Vakantie met 31 weken zwanger

<p>Hi dames, </p><p>Vd zomer willen wij graag met vakantie. Ik ben 31 weken zwanger wanneer we kunnen gaan. (ik heb me al verdiept in de landen waar ik naar toe mag tijdens de zwangerschap) het zal Spanje of Portugal worden.</p><p>Mijn VK adviseerde te vliegen tot 31 a 32 weken. Dus het zou nog net kunnen. Ik ben alleen bang of dit wel verstandig is zo aan het einde van de zwangerschap? Hebben er meerdere ervaring ermee?</p><p>Het lijkt me heerlijk om nog even weg te kunnen met z'n tweetjes. Maar niet als er risico's aan zitten of oncomfortabel is natuurlijk. Ben overigens nog super fit en nergens last van. Dit nu op 22+3 weken. </p>

Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om een paar uur in de stoel te zitten, plus luchtvaartmaatschappijen kunnen moeilijk gaan doen, tip om
goed uit te zoeken van te voren.
Volgens mij kan het verder geen kwaad, ik zou zeggen volg je eigen gevoel daarin.

Ik ben een paar weken geleden nog een week naar Oostenrijk geweest. Toen we vertrokken was ik 34+2. We reisden met de auto en hebben onderweg wat vaker gestopt om even te plassen en de benen te strekken. Wel kon ik kort van tevoren de knoop doorhakken om wel of niet te gaan. Een paar dagen voor vertrek had ik nog een controle bij de VK en alles was prima (zij zag ook geen bezwaren om niet te gaan). 
Succes met je beslissing!

Ik was vorig jaar zwanger in die extreme zomer. Ik kon de hitte echt niet meer verdragen, hield extreem veel vocht vast en viel zo wat flauw als ik naar buiten ging. En tijdens je zwangerschap heb je het sws al warmer van jezelf. Ik zou als ik jou was dus eerder de kou op zoeken en niet de zon. Misschien is t voor jou anders (hoop ik wel voor je :) 
het kan natuurlijk wel gewoon, maar ik zou wel een anuleringsverzekering erbij nemen, stel je voelt je toch niet fit genoeg krijg je in elk geval je geld terug. Kan nog zo veel gebeuren in die 10 weken. En je hebt inderdaad kans dat de luchtvaartmaatschappij je weigert, van nl naar bestemming is dan niet zo’n ramp, maar als je in spanje ofzo zit en ze willen je niet mee terug nemen... dan zit je daar

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap met 31 weken nog een vlucht van 13 uur gemaakt. Was niet héél comfortabel maar ik vond het alsnog prima te doen. Misschien wel handig om van tevoren je stoelen te kiezen zodat je de meest comfortabele plek hebt in het vliegtuig.

Wij gaan naar Noorwegen als ik 31 weken zwanger ben. Tenminste dat is de bedoeling.  Ligt eraan hoe ik me voel tegen die tijd. Wij hebben een annuleringsverzekering, dus mocht het niet gaan is dat geen ramp. Wij gaan met de auto en doen een soort rondreis. Ben benieuwd. 

Ik had dat bij mijn 2e zwangerschap ook gedaan, voelde me heel goed en energiek maar belandde een dag voordat we zouden vertrekken in het ziekenhuis omdat ik spontaan bloedingen kreeg. 
Het kwam wel goed maar we kregen het advies mee om niet te gaan naar het buitenland. 
Uiteindelijk ben ik met 32 weken bevallen en geloof me, ik was echt blij dat ik gewoon hier in NL was. 

Ik ben nu 34 weken zwanger en wij gaan over 3 weken op vakantie naar Duitsland voor 1 week. Het is een uurtje of 4 met de auto rijden. De vakantie was al geboekt voor ik zwanger was, ter gelegenheid van mijn schoonouders die 40 jaar getrouwd zijn. Ik vind het zelf erg leuk dat we nog even weggaan voor de baby er is. En sta er nuchter in. Als ik moeite heb met de auto rit stoppen we gewoon wat vaker. En mocht de bevalling zich perongeluk aandienen, mijn vluchttas gaat gewoon mee en de ziekenhuizen in Duitsland zijn prima ?. Het is maar net hoe je jezelf voelt en wat je wilt. Als je er nog even tussen uit wil gewoon doen! 

Terug
Bovenaan