Vakantie met baby van 2,5 maand

Wij denken er ook over om in september/oktober naar Sicilië te gaan. Hij is dan 3,5 maand.. Wij kijken het nog even aan en boeken dan evt. een last minut.. 
Met de auto zou ik niet gaan met zo’n kleintje.. Veel te lang rijden.. In het vliegtuig lijkt het mij fijner, ook omdat je ze dan bij je kunt houden. In de auto moeten ze in de maxi cosi blijven zitten, ook als ze huilen kun je vaak niet ff snel stoppen.. 

Wat Fansastico zegt. Je kindje is nog geen twee weken oud. Ons kindje was de eerste twee weken ook makkelijk en is vanaf 4 weken t/m 4 maanden heel moeilijk geweest. Ik zou de beslissing echt nog even uitstellen. En anders misschien eens een weekendje op proef weg gaan om dat eerst eens te ervaren voor je een vakantie boekt die heel ver weg is.

Ik was misschien niet helemaal duidelijk. We zijn niet van plan om nu al een vakantie te boeken, we gaan uiteraard voor een last minute ergens in september. Als we merken dat ze veel behoefte heeft aan structuur om s nachts gaar spoken dan blijven we gewoon thuis. Als het blijft zoals nu dan willen we dus wel weg. Een goede vriendin werkt op een reisbureau dus we vinden dan heus nog wel wat. Afhankelijk van wanneer we gaan is ons dochtertje tussen de 2,5 en 3,5 maand oud. Ik was gewoon benieuwd naar de ervaringen omdat mijn vriend en ik hier al tijdens mijn zwangerschap discussie over hadden. 

Ik vind 2.5 maand ook erg jong. Je baby is dan nog ritme aan het zoeken, sprongetjes komen eraan, alles kan heel heftig binnen komen.
Wij hadden het makkelijkste kind...dachtrn wij. De eerste weken deed ze wat ze moest doen, slapen, eten,knuffelen. Daarna hebben we echt veel pittige weken gehad. Ze is nu 2.5 maand en al weer een stuk verbeterd. Maar nog durven wij nu niet met haar op vakantie te gaan. Wij willen ook in september weg en gaan dan vliegen. In de hoop dat ze zich zo blijft voelen, dan durven we het aan. Anders gaan we dat haar en onszelf niet aan doen. De baby interesseert vakantie nl echt niet.
Wat er ook nog bij komt is dat je met een 2.5 maand oude baby niet lang kunt zwemmen. 15 min is echt de max bij een goed verwarmd bad en veel zwembaden zijn daar niet verwarmd. Is iets om rekening mee te houden.
Daarnaast ook het vervoer. Ga je je dure kinderwagen meenemen  met het risico dat deze beschadigd wordt ? Als je baby ouder is en kan zitten dan kun je een buggy gebruiken, dat scheelt toch.

Ik vind 2.5 maand ook erg jong. Je baby is dan nog ritme aan het zoeken, sprongetjes komen eraan, alles kan heel heftig binnen komen.
Wij hadden het makkelijkste kind...dachtrn wij. De eerste weken deed ze wat ze moest doen, slapen, eten,knuffelen. Daarna hebben we echt veel pittige weken gehad. Ze is nu 2.5 maand en al weer een stuk verbeterd. Maar nog durven wij nu niet met haar op vakantie te gaan. Wij willen ook in september weg en gaan dan vliegen. In de hoop dat ze zich zo blijft voelen, dan durven we het aan. Anders gaan we dat haar en onszelf niet aan doen. De baby interesseert vakantie nl echt niet.
Wat er ook nog bij komt is dat je met een 2.5 maand oude baby niet lang kunt zwemmen. 15 min is echt de max bij een goed verwarmd bad en veel zwembaden zijn daar niet verwarmd. Is iets om rekening mee te houden.
Daarnaast ook het vervoer. Ga je je dure kinderwagen meenemen  met het risico dat deze beschadigd wordt ? Als je baby ouder is en kan zitten dan kun je een buggy gebruiken, dat scheelt toch.

Buren zijn met hun 3 maanden oude kindje toen naar Ibiza ( rustige gedeelte) gegaan! Huisje gehuurd met zwembad en een heerlijke vakantie gehad! Ja ze zaten gedurende de dag vast aan het huis maar dat vonden ze geen probleem. Af en toe met de auto korte ritjes en gewoon een heerlijk rustige vakantie gehad! 

Mijn zoontje is bijna 4 maanden en ik zou hem nu zo oppakken en meenemen voor een vakantie. En ook toen hij 2,5 maand was. Misschien nog wel makkelijker want toen was hij nog 'rustiger'. Nu wil hij steeds meer ontdekken, trappelen, rollen, etc. Maar nog steeds een tevreden ventje die weinig huilt. Wij gaan over 4 weken met de auto naar Zuid Frankrijk. We rijden er 2 dagen op. Elke 2 uur even stoppen, spelen, flesje, ik denk dat dat prima kan. Eind november vliegen we met z'n 3en naar Californie. Zolang papa en mama er zijn, hij een vertrouwde slaapplek heeft (daarom hebben wij een Deryan tentje) en op tijd eet, kan een kindje echt wel tegen een vakantie.

Kennissen van ons zijn met de auto naar Italië gegaan toen hun dochter een maand oud was. Ze hadden zo'n speciaal bedje voor in de auto gekocht. 'S nachts gaan rijden het ging prima! 
Ik zou auto/vliegtuig ook een beetje laten afhangen van hoe je kindje slaapt. Slaapt het 's nachts al heel goed, dan is een autorit 's nachts misschien wel een goed idee. 

Terug
Bovenaan