Van zwanger worden naar zwanger zijn forum!

hallo dames

Vandaag heb ik dan eindelijk een positieve test in handen gehad! Echt super..kan het eigenlijk nog niet echt geloven!
Zijn er nog meer die net pas zwanger zijn? Leuk om elkaar een beetje op de hoogte te houden en lekker te kletsen..
Wanneer bellen jullie de verloskundige?
Wanneer kregen jullie zwangerschaps verschijnselen? Want ik heb nog nergens last van behalve iets vaker plassen dan..

Wie klets er mee?

Gr Sola

hallo Sola!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Vandaag heb ik zelf na een miskraam ook weer een positieve test in handen! :)) Ben ook erg blij en gelukkig..al ben ik natuurlijk best bang dat het weer mis zal gaan. Denk dat ik pas na week 12 echt kan gaan genieten maargoed..Dit is al erg positief natuurlijk!!

Wat kwalen betreft kan het erg verschillen geloof ik. Zelf heb ik ook nog weinig last van dingen behalve moeheid en een trage stoelgang. Oh en wat menstruatieachtige krampen. De kwalen kwamen tijdens mijn vorige zwangerschap pas met week 7 ongeveer. En zelfs toen had ik weinig last van kwaaltjes.

Wens jou heel veel plezier en geluk met je zwangerschap. Spannend heh ;))

Liefs Jolien

Hoi,

Allebei van harte gefeliciteerd! Ga er heerlijk van genieten. Ik hoop dat alles goed mag gaan.
De vk wordt meestal zo rond de 10 weken gebeld omdat je vaak toch niet voor de 12 weken voor je eerste afspraak hoeft te komen.

Groetjes Corina
35w5d zwanger vd 2e

Gefeliciteerd meiden!!!

Bij onze verloskundige praktijk krijg je al met 8 weken een afspraak ivm prenatale screening. Ze kan dan nog niet de baby voelen of zo, maar je krijgt dan wel informatie over prenatale screening, en je moet bijv. ook een bloedonderzoek. dus je kan best al bellen hoor, voor een afspraak.

Hoi Sola en de rest,

gefeliciteerd allemaal!

Ik ben volgens de huisarts zo'n 8 weken zwanger. Ik wist het met 6 weken. Alleen nog wat spanning omdat ik steeds bloedverlies heb. Vorige echo was er gewoon een mooie hartslag te zien dus hoop zo ook bij volgende echo woensdag. Dat word alweer de 3e echo. Volgens mij vind mijn huisarts het erg leuk om echo's te maken.
Ik denk dat ik ook zo rond 10 weken een verloskundige ga bellen. Dan heb ik ook pas wat meer vertrouwen denk ik. Ben nu nog bang dat het misgaat.
Wat betreft kwaaltjes. Ik deed een test omdat ik steeds maar zo misselijk was. Ik had totaal niet gedacht dat ik zwanger zou zijn maar het was dus wel zo! nu af en toe nog overgeven.
En verder pas ik dus al niet meer in mn strakke broeken, super opgezette buik. En pijnlijk ook wel. dus moet mn kleding al aanpassen.
En ik heb opeens heel veel trek in lekkere dingen.

Ik vind het erg leuk om lekker mee te kletsen.

Groetjes!

Marloes

Hoi Dames...

Allemaal gefeliciteerd!

Ik heb vanmorgen een positieve test gedaan, 2 want ik geloofde het niet haha. Mn vriend en ik zijn dolblij. Denk dat ik nu pas zo'n 4 weken zwanger ben. Ga morgenvroeg een afspraak maken bij de doker. Ben benieuwd naar zijn reactie haha want ik was er afgelopen vrijdag nog voor een keelontsteking. Ik vind het wel heel spannend, er schieten 100 dingen tegelijk door mn hoofd. Maar goed dat zal allemaal wel loslopen. Het ging bij ons ook best snel, half juli gestopt met de pil (na 10 jaar pil gebruik) en bammm nu al zwanger haha. Echt gewelig.
Zou het leuk vinden om elkaar op de hoogte te houden!

Groetjes Saartje.

Hallo dames,

Ik mag me aansluiten in het rijtje. Ik weet sinds vorige week zondag dat ik zwanger ben. Het was erg verwarrend want we hadden eigenlijk net het punt bereikt (na lang twijfelen) dat we 3 kinderen genoeg vonden (we hebben al 3 meisjes). Maar juist toen werd ik zwanger, dus het moet zo zijn. We zijn wel erg blij hoor!!!
Ben nu 5 1/2 week zwanger. Bij ons kun je ook al met ongeveer 8 weken bij de verloskundigen terecht. Ik ook, krijg dan ook gelijk een echo. Leuk!!
Ik heb verder geen klachten, dus het is ook nog best moeilijk om te beseffen dat ik echt zwanger ben. Leuk om te horen hoe het met iedereen gaat.

Groetjes

Gefeliciteerd allemaal! :))

De vorige keer kon ik met 8 weken bij de verloskundige terecht. Maar toen hebben we alleen dingen besproken. Dus geen echo (zij zei dat de kans klein was dat je een hartje zou horen dus dan misschien alleen maar ongerust zou worden) Met 12 weken zou ik dan een termijnecho hebben.

Spannende weken worden het! Hoop zo dat alles goed gaat! (bij iedereen trwns!)

Liefs Jolien

Terug
Bovenaan