit je...

Geen totaal ruptuur! Gelukkig, maar wel veel last van hechtingen na een keizersnede! Tuurlijk moet je doen wat het veiligst is voor jou en voor je kindje, maar ik vond een (spoed)keizersnede ook niet alles!
Heb erg veel last gehad van de wond. Na de andere ("gewone") bevalling ben ik veel sneller hersteld! Toen ben ik overigens 1 keer geknipt en 1 keer gescheurd...
En idd het is en blijft een grote buikoperatie en ook de verdoving kan van invloed zijn op je (ongeboren) kindje.
Succes met je keus...je hebt gelukkig nog even om erover na te denken!

hey

ik heb bij de eerste ook een totaal ruptuur opgelopen, ook heel goed gehecht en eigenlijk direct al geen problemen en pijn.
ik zou niet zomaar direct voor een keizersnee gaan maar ik heb net als jou ook we twijffels.
volgens de gyn en de vk is kans op herhaling klein, daar vertrouw ik maar op.
ik ga het gewoon proberen met hele goede afspraken met de vk

succes met het maken van de keus

Ik ga ook voor een vaginale bevalling als alles er goed uitziet en vertrouw ook op de gyn, gelukkig veel groei-echo's aan het einde.
Maar het blijft spannend, een spoedkeizersnede lijkt me zo'n domper, en bij Nova kwamen we ook pas bij 8 cm erachter dat haar hoofdje scheef lag, ze wouden niet steeds toucheren omdat mijn bevalling begon met gebroken vliezen....

We zullen het wel zien, gelukkig duurt het nog even en tja het moet er toch uit hahahaha....

Wat ik heerlijk vond aan de "gewone"bevalling was dat Nova gelijk lekker bij me lag, heb begrepen dat dit bij en keizersnede niet zo is, want het is natuurlijk heel koud op de ok en het kindje wordt meegenomen voor onderzoek en jij moet gehecht worden...voor de papa wel weer leuk dat hij dan lekker bij de baby is....

In iedergeval bedankt voor alle reacties...

Liefs Randy

Terug
Bovenaan