Vanaf wanneer loopt jullie kindje?

Stijn heeft op zijn verjaardag de eerste stapjes los gezet en al vlug kon hij verder lopen en nu loopt hij enorm goed los. Buiten ook. Van school naar huis of met zijn allen naar de speeltuin of het park. Hihi klein mannetje. Ziet er dan zo lief uit en heeft veel bekijks!!!

Hoi An 74

Ik herken meer in jouw verhaal. Ik liep zelf pas met 20 maanden.

Onze zoon liep met ruim 15 maanden, maar onze dochter is nu 14 maanden en gaat zich net optrekken. Dat duurt ook nog wel even.

groeten Kirsten

Hallo,

Hier een vroege vogel, Daan liep met 11 maand. Hiervoor deed hij wel al een aantal weken elke keer 3 a 4 pasjes los. Van de tafel naar de bank etc. Kruipen heeft hij nooit echt gedaan. Hij is bijna te gelijk gaan kruipen en lopen. Van heel klein af aan wou meneer als graag op zijn beentjes staan.

Mijn dochter loopt sinds vorige week, dus met 14 maanden precies. En dan bedoel ik echt los lopen, daarvoor schuifelde ze al een beetje heen en weer van de bank naar de tafel maar nu is alles onveilig, haha, wel heel leuk.

Groetjes van Sonja

Hoi!!

Ons dochtertje is helemaal snel..Ze liep al met 10 maanden..Met kruipen,zitten,staan was ze ook altijd sneller dan het gemiddelde..
Erg leuk hoor!!Maar ook wel vermoeiend,ze is nu zo snel!!

Groetjes Elma

Dag dames,

Wij hebben een lopende baby gehad; Onze zoon zette met 8 maanden en 3 weken zijn eerste stapjes los. Eerst dachten we dat het een toevalstreffer was, zo vroeg, dat kan niet dachten we. Maar een week later deed hij niet meer anders.

grof motorisch is hij overal snel in geweest, draaide al met vier maanden, ging zitten en trok zich op met 6 tot 7 maanden. Kruipen heeft hij net 1 week gedaan, toen hij ging lopen.

We kregen altijd heel veel bekijks in de stad en op vakantie. Ze noemde hem de lopende baby! We hebben hierdoor wel problemen gehad met schoentjes in de juiste maat met harde zooltjes. Hij had en heeft nml geen grote voeten. We begonnen met veel zoeken met een paar schoentjes en sandaaltjes in maat 18, die toen nog erg ruim waren....

Ik vond het wel heel fijn dat hij vroeg liep. Ik was nog aan het herstellen van bekkeninstabiliteit, en ondanks dat hij niet groot en dik is, werd het toch een heel gewicht voor mij om te tillen. Dus toen hij liep (en zelf de trappen op ging) ging het sneller beter met mijn bekken.

Vaak zegt men het wel makkelijk te vinden dat het kind nog niet loopt, hoeven ze er ook niet achteraan, maar als een kindje kruipt moet je er toch ook achteraan?

Nu is zoonlief alweer bijna 14 maanden en begint nu ook te kletsen. Dat heeft hij zijn eerste 9 maanden weer heel weinig gedaan, hij was motorisch bezig, en niet alles kan tegelijk zeggen ze dan.

Groetjes
Kim

Hoi,
Ik weet uit ervaring dat alle kids  gaan lopen, als ze er zelf aan toe zijn..[ onze oudste met 11mnd, de tweede met 14 mnd..]
Lieve is nu 13 mnd, en loopt vlot achter een karretje, maar durft nog niet los..
Ze kan echter dus al wel een woordje of 8,9 zeggen, en een toren bouwen van blokjes...zo zie je maar..
Ze kiezen toch de dingen die hun voorkeur hebben zelf uit..Prima, en of ze nou lopen met 8, of 18 mnd...het komt goed..
Ja toch?
Gr Rina

Jesse liep al 2 weken een paar stapjes, maar sinds anderhalve week loopt hij heel goed.
Jesse is nu 14 maanden.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan