Vanaf wanneer werden jullie misselijk??

Hallo dames!

Ik weet nu ca. 1 week dat ik zwanger ben, allemaal heel pril dus nog! Nu ben ik bij mijn 1e zw.schap vanaf week 6 echt extreem misselijk geworden en dit bleef tot ca. week 13. Ik heb toen 7 weken niet kunnen werken en kreeg van de ha Emesafene tegen het spugen. Maar de misselijkheid bleef 7 weken lang, 24 uur per dag.
Nu ben ik echt zo bang dat dit weer gebeurd! Mijn vk zegt dat de kans bij mij op kwaaltjes iets groter is gezien de vorige keer, maar elke zw.schap is anders. Dus het kan ook zo maar anders uit pakken.
Die misselijkheid heeft te maken met een reactie op het HcG hormoon; weet iemand wanneer de concentratie HcG zo hoog is dat je er misselijk van wordt? Meteen vanaf het moment dat het HcG in je urine zit, dus na een positieve test? Ik ben nu bij vlagen wat misselijk, maar zo is het nog wel te doen. Als het zo zou blijven, knijp ik mijn handjes dicht. Maar straks wordt het weer veel erger rond week 6.......
Zucht, ben er ook veel te veel mee bezig. Misschien zit het wel tussen mijn oren.......
Nou, wie weet kan iemand iets zinvols zeggen hierover!

Groetjes, Patricia

Je kunt er van tevoren echt helemaal niks over zeggen!
Bij elke zwangerschap is het weer anders...
Ik ben voor het eerst zwanger, en misselijk geweest vanaf
6 weken t/m 20 weken, geen pretje dus!
Heb er ook medicijnen voor gekregen, maar hielp niet
echt heel veel. Ik hoefde niet elke dag te spugen, maar
hoop dit nooit meer mee te maken.
Bij de meeste vrouwen houdt het toch wel op na 13 weken,
dat lees ik vaak hier.
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen meid, geniet ervan
zolang je nog nergens last van heb!

xx Syrah (33,6 wk)

Ik werd misselijk in week 7, en met week 13 werd het ineens beter. Ik ben nu 14 weken zwanger, en nog steeds niet fit genoeg om te werken. Maar de ergste misselijkheid en is over en duurt in ieder geval niet meer de hele dag!

Ik werd ook in week 6 a 7 altijd misselijk. Ik viel per week ongeveer een kilo af. Ik heb het bij mijn eerste meegemaakt en bij mijn derde zwangerschap. Ik heb deze keer Domperidon gekregen van de huisarts. Vanaf het eerste moment dat ik deze medicijnen kreeg heb ik niet meer moeten overgeven. Wel altijd s'morgens met een lege maag maar nooit meer na het eten. Wel moest ik er voor zorgen dat ik goed at. Ik ben  morgen 19 weken en ik spuug nog regelmatig s'morgens vroeg maar niet meer na de eerste maaltijd. Ik ben sinds een week of 14 a 15 helemaal gestopt met de medicijnen. Het is niet meer noodzakelijk. Je kunt ze verkrijgen bij de huisarts maar ook gewoon zonder doktersrecept bij de apotheek.

Ik wens je veel succes want ik weet maar al te goed dat misselijk zijn echt heel vervelend kan zijn.

Groeten Nova

Bij de eerste was ik voor mijn NOD al misselijk, dit bleef tot en met week 22, bij de tweede begon het ook weer zo vroeg en met 16 weken was het voorbij. Bij de derde (helaas ging het fout met 18 weken) werd ik pas misselijk met 7 weken en was het met 13 weken voorbij.

Nu ben ik ruim 35 weken zwanger en heb geen enkele keer overgegeven, en de misselijke dagen zijn op één hand te tellen.

Kortom alles is mogelijk.

Maak je er niet te druk om, want stress kan een medeoorzaak van misselijkheid zijn, en de misselijkheid versterken. Laat het op je afkomen.

Sterkte

Miep

Ben tijdens mijn zwangerschap niet 1 keer misselijk geweest!
Heb dan ook een jongen gekregen. Dat bakerpraatje klopte bij mij dus wel!

Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)

Terug
Bovenaan