Vanaf wanneer doorslapen?

Een kind van 2 weken mag maximaal 8 uur zonder voeding dat moet je altijd voorop houden.

Mijn kindje sliep door met ongeveer 6 weken, wel werd hij tot 8 weken s nachts wakker en dan deedt ik er een speen in. Vaak hadden we toen nachten van 23 uur tot 6 uur.
Maar ik heb altijd mijn kind op verzoek gevoed, de eerste 4 weken met bv en daarna ook met de fv. Natuurlijk wou ik er wel een ritme in houden maar als mijn kindje honger heeft krijgt hij de fles.
Toen hij 4 maanden was wou ik 1 fles minder gaan geven toen kwam hij s nachts ook weer voor voeding en deze kreeg hij dan ook. Uiteindelijk hem overdag weer 1 voeding meer gaan geven. Nu met 5 maanden gaat het heel goed met 1 voeding minder. Zo zie je dat een kind zelf aangeeft wanneer hij er klaar voor is.

Ik heb de nachtvoeding wel een beetje afgebouwd door hem overdag hem elke keer 10 cc meer te geven en dat een week uitproberen of hij daarmee wel de nacht door ging slapen. Maar dit ben ik pas met ongeveer 6 weken gaan doen, daarvoor vond ik dat je nog niet van een kind dat kan verwachten.

Terug
Bovenaan