Vanaf wanneer doorslapen?

Dag, onze zoon is 2 weken oud, we geven hem nu 6 voedingen en in de nacht 1. Hij komt meestal rond 2:00 uur en dan om 5:00 uur, we starten dan de dag ook om 5:00 uur. Soms komt hij echter om 4:00 uur, ik wil hem dan eigenlijk geen complete voeding geven omdat vlak erna de dag start.

Ik vroeg me af vanaf wanneer je kan gaan experimenteren met doorslapen? Las dat sommigen dit al met een maand kunnen?

Hoi Mooiedromen,

wij hebben altijd op verzoek gevoed. Komt je kindje om 4 uur: gewoon de volledige voeding geven. Dan kan het daarna gewoon lekker doorslapen. Je zult zien, dat je dan toch op hetzelfde aantal voedingen uitkomt. Je kindje kan zelf het ritme bepalen en dat geeft rust.

Wanneer een kindje de nachten gaat doorslapen kan enorm verschillen. Het ene kindje redt het al met een maand, onze zoon heeft er vier maanden over gedaan.
Het heeft ook te maken met de bloedsuikerspiegel en dus de behoefte aan voeding: babies zijn nog niet in staat om hun bloedsuikerspiegel voor langere tijd constant te houden. Daarom voed je om de zoveel uur: daarmee hou jij de energievoorraad van je kindje op peil. Op het consultatiebureau (CB) kunnen ze je daar meer over vertellen.

Gefeliciteerd met je kleine wondertje! Geniet maar veel van elkaar (ondanks de gebroken nachten).

Groetjes, Marijon

Hallo,

Wij voedde onze meiden in het begin gewoon op verzoek.De eerste weken soms erg vermoeiend,maar na enkele weken kwam er vanzelf meer ritme in.Soms hadden we even een terugval,maar het gaat sneller dan je denkt.Onze oudste sliep na 9 weken door en de jongste na 11.Ik noem doorslapen minstens 7 uur van voeding naar voeding.Maar ieder kind verschilt.Ik heb een vriendin die na een jaar nog iedere nacht haar bed uit moest.Maar ik ken er ook die na een paar weken al doorsliepen.

Veel succes en geniet ervan,

Groetjes Bien

quote: mooiedromen schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-03-2009 21:35:54'));

Dag, onze zoon is 2 weken oud, we geven hem nu 6 voedingen en in de nacht 1. Hij komt meestal rond 2:00 uur en dan om 5:00 uur, we starten dan de dag ook om 5:00 uur. Soms komt hij echter om 4:00 uur, ik wil hem dan eigenlijk geen complete voeding geven omdat vlak erna de dag start.

Ik vroeg me af vanaf wanneer je kan gaan experimenteren met doorslapen? Las dat sommigen dit al met een maand kunnen?

Met een zoon van 2 weken moet je daar misschien nog een niet aan denken... hij zal het wel aangeven als hij er aan toe is en inderdaad, dat kan bij 3 maanden zijn maar soms ook pas bij een jaar. Mijn advies, laat het los... de tijd gaat sneller dan je denkt :)

Hoihoi,

Je zoon is nu pas 2 weken. Ik wil je niet wanhopig maken of iets maar mijn dochter is nu 4,5 maand en zij komt nog 2x per nacht. Soms 1x en dan mag ik al in mn handjes klappen. Iedere baby is uiteraard anders en de een slaapt al met een paar weken door en de ander duurt het heel lang. Ik zal als ik jou was nog niet teveel denken aan doorslapen, maar gewoon voeden wanneer nodig. Jullie dag begint om 5 uur, maar misschien komt  hij voortaan om 4 uur en slaapt daarna lekker door tot 7. Dat zou toch ook fijn zijn? Nou veel succes!

Hallo,

Mijn zoon kwam de eerste 4 maanden elke 2 uur dag en nacht dat is echt heel vermoeiend en mijn dochter sliep met 6 week al door gelukkig ..
Maar ik zou idd gewoon nog op verzoek voeden met 2 week want ze hebben het echt nog nodig als ze het niet meer nodig hebben dan geven ze dat zelf wel aan.

groetjes trui

Hoi,

Gefelciteerd met je zoontje.
Zoals de meesten hier al hebben gezegd. Je zoon is pas 2 weken. Lekker op verzoek voeden. Je zoontje heeft het echt nog nodig. Na een tijd komt er vanzelf een bepaald ritme.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn beide dochtertjes sliepen pas vanaf 9 maanden door. Zo nu en dan komt de jongste (nu 10 maanden) soms nog steeds voor een nachtvoeding. Ooit slapen ze door. Bij de een wat sneller dan bij de ander.
Het gaf mij veel meer rust door aan toe te geven, dan tegen te vechten.

Als ze zo klein zijn kun je beter niet gaan rekken met voedingen, dat is ook niet goed voor je melkproductie. Lekker aanleggen zodra je kindje er om vraagt. Vooral in de nacht. Het gehalte aan prolactine, het hormoon dat voor de melkaanmaak zorgt is in de nacht namelijk veel hoger in je bloed. Daardoor geven nachtvoedingen je melkproductie een echte 'boost'.
Gewoon lekker op verzoek voeden. Dat is het rustigste voor iedereen.

Terug
Bovenaan