Vanaf hoeveel weken voor de bevalling kan papa beter niet meer gaan stappen?

Hoi hoi,
ik ben nu 26w3d zwanger van 2 meiden.
misschien klink ik wat ouderwets ofzo, maar ik heb tegen mijn vriend gezegd dat hij tegen die tijd er voor moet zorgen dat hij in de buurt is. dus dat betekent zeker niet stappen ofzo. als mijn vriend gaat stappen, hoort hij zijn gsm nooooit... vandaar dat ik over een tijdje het stappen zeker niet wil hebben.

tja, ik zit inmiddels ook al 5 maanden elke avond  thuis omdat hij niet wil dat ik ergens heen ga waar gerookt wordt. hij gaat nu nog wel gewoon bij vrienden langs of even stappen, maar dan wel het liefst zo dicht mogelijk bij huis.

er is bij ons sprake van een hoge-risico-zwangerschap door complicaties tussen de meiden. ik loop dus groot risico om wanneer dan ook te bevallen.
ik moet hierdoor  ook nog eens in het LUMC in Leiden bevallen (ipv Alkmaar) en dat is 45 minuten rijden dus drank (meer dan 2 of 3 bier) zal ook niet genuttigd kunnen worden. ik heb al zoveel meegemaakt (operatie en al ruim 25 echo's) door deze zwangerschap, hij mag ook wel wat opgeven voor de goede geboorte van onze meiden.

verder  werkt hij in ploegendiensten waardoor hij er ook vaak 's nachts niet is. vanaf 23 april komt mijn moeder dan bij ons slapen tijdens zijn nachtdiensten zodat er dan altijd iemand bij me is....

Groetjes,
Sara

@mamatojah: dat verhaal klinkt aannemelijk zolang je ervan uit gaat dat je thuis kunt blijven. Maar zelfs als je man/vriend het gevoel heeft weer nuchter te zijn, lijkt het me toch niet zo verstandig dat hij dan auto gaat rijden. Stel dat je naar het ziekenhuis moet?
Ik hoop dat ik jullie dat niet tegenkom, de combinatie van alcohol + de stress van een bevalling waarbij je onverwacht naar het ziekenhuis moet lijkt me zeer onveilig op de weg.

Hoi Anna,

je hebt gelijk over het verkeer en rijden naar het ziekenhuis. Maar ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, maar zodra de ween begonnen duurde het nog wel een paar uur voordat we in de auto zijn gestapt. Dus ik had niet het gevoel dat we onveilig bezig waren. Maar ik woon gelukkig ook maar twee staten van het ziekenhuis af dus dat scheelt.
Iedereen moet doen waar hij zich prettig bij voelt over het stoppen met drinken, maar ik vind het persoonlijk niet zo'n probleem als mijn man nog wat biertjes drinkt tot aan het einde.

als mijn man 3 wijntjes drinkt als we hier om de hoek uit eten gaan denk ik dat ie helder genoeg is om de bevalling mee te maken.
we zijn wel van plan om in het ziekenhuis te bevallen, maar willen daar toch met de taxi heen.
alleen stappen doet mijn man toch al niet en bezopen thuiskomen ook niet. ik vind het wel prima zo.
groetjes suzan

Hi Saskia en alle andere dames,

Toen ik dit onderwerp zag, moest ik erg lachen. Herkenbaar!
Ik ben inmiddels al bevallen, maar toen ik nog zwanger was, heb ik het drankgebruik van manlief nooit besproken. Ik was immers altijd de BOB. Na een avond heftig stappen kwam man om 4 uur 's morgens thuis. Ik ging even plassen (was 31 weken zwanger) en verloor bloed. Paniek bij mij. Bellen met het ziekenhuis en ik mocht direct komen. Man was amper wakker te krijgen. We hebben toen een goede vriend gebeld, die ons naar het ziekenhuis heeft gebracht. Daar waren we het gesprek van de nacht/ochtend: de vrouw met 2 mannen, waarvan 1 dronken en 1 mank. Gelukkig bleek de bloeding loos alarm te zijn. Toen ik 10 weken later alsnog in het ziekenhuis beviel (6 uur 's morgens heengebracht door mijn nuchtere man ;), wisten de verpleegsters nog precies dat mijn man flink aangeschoten was die nacht. Haha. Een verhaal om nooit te vergeten.
Vanaf week 31 mocht/ging mijn man nog steeds stappen, maar wel met een mobiel op zak.

groetjes Dee

Terug
Bovenaan