Vanaf hoeveel weken voor de bevalling kan papa beter niet meer gaan stappen?

Ik moest eerst wel een beetje lachen om je onderwerp, maar nu ik er over nadenk vind ik het helemaal niet zo gek om er eens met elkaar over te praten. De kans dat je voor 37 weken bevalt is echt minimaal, dus tot die tijd zie ik niet zoveel problemen. Daarna kan het  in principe ieder moment gebeuren, dus het is wel handig dat je dat allebei beseft.  Hoe je daar dan mee omgaat, is natuurlijk een tweede. Als je weet dat je partner ladderzat thuiskomt na een stapavond, lijkt me het niet onhandig om er in ieder geval een keer een gesprek over te hebben.

Toevallig overkwam het mijn vriendin en  haar man. Zij was ook al over de uitgerekende datum en ze hadden  een feestje, waar hij lekker dronk omdat zij toch de bob was. Allebei hadden ze er niet een seconde over nagedacht dat de bevalling wel eens binnenkort zou kunnen beginnen, totdat iemand het aan hen vroeg. Hij besloot maar te stoppen met de biertjes en dat was maar goed ook. Ze kwamen 's nachts om 12.30  thuis en om 6.45 uur was hun  kind er! Hij was niet zo fit tijdens de bevalling.....

Om  de dartpapa (sorry, ik weet  je naam niet meer), moet ik ook wel een beetje lachen. Wij drinken  meestal 9 maanden niet meer, zou het dan zo'n opgave zijn om 5 weken niet te drinken ;) ?  

Groetjes,
Lotje

Hallo medezwangeren!

Ook ik had het er met mijn mannetje overgehad en we hadden afgesproken dat hij met 37 weken niet meer zou gaan drinken en daarvoor er om zou gaan denken. En hij had ook nog gezegd dat het wel eens eerder zou komen.
Maar goed toen hij eenmaal op het Bokbierfestival was, vergat hij al meer de biertjes te tellen.... Je raadt het al... Hij kwam helemaal ladderzat thuis en ik was kort gezegd not amused... Ik zei nog tegen hem die nacht dat het niet te hopen was dat het zou gaan beginnen, want dan had ik echt helemaal niets aan hem. Als antwoord gaf hij hierop dat het kindje toch nog lang niet zo komen (!!).
Maar goed, gelukkig was het ook niet zover, maar een week later wel en dat was 9 dagen voor de uigerekende datum. Het was supersnelle bevalling met als resultaat en prachtige dochter Fiene. Uiteindelijk heeft hij niet zoveel hoeven te doen, aangezien ik pas na anderhalf uur erachter kwam dat het toch echt begonnen was en een uur later was ze er al.
Maar goed, nu zwanger van de tweede en heb al gezegd dat hij er nu echt moet stoppen met 37 weken ! Ik ben benieuwd...

Succes allemaal!

Groetjes Mamajo.

hier de vriendin van de dartpapa haha nee tuurlijk zou hij dat niet erg vinden maar als hij al wat minder drinkt dan op die avond ik maak me er niet zo druk over dat loopt allemaal wel los bij mijn eertse bevalling  is  hij 4 dagen bij me geweest ik kon niet slapen en hij ook niet hij had zelfs nog 3 weken erna nog vakantie en is natuurlijk niet 1 keer in de kroeg geweest alleen om het goede nieuws te vertellen.

groetjes dominique

Hoi vriendin van dartpapa, gelukkig nam je me niet te serieus, hihi. Alhoewel ik me voor kan stellen dat ik in een echte hormonenstorm mijn man nog niet eens de gedachte aan een biertje of ander alcoholisch drankje  gun, moet ik bekennen dat het eerste wat we voor deze spruit kochten, een fles champagne was, om op te drinken na de bevalling! (moet er wel bij vertellen dat die toen in de aanbieding was, haha). Omdat het de derde is, hebben we verder alles al, alleen die champagne ontbrak nog.

Groetjes,
Lotje

Hoi vriendin van dartpapa, gelukkig nam je me niet te serieus, hihi. Alhoewel ik me voor kan stellen dat ik in een echte hormonenstorm mijn man nog niet eens de gedachte aan een biertje of ander alcoholisch drankje  gun, moet ik bekennen dat het eerste wat we voor deze spruit kochten, een fles champagne was, om op te drinken na de bevalling! (moet er wel bij vertellen dat die toen in de aanbieding was, haha). Omdat het de derde is, hebben we verder alles al, alleen die champagne ontbrak nog.

Groetjes,
Lotje

Ik vind dit eigenlijk ook niet zo'n gekke vraag. Ook als je thuis wilt bevallen moet je er rekening mee houden dat je toch nog naar het ziekenhuis moet. Zelf rijden is geen optie. Ik zie mezelf al tussen de weeen door effe een paar metertjes vooruit tuffen  hahaha. Nee hoor, manlief hier zal zijn biertjes vanaf 37 weken moeten laten staan. En eigenlijk mogen ze niet klagen ook. Ik moet ruim een jaar  zonder alcohol en dan zou hij het die paar weken niet kunnen. Nee daar komt hij mooi niet mee weg. En van mijn kant wat dit betreft ook weinig begrip. Die kerels mogen er ook best wat voor over hebben

Hallo Dames,

Ik ben vorig jaar op 1 januari bevallen van mijn zoon Tomas. Mijn man en ik waren lekker bij iemand thuis oud en nieuw aan het vieren en hij had al aardig wat biertjes en champagne op! Maar geloof mij maar: zodra ik (rond 5 uur 's nachts) vertelde dat de ween waren begonnen en dat we de veloskundige maar moesten bellen, was hij in een klap weer nuchter!!!! De bevalling heeft helaas wel wat langer geduurd dan gehoopt en later op de dag had hij het wat moeilijker. Maar ik heb er niets van gemerkt en nadat hij wat had gegeten was er niets meer aan de hand. Ik ben nu zwanger van de tweede en van mij mag hij gewoon zijn biertje drinken totdat hij wilt. Ik weet dat hij toch in een klap weer nuchter  is als  het eenmaal zover is!

Succes allemaal!

Als de kroeg niet te ver is en hij zijn telefoon meeneemt zou mijn man echt wel tot het laatste moment op stap kunnen gaan zonder dat ik daar problemen mee heb. Een biertje drinken vind ik dan ook geen probleem, maar meer drinken tja dat gaat dan even niet.
Je man opbellen omdat de bevalling begint vind ik niet zo'n probleem, als hij aan het werk is zal je ook moeten bellen. Meestal duurt een bevalling ook nog wel een aantal uur en begint het niet gelijk super heftig.

Terug
Bovenaan