Vanaf hoe oud slaapt een baby door

Doorslapen? Mijn oudste is 3 en de jongste 17 maanden. Soms slapen we 4 nachten door, dan weer 2 weken niet.. Al ruim 3 jaar lang dus ;) Heel normaal hoor! In elke leeftijden zijn er periodes dat ze soms een week doorslapen en dan weer een week niet, in ieder geval wel tot 1.5 a 2 jaar oud.

Tuurlijk zijn de gebroken nachten nu niet meer zo heftig als vroeger, we hebben geen nachtvoedingen meer. Maar wel verlatingsangst, blijven huilen in bed en om mama roepen, enge dromen etc... dus t is altijd wat. Verwacht echt niet teveel van doorslapen. Heerlijk als je kindje ineens een weekje doorslaapt maar t is vaak ook ineens weer voorbij! Hoort erbij!
 
Slaapt ze op haar eigen kamer?

Dat zou best kunnen helpen, mocht ze dit nog niet doen. Ik hield altijd wel alle deuren open, maar je hoort dan gewoon niet alle piepjes en kreuntjes en daardoor leert je kindje ook vaker zelf weer in slaap te vallen zonder dat jij er elke keer gelijk bij staat.

In dramatische nachten sliepen mn dochters hier altijd maar tussenin in het babynestje, de eerste 4/5 maanden ongeveer. Dan hoefde ik in ieder geval geen 40x mijn bed uit...
 
Dat verschild zo erg per kind.. onze dochter sliep vanaf 6 weken de klok rond. Maar zij is altijd echt een hele goede slaper geweest. De kindjes van me schoonzus bijvoorbeeld worden nog bijna iedere nacht wakker en haar oudste is 3,5..
 
Ligt eraan aan wie je deze vraag stelt ;)
Mijn dochter, 17 maanden, slaapt nooit een hele nacht door. Er is geen vast antwoord op je vraag, in mijn optiek. Elk kindje is anders..
Veel succes en sterkte!
 
Terug
Bovenaan