vaginale bevalling na eerdere totaal ruptuur???

Hi Randy,

Ik zou ook proberen voor een gewone bevalling te gaan! Ik heb geen ruptuur gehad, ik ben de vorige keer bevallen via een (zeer relaxte) keizersnede, en moet nu dus in het zk bevallen. Ik was bang voor weer een stuit (ben nu 30 weken en de kleine ligt eindelijk met haar hoofd naar beneden) omdat ik ook tegen die 6 weken op zag. Het is niet niks met een ukkie erbij.

Wel kreeg ik heel even onze zoon bij me op de ok. Al was het maar heel even. Nu ga ik bevallen in een ander ziekenhuis en daar is het beleid dat ze proberen moeder en kind zo veel mogelijk proberen samen te houden, dus ook tijdens het hechten van de moeder. Als het kan, wijken moeder en kind geen moment van elkaars zijde. Dat vind ik een fijne gedachte, mocht het toch een ks worden.

Succes straks met de bevalling.

Gr. Tamara.

ik zou voor een ks kiezen. ik heb 6 jaar geleden een spoedks gehad en dat is me heel erg meegevallen. oke het herstel duurde wel even maar ik heb geen last van een lelijk litteken (je ziet het nu zelfs niet meer) of erg veel pijn aan de wond gehad. Ik mag deze keer als het goed is gewoon weer een vaginale bevalling proberen maar lukt dat weer niet (ontsluiting vorderde niet en hartje viel weg tijdens de weeën) dan wil ik niet te lang aanrommelen en zsm een ks. Ik weet nu wat ik kan verwachten qua pijn en hersteltijd

Groetjes Patricia

Ik zou ook voor een keizersnede kiezen.
Jij hebt de keuze tenminste, dat had ik niet.
Ik heb ook een totaalruptuur gehad van de eerste (hij was 3400 gram), ik ben alleen nog nét niet zo ver uitgescheurd als jij.
Toen ik 37 weken zwanger was van de tweede zei de verloskundige dat het wel eens een groot kind kon zijn, zo rond de 8 pond en misschien nog wel iets meer.
Ik begon mij daar later zorgen over te maken en heb op aandringen op de uitgerekende datum nog een groeiecho gehad. Hier zeiden ze dat het wel meeviel en dat het kindje rond de 3500-3700 gram zou zijn.
Ik kon dus gewoon thuisbevallen.
Vijf dagen na de uitgerekende datum ben ik thuis bevallen. De schouder van mijn dochter bleef steken en ik heb een flinke knip gehad. Het was een hel van een bevalling.
Mijn dochter was 4000 gram, de metingen klopten dus ook niet.
Ik zou het wel weten als ik jou was.
groetjes mamajb

Hoi Randy28,

Wat een lastige keuze hè? Ik heb bij mijn 1ste bijna een totaalruptuur gehad, maar dit was vrij snel genezen. Bij mijn 2de ben ik weer vaginaal bevallen, hij was 4200 gram en had zijn handje naast zijn hoofdje (heel fijn). Ik heb zelf toen geen moment gedacht aan een keizersnede en mijn gynaecoloog vertelde mij dat een litteken niet een 2de keer scheurt. Ik heb dus bij de 2de wel een knip gekregen, maar dit was ook weer snel genezen. Ik ben nu zwanger van nummer 3 en ga weer gewoon voor normaal bevallen.

Veel sterkte met het maken van je keuze.

Groetjes!!

Mijn moeder heeft vroeger van mij een totaal ruptuur gehad bij de bevalling.
Haar is afgeraden om via de natuurlijke weg nog een keer een kind te krijgen.
Als het nog een keer gebeurd komt het niet meer goed.
Mijn moeders vriendin had 3 weken na mijn moeders bevalling precies hetzelfde.
Zij heeft nog wel een kindje op de gewone manier gekregen.
Dat is kantje boord goed goegaan.
Ik zou ook kiezen voor de keizersnee.

Bij mijn eerste bevalling heb ik ook een totaalruptuur opgelopen. Het herstel is me alles meegevallen, maar de angst voor een tweede totaalruptuur zat er goed in. Inmiddels is mijn tweede zoontje afgelopen maart geboren. Gewoon een vaginale bevalling. Door de eerdere totaalruptuur ben ik nu voortijdig ingeknipt en alles is goed genezen. Ik moet zelfs zeggen dat ik van de genezing van de knip meer last heb gehad dan de genezing van de totaalruptuur. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn eerste zoontje 4050 gram woog en mijn tweede zoontje 3525 gram. Iets kleiner dus.

Ik zou ook graag nog een 2e willen, maar ook ik had een totaalruptuur bij de eerste. Ik ben doodsbang voor een bevalling dat dat de reden is dat we er nog steeds niet voor zijn gegaan. Gek word ik ervan, want ik wil het wel heel graag, maar ik krijg het nu al benauwd als ik eraan denk.

Ik ben wel alweer een tijdje gestopt geweest met de pil. Maar elke maand werd ik weer bang om zwanger te zijn en was ik opgelucht als ik weer ongesteld was. Nu hebben we nog maar even besloten om toch nog even te wachten. (Waarschijnlijk blijft het bij eentje denk ik, want bevallen? NOOIT meer!!)

Als ik de keuze had voor een ks dan wist ik het wel.

Misschien toch nog een een gesprekje met de gyn. aanknpen.

succes!!

xx Natasja

Wel leuk ieders eigen ervaring en mening te lezen...

Ben afgelopen maandag op controle geweest en ben er niet over begonnen (we hebben tenslotte nog veel tijd) en de gyn heeft het ook nergens over gehad.
Heb me inmiddels neergelegd bij het feit dat het een keizersnede kan worden en dat als het kindje helemaal goed ligt en niet te groot wordt verwacht ik het vaginaal probeer.

Vanmorgen hadden we een uitgebreide echo (net als 20wk) en we krijgen zoals ze het kunnen zien een gezonde jongen, hij loopt nog steeds voor in groei, maar krijg om de 4 weken een echo om dat te blijven bekijken.
We horen het ergens in mei wel wat het worden gaat ivm bevallen...

@Natasja, wat vervelend dat de angst er zo goed in zit, ik had het ook en had mijn gyn al gesproken over pijnbestrijding (ik wil een ruggeprik hahahaha) en toen was de wens uiteindelijk wel groter...en ik denk maar zo er zijn er zoveel voor gegaan en ik heb 2 bevallingen gehad en hoewel ik er niet heel goed in ben....46 uur en 18 uur....weet ik ook dondersgoed wat een geweldig wonder ik ervoor terug heb.

Liefs randy, mv Ninthe* 18-11-06, Nova 21-5-08 en nu 16wk+2dgn

Terug
Bovenaan