Vanaf wanneer werden jullie misselijk??

Hoi Patricia,
Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik vanaf week 7 misselijk (eigenlijk de hele zwangerschap). Ik was ook een beetje bang dat dat bij een tweede ook zo zou zijn. Maar bij mijn tweede zwangerschap was ik helemaal niet misselijk ('sochtends soms een beetje)
Groetjes Anne

hoi hoi

ik ben bij mijn eerste twee helemaal niet misselijk geweest allebei jongens
en nu bij deze vanaf   het moment dat ik zwanger ben al misselijk ondertussen ben ik bijna 9 weken zwanger.
Eerst de hele dag en nacht en nu word ik het eind van de middag tot de volgende ochtend ongeveer
Dus nog steeds behoorlijk lang
Groetjes moeder van 2 kids en de derde op komst

Hoi meiden!
Dank voor jullie reacties. Helaas kan het dus alle kanten op. Een aantal van jullie zijn niet misselijk geweest en hebben een jongen gekregen. Bij mijn 1e zw.schap ging dat bakerpraatje niet op......wél misselijk en een jongen!!!

De opmerking dat ik me er niet al te druk over moet maken, is wel een goeie! Stress en vermoeidheid schijnen de misselijkheid aan te wakkeren. Ik bekijk het gewoon van dag tot dag! Vanmorgen ben ik heel licht misselijk, maar het is goed te doen. We zullen het wel zien.

Ik had zelf een theorie bedacht en daar hou ik me maar een beetje aan vast. Mijn lichaam is, doordat het de 2e zw.schap is, al een beetje gewend aan het HcG hormoon en daarom reageer ik nu misschien iets minder heftig als vorige keer. Dit is puur mijn eigen medische diagnose, haha! Zolang ik er zelf maar in geloof he?!

Nou ladies! Succes maar weer!
Groetjes van Patricia

Hoi Patricia,

Leruke theorie, maar hie rgaat ie helaas niet op, vandaag 7 weken en 4
dagen en al een dikke week echt heel erg misselijk. Bij mijn  
vorige zwangerschap, ook een jongen, was ik ook zo misselijk. Ik spuug
zelden, maar o die misselijkheid, zo erg. Vanmorgen alweer een uur met
een emmer gezeten, en uiteindelijk mezelf ziek gemeld...en
voilá....stukken beter. Denk toch dat het bij mij ook reageert op
drukte, stress, etc.

Groetjes Inco

hoi dames,
Ik heb al heel mijn leven een overgeeffobie en ik ben erg trots dat ik dit item heb gelezen.  Ik ben nu 5 weken zwanger en voel me voorlopig prima.
Mijn man is arts en hij legde mij vorige week uit dat  hyperemesis (extreem veel overgeven) bij zwangere vrouwen voor een groot gedeelte in de hand gewerkt wordt door stress. Behalve dan de mensen  met echt een allergie voor HCG, maar dat is erg zelden en deze vrouwen verliezen helaas vaak hun baby.
Ik bedoel dus niet dat deze vrouwen hun ziekte faken maar dat het onbewust verergerd wordt. Een opname in het ziekenhuis of verandering van omgeving doet soms al wonderen!
Ik weet dat dit allemaal makkelijk gezegd is, maar ik heb wel een klein voorbeeldje.
Mijn schoonzus is heel de zwangerschap misselijk geweest. Haar buik bleef groeien maar zij zelf werd steeds magerder. Met 6 maanden zwangerschap hebben we ze meegenomen op vakantie. Ze heeft achteraf gezien 1 goede week gehad tijdens haar zwangerschap en in die week geen 1 keer overgegeven, precies: in de vakantieweek.
Ze bevond zich tussen haar familie en had geen tijd om zich druk te maken.
Ik ben zelf iemand die zich ook snel misselijk voelt bij stress dus ik probeer me dit verhaal goed te herinneren.

Daarnaast schijnt het tegen de lichte ochtendmisselijkheid te helpen als je voordat je uit bed komt al iets kleins eet, melk met muesli schijnt heel goed te zijn.
Taak dus voor de mannen om iets naast je bed te laten zetten!

groetjes Elke

hoi Patricia, dat is dus ook iets waar ik me zo druk om kan maken, nu al! Ik sta elke ochtend een uur in de file! Help, een emmertje maar mee in de auto denk ik!
AAAAAArgh ik word al misselijk bij het idee!!!
Elke

Terug
Bovenaan