Vanaf hoe oud slaapt een baby door

<p>hey moeders,</p><p>mijn dochter is 7 weken en slaap de afgelopen week verschrikkelijk slecht. Waardoor ik ook heel slecht slaap... hebben jullie tips ???? Is dit en fase en zo ja hoelang? Ik heb het namelijk heel zwaar</p>
 
Onze dochter sliep snel door, maar ik ken ook ouders die al jaren slapeloze nachten hebben. 7 weken is echt nog heel klein. Als je kindje dan doorslaapt, dan heb je gewoon mazzel. Het is waarschijnlijker dat doorslapen voorlopig nog niet het geval is
 
Hoe cliché ook.. het hoort er gewoon bij. Wat BenB ook schrijft, elk kind is anders dus er is echt geen pijl op te trekken.
Google het “4e trimester” eens. Er zijn zoveel redenen voor het slechte slapen. Zoals beginnende krampjes, voeding gerelateerd, extra willen clusteren etc.
Slaap tussen de voedingen door. Vraag je partner, vriendin, familielid een paar uurtjes op je kindje te passen zodat je wat meer rust hebt. Het wordt vanzelf allemaal beter
 
Mijn zoontje is ook 7 weken. Bijna 8. Overdag slaapt hij al zijn slaapjes bij mij op de arm of in de draagzak. Omdat er merkten dat hij onrustiger werd met z'n armen en benen, baker ik hem nu overdag ook 2 keer in zodat hij dan echt goed kan slapen.
's nachts slaapt hij van een uur of 9 tot 3, krijgt dan een fles en ja dat duurt het vaak weer even voordat hij slaapt. Mijn oudste zoontje is nu 3,5 die heeft sowieso het eerste jaar nooit door geslapen en heeft tot 2,5 jaar nog 's nachts gespookt.
Het enige wat ik kan zeggen is als je accepteert dat het zo is, wordt het makkelijker en inderdaad laat iemand overdag even oppassen zodat jij even kan slapen
 
Ons zoontje sliep door met 9 maanden.. en nog steeds (17 maanden) zitten er (inmiddels sporadisch) nachten tussen die niet best zijn. 


De nachten gingen bij ons wel beter toen we een ritme gevonden hadden en wisten waar we aan toe waren (een beetje, ging vooral om acceptatie vanuit ons dat het ritme bepaald werd door hem). Weet eerlijk gezegd niet of dat met 7 weken al was, maar denk het niet, want in die periode huilde hij ontzettend veel. Bij ons heeft hij heel lang nog een nachtvoeding gehad bijvoorbeeld en we hebben dat omarmd en zijn ervan uit gegaan dat het vanzelf ooit op zou houden als hij eraan toe was. Dat scheelde hier in huis in ieder geval heel veel stress en gefocus op een ritme dat niet lukte (bijv 'laatste voeding om 23:00u werkt vast voor veel mensen, maar hier thuis dus niet want hij werd dan gewoon alsnog wakker op zn nachtvoedingsmoment en dronk om 2300 niets).
Verder ging het ook een stuk beter toen we hem op z'n buik lieten slapen. Hij kon ineens zelf in slaap vallen en sliep in principe goed tot z'n voedingen. Dat hebben we al vrij snel gedaan (weet dat het afgeraden wordt), omdat er hier anders ECHT NIET geslapen werd en dat brak ons zó op.
En ja.. het is een fase, het wordt beter. Maar ik weet hoe je je voelt en dat het heel ellendig is slechte nachten te hebben.
 
Tsja dat wisselt erg, mijn dochter sliep niet door totdat ze 14 maanden was ofzo. Hou er rekening mee dat het in golven gaat: dan weer weken geweldig en dan weer drama, dan weer geweldig en dan weer mis. Door sprongetjes, virusjes, of gewoon zomaar. Dat er dus even goed wordt geslapen is mooi meegenomen, maar is geen garantie voor de komende tijd..
 
Dat verschilt per kind. En dan nog per nacht soms ;) mijn dochter is ruim 15 weken en heeft een poosje nog maar 1x gedronken s nachts maar 2x is hier "normaal" al komt ze ook nog wel eens 3x. 
 
Yja dat zijn kinderen dat weetje die van mij bijna 1 jaar en slaapt ook nog niet door nou ja so is het zometeen hebben ze wel weer wat anders dus hup gaan dat weetje met kinderen
Dan is hettandjes dan is het nee fase dan geen eten willen enzovoort
 
Terug
Bovenaan