Van zwanger worden naar zwanger zijn forum!

Hallo!

Ik ben ook net 6 weken zwanger en wist het eigenlijk meteen doordat mijn cyclus normaal gesproken super regelmatig is.
Toch 4 testen gedaan voor de zekerheid, ik kon het niet geloven!
Heb in het begin wel een opgeblazen buik gehad maar dat kan ook komen doordat ik net terug was van vakantie (andere eetgewoontes enzo).
Nu vooral gevoelige borsten maar verder geen klachten
Oke ik ben wel een beetje 'hormonaal'.
Ik heb gelijk maar de verloskundige gebeld en heb een afspraak over 4 wkn.

Doen jullie trouwens mee met moeders voor moeders?

ben ook net zwanger.
Vandaag 5 weken.
Heb al gebeld naar de vk en heb over 3 weken een afspraak daar en over 5 weken een termijnecho in het zkh.
Dus nog even afwachten.....

moeders voor moeders is bij ons thuis nog een discussiepunt.... mijn man moet er niks van hebben, die vindt die potten zo smerig en gaat er helemaal van over zijn nek, haha!

Ikzelf ben er ook niet zo over te spreken, maar denk er over na om dan een week of 5 mee te gaan doen, hebben we een mooi compromis!

Wat doen jullie?
Groetjes,

Hallo meiden
Allemaal van harte gefeliciteerd!
Wat leuk dat er al zoveel reacties zijn! Echt leuk om te lezen..
Ik was gister en vandaag ook helemaal blij en wilde er het liefste de hele dag over praten en van alles al regelen hihi
Nu ga ik net naar de wc en zit er wat bruin bloed in mijn slipje!!!
Gaat het nu toch nog mis??? Ben zo bang voor een miskraam...
Of zijn er meer mensen die dit hebben? Mijn vrolijke stemming is meteen weg eigenlijk..
Hoop gauw iets van jullie te horen!

Gr Sola

Lieve Sola,

Jeetje wat vervelend zeg! kan me erg goed voorstellen dat je nu bang bent. Het zou gewoon nog een innestelingsbloeding kunnen zijn...sommige vrouwen verliezen zelfs gedurende hun hele zwangerschap bloed. Helemaal gerust stellen kan ik je helaas niet..Het zou evengoed wel om een miskraam kunnen gaan.Blijft het bij donker (oud bloed) en is het niet heftig dan is er wellicht niets aan de hand. Wordt het echt helder bloed (soms ook met stolsels) dan kan het wel eens om een miskraam gaan. Als je het echt niet vertrouwd zou ik met een verloskundige bellen of je huisarts.
Meestal kun je niet veel anders doen dan afwachten (is mij gezegd toen ik een mk had) Je zou ook kunnen kijken of je zwangerschapsverschijnselen afnemen en bijvoorbeeld volgende week nog eens een testje kunnen doen (als je steep dan dikker is zijn je hormonen toegenomen)

Meid ik wens je heel veel sterkte! Hopelijk is het niets ernstis!

Liefs Jolien

Lieve Jolien
Bedankt voor je steun! Ik heb er vannacht bijna niet van kunnen slapen en gister ook even een flink potje zitten huilen, dat helpt enigszins..
Het is afwachten maar, het bloedverlies is gestopt, tot nu tenminste het is nog vroeg dag..
Ik ga straks toch maar even de verloskundige bellen maar die zal denk ik toch wel zeggen wat jij zei AFWACHTEN en dat is nou juist zo moeilijk! Want je wilt of blij zijn of kunnen beginnen met het afsluiten van.
Hou je op de hoogte!
Met jou alles goed?

Gr Sola

Hey,

Ik heb vanaf vorige week donderdag bruin bloedverlies, oud bloed dus. Ik heb vanmiddag weer een echo dus ik hoop dat het allemaal goed is.
Ik hoor veel verhalen van anderen die ook bloedverlies hebben en er niks mis is gegaan met het kindje.
Vanmiddag weet ik dus meer.

Groetjes

Hey m88
Vervelend he dat bloedverlies? Je hebt vanmiddag een echo spannend! Hoop dat alles goed is! Hoe ver ben je?
Ik heb ook nog steeds bloedverlies, wel de vk gebeld maar moet het even aankijken.. afwachten dus maar! Geen feestje dus nog!

Tot gauw Gr Sola

Terug
Bovenaan