Vakantie met baby van 2,5 maand

Het ligt er maar aan wat je verwacht van je vakantie. Je kan gewoon echt veel minder met zo'n kleintje. En voor je baby hoef je niet te gaan! Die willen rust en regelmaat! Super dat de eerste 2 weken zijn relexed waren, maar dit hoeft geen garantie voor de komende periode te zijn. Denk er echt goed over na, want te warm en zon zs echt geen pretje voor je baby. 
Persoonlijk heb ik erg moeten wennen dat de vakanties echt anders zijn. Was gewend telkens op pad te gaan, maar is echt anders. Ook heerlijk, maat wel anders!

We hebben trouwens 2 kinderen van 3 en 1 en gaan nu voor de derde. We hebben al tegen elkaar gezegd dat we het eerste half jaar zeker niet op vakantie gaan. Dus dat geeft wel aan wat voor gedoe het is.....
Daarnaast wonen we zalig.....

Wij zijn met onze zoon van toen 3 maanden afgelopen jaar gewoon op wintersport gegaan! Inderdaad wel vliegen (2 uur). Was prima te doen! Draagzak waar hij lekker in lag op het vliegveld. Tijdens de vlucht sliep hij. Dalen vond hij wel wat vervelend. Ik heb hem toen gewoon borstvoeding gegeven tijdens het landen. Zo fijn die discrete jurkjes! Niks aan de hand. Rijden zou ik niet aanraden. Zo’n kleintje mag maar korte tijd in de maxicosi en dan moet je echt vaak stoppen. Een korte vlucht is veel makkelijker. Ik wilde zelf ook met de auto, maar mijn vriend per se vliegen. Achteraf zo blij dat hij zijn poot stijf hield. Natuurlijk is je vakantie anders, maar gewoon doen hoor! Ook als je kindje die periode wat huilerig is. Of je dat nu thuis hebt, of ergens lekker relaxt op vakantie. Ik zou het wel weten! En de vlucht is zo kort, niks van andere passagiers aantrekken! Bij ons vond eigenlijk iedereen het alleen maar heel leuk zo’n kleintje aan boord. Meerdere mensen hebben hem vermaakt met gekke bekken trekken als hij even klaar was met het zitten op schoot. 

Oh en trouwens.. ik weet niet hoe groot je auto is.. maar vergis je niet wat je allemaal mee sjouwt met een kleine. Alleen al de kinderwagen is echt zo groot! Wij zouden verder nauwelijks iets mee kunnen nemen dan. De kinderwagen mag voor een baby als “handbagage” mee. Gaat wel in het ruim, maar als allerlaatste en daar betaal je dus niets extra’s voor (bij Transavia in ieder geval).
Ik snap eerlijk gezegd alle reacties niet zo goed. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen! Probeer er relaxt mee om te gaan, dan zal je zien dat het echt wel gaat

Toen onze dochter 4 maanden oud was, hebben we een treinreis gemaakt van 1 week lang. Thuis op de trein gestapt en zo richting het oosten gedaan. Elke dag een stuk touren met de trein, elke nacht slapen in een andere stad. We zijn o.a. in Oostenrijk, Tsjechie, Slowakije geweest. Dit vond ik echt de ideale vakantie met zo'n kleintje! 
In de trein kon ze gewoon slapen in de kinderwagenbak, en als ze onrustig was konden we heen en weer lopen door het gangpad. We hadden altijd een thermosfles warm water bij ons om flessen te maken, meer heeft zo'n kleintje nog niet nodig! 
We zijn toen ze 10 maanden oud was op vakantie geweest naar Noord-Frankrijk en dat was veeeeeel moeilijker dan toen ze 4 maanden was! 
Dus ik zou het zeker aanraden om met zo'n kleintje weg te gaan! Ze hebben dan nog zo weinig nodig, slapen nog heerlijk in de maxi cosi/kinderwagen! Het is over een half jaar allemaal echt moeilijker. Tuurlijk hebbem ze dagen dat ze veel huilen en onrustig zijn enzo, maar ik vonf een baby van 0-4 maanden veel beter te handelen dan wanneer ze ouder was ;)
Persoonlijk zou ik voor het vliegtuig gaan, 2 dagen in de auto zitten met een ukje is echt een grotere uitdaging. Als ze dan huilt, moet je echt stoppen met rijden. In het vliegtuig kun je ze lekker bij je houden, een paar uurtjes in het vliegtuig is beter te doen dan 2 dagen in een maxi cosi in de auto!
En als ze dan huilt... jammer dan voor de mensen eromheen! Wij hebben pas gevlogen met onze dochter (ze was toen 1.5 jaar oud, vlucht van 3 uurtjes) Het was best pittig, maar de meeste mensen hebben er wel begrip voor en als iemand boos kijkt.. jammer dan! 
Lekker op vakantie gaan!!! :D

Grappig al die verschillende reacties. Ik neem de tips allemaal mee, de bezwaren voel ik zelf niet zo, maar alles respect voor de mensen die het niet zouden zien zitten. Zoveel mensen, zoveel meningen en wanneer je een topic opent zullen er altijd ook mensen zijn die er anders over denken. Ik moet zeggen dat bij ons in de omgeving ongeveer de helft van de stellen aan het einde van het verlof op vakantie gaat. Ik had dan ook niet zoveel tegenwerpingen op dit forum verwacht. De meesten gingen met het vliegtuig naar Portugal, Griekenland en Menorca bijvoorbeeld maar ook wel met de auto naar Duitsland en Normandië. Genoeg goede voorbeelden dus, maar ook een stel waarvan het kindje ziek werd op vakantie. Die hebben dus niet veel gezien van de omgeving.
Ik denk zelf ook dat het reizen makkelijker is rond een maand of drie dan over een half jaar. Zo lang ik (en mijn borst) in de buurt zijn, heeft ze alles wat ze nu nodig heeft. Ze krijgt bij ons veel structuur, op vakantie trekken we dat gewoon door verwacht ik. Zwemmers zijn we sowieso niet, maar we vinden het wel leuk om te wandelen of een eindje te rijden. En een regeldag is een regeldag, ik denk dat ik haar op vakantie net zo goed kan troosten als thuis. Gelukkig lees ik hier ook genoeg positieve ervaringen.Toch fijn om al die meningen en tips te lezen hier. Het maakt de keus niet makkelijker, hoewel ik toch steeds meer neig naar vliegen. We hebben gelukkig nog even om er over na te denken!

Dus misschien is met de trein ook een optie? 
Wij twijfelden toen ook heel erg... auto, vliegtuig... tot ik ineens op het idee kwam om met de trein te gaan. We hebben 1x de nachttrein genomen (ideaal, gewoon lekker geslapen terwijl je kilometers aflegt) en met de trein kun je overal komen. Daarnaast zijn de treinen buiten Nederland echt heel goed, veel schoner en rustiger dan de Nederlandse treinen. 
Wij hebben via treinreiswinkel.nl zelf onxe route samengesteld, de tickets en hotels werden voor ons geregeld. Echt een aanrader!!

Dus misschien is met de trein ook een optie? 
Wij twijfelden toen ook heel erg... auto, vliegtuig... tot ik ineens op het idee kwam om met de trein te gaan. We hebben 1x de nachttrein genomen (ideaal, gewoon lekker geslapen terwijl je kilometers aflegt) en met de trein kun je overal komen. Daarnaast zijn de treinen buiten Nederland echt heel goed, veel schoner en rustiger dan de Nederlandse treinen. 
Wij hebben via treinreiswinkel.nl zelf onxe route samengesteld, de tickets en hotels werden voor ons geregeld. Echt een aanrader!!

Terug
Bovenaan