Dag dames,
Wij hebben een lopende baby gehad; Onze zoon zette met 8 maanden en 3 weken zijn eerste stapjes los. Eerst dachten we dat het een toevalstreffer was, zo vroeg, dat kan niet dachten we. Maar een week later deed hij niet meer anders.
grof motorisch is hij overal snel in geweest, draaide al met vier maanden, ging zitten en trok zich op met 6 tot 7 maanden. Kruipen heeft hij net 1 week gedaan, toen hij ging lopen.
We kregen altijd heel veel bekijks in de stad en op vakantie. Ze noemde hem de lopende baby! We hebben hierdoor wel problemen gehad met schoentjes in de juiste maat met harde zooltjes. Hij had en heeft nml geen grote voeten. We begonnen met veel zoeken met een paar schoentjes en sandaaltjes in maat 18, die toen nog erg ruim waren....
Ik vond het wel heel fijn dat hij vroeg liep. Ik was nog aan het herstellen van bekkeninstabiliteit, en ondanks dat hij niet groot en dik is, werd het toch een heel gewicht voor mij om te tillen. Dus toen hij liep (en zelf de trappen op ging) ging het sneller beter met mijn bekken.
Vaak zegt men het wel makkelijk te vinden dat het kind nog niet loopt, hoeven ze er ook niet achteraan, maar als een kindje kruipt moet je er toch ook achteraan?
Nu is zoonlief alweer bijna 14 maanden en begint nu ook te kletsen. Dat heeft hij zijn eerste 9 maanden weer heel weinig gedaan, hij was motorisch bezig, en niet alles kan tegelijk zeggen ze dan.
Groetjes
Kim